Mini SE zamówione

JakubM

Nowy na Forum
Mini SE zamówione . Odbiór według salonu za 4 miesiące .
1 . Będzie mnie czekał zakup opon . Zimowe lub wielosezonowe bo chyba wyjadę na letnich ?
1.1 Czy opony wielosezonowe mają sens w przypadku EV ?
1.2 Na co zwrócić uwagę ? Na opory toczenia bo samochód elektryczny ?
1.3 Duży moment obrotowy a kwestia przyczepności ?
Proszę o Wasze opinie w przypadku opon .

2. Jest funkcja wykrywanie znaków drogowych . Czy tylko ograniczeń prędkości ?
Czy również wykrywanie np. znaku obszaru zbudowanego i ograniczenie do 50 km/h ?
3. Dowiedziałem się w salonie o funkcji wykrywania pieszego . Czy Mini się zatrzyma po wykryciu pieszego przed samochodem ?
4. Czy jest szansa na Android auto ?
5. Mobilna stacja ładowania MINI z wtyczką domową (2,3 kW / 10 A) ?
10A to mam w instalacji oświetleniowej . W gniazdku z którego będę ładował Mini to 16A . W salonie powiedziano mi że wtyczka ma 16A ?
Liczę na rzeczową i pouczającą wymianę informacji . Pozdrawiam

 

Bronek

Pionier e-mobilności
Kupilem do Leafa i mnie interesowało jedno : dobre cechy,opon na wodę (zimy i auto do miasta , to raczej woda plucha}
Do Tesli jak zetrę zimowe i letnie też kupię wielosezonowe .O ile tej Tesli nie sprzedam wcześniej ? W nastepnej już zimówek nie kupię
Kupileś auto "okołokominowe" więc zasięg powinien nie mieć takiego znaczenia , by tym się nie kierował ,w przypadku zakupu opon i nie robił bym z auta taczki , pompując je na maxa.

ps Mini ma przedni napęd ? i wg mnie napęd na przód to jak w ebiku , dla mnie wyklucza elektryka, rower i samochód .
Ale ja jestem już zboczony ;-) Może buksowac ale przynajmniej go nie obróci. Kwetia ciężkości nogi.
Funkcje wykrywania ...nawet Tesli nie ufam. Więc nie zasypiam , choć czasem w trasie ...
 
Last edited:

solik

Pionier e-mobilności
4. Czy jest szansa na Android auto ?

niestety nie ma

10A to mam w instalacji oświetleniowej . W gniazdku z którego będę ładował Mini to 16A . W salonie powiedziano mi że wtyczka ma 16A ?

zwykle gniazdko na jednej fazie to i tak max 13A zeby bylo bezpiecznie, te pod 16A "dedykowane" dla EV to 300-400 zl

3. Dowiedziałem się w salonie o funkcji wykrywania pieszego . Czy Mini się zatrzyma po wykryciu pieszego przed samochodem ?

ten system maja juz nawet Dacie bo asystent awaryjnego hamowania to standard od dluzszego czasu
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jeździłem EV na oponach lato+zima, później wielosezonowe, a obecnie w jednym mam lato+zima, a w drugim lato+wielosezonowe. Przy czym ten zestaw lato+wielosezonowe mam tylko dlatego, że auto z salonu wyjechało na letnich. A nie chciało mi się bawić w ich sprzedaż, więc kupiłem drugi zestaw, wielosezonowy. Jeśli chodzi o przyczepność to wielosezonowe zimą w zupełności wystarczają (a mieszkam na południu podkarpacia, gdzie jeszcze miewamy zimy). Ich minusem jest wyższe zużycie energii niż w letnich, tak przynajmniej jest w przypadku Michelin CrossClimate. Różnica jest spora, z moich niezbyt precyzyjnych szacunków to ok. 10%.
 

tokwi

Posiadacz elektryka
Ad.1
Moje MiniSE wyjechało na letnich 16 cali Hankooka. Fabryczna letnia opona mi spasowała, a że nie chciałem bawić się w sprzedawanie używanych więc dokupiłem zimowego koreańca Hankook Winter i*cept evo2 W320. Od początku plan jest taki, że jak wytrę to zakładam najcichsze wielosezonówki z jakimś wysokim bieżnikiem, bo coraz mniej tych milimietrów mają obecnie te nowe opony.

Ad.2
Nie zauważyłem, żeby pojazd czytał tablice prostokątne (miasta, strefy zamieszkania), ale bez odczytania okrągłego znaku też potrafi pokazać ogranicznie prędkości. Możliwe że to co pokazuje head-up to efekt działania dwóch strumieni informacji: ze znaków i z danych mapy drogowej.

Ad.3
Pierwsza faza działania to komunikat z brzęczka i czerwone na head-upie. Ja wtedy hamuję. Nie testowałem czy się zatrzyma czy wjedzie komuś w tyłek. Dla mnie to bezużyteczna funkcja. Dostałem ją w pakiecie, bo chciałem aktywny tempomat i z niego jestem zadowolony, choć to nie to co w Tesli.

Ad.5
Patrzyłem dziś w konfigurator i w ujęciu funkcjonalnym tak to zostało już popakietowane, że można teraz praktycznie zamówić jedną z dwóch konfiguracji: golas albo fullwypas, do którego wrzucają wszystko co jest w magazynie. Czyli jak chcesz mieć ogrzewaną kierownicę albo kamerę cofania, to od razu dostajesz szyber dach, Harmana-Kardona, asystenta parkowania i miłego Consiergea. Może się jednak okazać, że w konfiguracji braknie mobilnej stacji ładowania. Poważnie! Więc jeśli dają 10A to brać i się cieszyć.

Mini ładuję z Wallboxa 3fazowego, bo ładowarka pokładowa AC obsługuje 11kW. Jeśli masz możliwość ładowania z 3 faz, to w ciągu tych 3 mies. oczekiwania warto zainwestować w przyłącze i punkt ładowania, a to 10A EVSE traktować jako miły gratis. To jest jednofazowe EVSE, które ma maksymalna moc 2,3kW i więcej nie pociagnie, choćby dwie, a nawet trzy wtyczki dokręcić.

Jeszcze jedno - te wallboxy, które sprzedają w salonach Mini, oprócz tego że wizualnie kląkry, to maja 5 metrowy kabel. Czasami 5 m ludziom nie wystarcza i lepiej szukać czegoś dobrze dobranego do swoich potrzeb, a miły gratis można wozić w bagażniku "w razie Niemca".
 

solik

Pionier e-mobilności
Patrzyłem dziś w konfigurator i w ujęciu funkcjonalnym tak to zostało już popakietowane, że można teraz praktycznie zamówić jedną z dwóch konfiguracji: golas albo fullwypas, do którego wrzucają wszystko co jest w magazynie. Czyli jak chcesz mieć ogrzewaną kierownicę albo kamerę cofania, to od razu dostajesz szyber dach, Harmana-Kardona, asystenta parkowania i miłego Consiergea. Może się jednak okazać, że w konfiguracji braknie mobilnej stacji ładowania. Poważnie! Więc jeśli dają 10A to brać i się cieszyć.

ogrzewanej kierownicy juz nie ma, tak samo swiatel adaptacyjnych a to nie koniec ucinania z tego co wiem.. i tak, sa 2 pakiety realnie - biedny i bogaty :(
 

kuba2021

Nowy na Forum
Ad.1
Moje MiniSE wyjechało na letnich 16 cali Hankooka. Fabryczna letnia opona mi spasowała, a że nie chciałem bawić się w sprzedawanie używanych więc dokupiłem zimowego koreańca Hankook Winter i*cept evo2 W320. Od początku plan jest taki, że jak wytrę to zakładam najcichsze wielosezonówki z jakimś wysokim bieżnikiem, bo coraz mniej tych milimietrów mają obecnie te nowe opony.

Ad.2
Nie zauważyłem, żeby pojazd czytał tablice prostokątne (miasta, strefy zamieszkania), ale bez odczytania okrągłego znaku też potrafi pokazać ogranicznie prędkości. Możliwe że to co pokazuje head-up to efekt działania dwóch strumieni informacji: ze znaków i z danych mapy drogowej.

Ad.3
Pierwsza faza działania to komunikat z brzęczka i czerwone na head-upie. Ja wtedy hamuję. Nie testowałem czy się zatrzyma czy wjedzie komuś w tyłek. Dla mnie to bezużyteczna funkcja. Dostałem ją w pakiecie, bo chciałem aktywny tempomat i z niego jestem zadowolony, choć to nie to co w Tesli.

Ad.5
Patrzyłem dziś w konfigurator i w ujęciu funkcjonalnym tak to zostało już popakietowane, że można teraz praktycznie zamówić jedną z dwóch konfiguracji: golas albo fullwypas, do którego wrzucają wszystko co jest w magazynie. Czyli jak chcesz mieć ogrzewaną kierownicę albo kamerę cofania, to od razu dostajesz szyber dach, Harmana-Kardona, asystenta parkowania i miłego Consiergea. Może się jednak okazać, że w konfiguracji braknie mobilnej stacji ładowania. Poważnie! Więc jeśli dają 10A to brać i się cieszyć.

Mini ładuję z Wallboxa 3fazowego, bo ładowarka pokładowa AC obsługuje 11kW. Jeśli masz możliwość ładowania z 3 faz, to w ciągu tych 3 mies. oczekiwania warto zainwestować w przyłącze i punkt ładowania, a to 10A EVSE traktować jako miły gratis. To jest jednofazowe EVSE, które ma maksymalna moc 2,3kW i więcej nie pociagnie, choćby dwie, a nawet trzy wtyczki dokręcić.

Jeszcze jedno - te wallboxy, które sprzedają w salonach Mini, oprócz tego że wizualnie kląkry, to maja 5 metrowy kabel. Czasami 5 m ludziom nie wystarcza i lepiej szukać czegoś dobrze dobranego do swoich potrzeb, a miły gratis można wozić w bagażniku "w razie Niemca".
Co do EVSE, które jest wydawane w nowym miniakiem. Wystarczy do niego dokupić u dealera kabel 3 fazowy i masz ładowanie 11kW. Kosztuje to ok 500 pln i jak dla mnie załatwia sprawę wallboxa, o ile masz gniazdo 3F. Tak przynajmniej było we wrześniu 2021, kiedy odbierałem mini.
 

tokwi

Posiadacz elektryka
Widać nie ma reguły. Tez odbierałem IX 2021.
Moje EVSE z Mini to 10A, jedna faza, niewymienialne styki.
 

Attachments

  • 6B17D9BE-2511-4765-9BF3-7AE0B492E6A5.jpeg
    6B17D9BE-2511-4765-9BF3-7AE0B492E6A5.jpeg
    3,4 MB · Liczba wyświetleń: 12

kuba2021

Nowy na Forum
No to jaja :) wydawało mi się że to standard dla wszystkich - nawet w opcjach konfiguracyjnych nie można było tego zmienić.
A kiedy zamawiałeś - może tu jest klucz? Ja w lipcu, i pamiętam że czekałem dodatkowy miesiąc - w sierpniu była jakaś przerwa w fabryce - i mój samochód mieli robić dopiero po tej przerwie.
 
Top