Minusy i plusy Ioniqa 5

p0li

Pionier e-mobilności
w czwartek pojeździłem sobie IQ5 (trafila się okazja) a że rozważam jako jednego z kandydatów na następce C4 więc zrobiłem sobie porównanie
i w sumie wyszło mi więcej minusów niż plusów
plusy
- większa bateria i może ciut więcej miejsca w środku
- frunk

minusy
- jest duży zewnętrznie a w środku tego nie czuć - różnica wielkości zewnętrznej do wewntrznej mocno na kożyść C4
- bagażnik tylny - jak na takie wielkie auto - dupy nie urywa - może troche większy niż C4 ale niedużo
- dynamika w trybie normal - slabsza od C4 (nie pałowałem go na maxa tylko jechałem tak jak swoją cytrynką)
- przesyt na ekranach - dużo niepotrzebnych pierdułek - ciężko szybko znaleść potrzebną informację
- design deski - taki trochę dziecinny - gryzą się ostre rogi ekranów z obłościami ramki - odczuwa się taki troche estetyczny dysomfort
- kierownica zasłania częśc ekranu
- zawieszenie mimo opon o wyższym profilu odczuwalnie twardsze
- czuć duży ciężar w manewrach
- wspomaganie kiery - sztywne

szczerze mówiąc troche mi cycki opadły bo spodziewałem się troche lepszych odczuć
 

turez

Zadomawiam się
Z.minusów to bym wskazał cenę akcesoryjnego haka. Chcą w ASO 6 klocków za kawałek żelastwa.
Bagażnik by się przydał odrobinę większy.
No i jak brać to żeby była opcja podgląda z.kamerek przy lusterkach- tu opinia mojej żony znacznie ułatwiająca manewry na parkingu.
 

Master

Fachowiec
Mam Ioniq jako kolejnego oprócz Mazda Mx 30
Wersja AWD full wypas 2021
Plusów jest mnóstwo odkrywanych po kilku miesiącach nawet.
Moje ulubione PLUSY
- podwójne klejone szyby przod i tył - nie tylko akustyka ale co ważne komfort cieplny zima , różnica ogromna , dzieci jadą lekko ubrane a szyba nie jest zimna jak zwykle
- pochylana i przesuwana kanapa , wygoda do podróży i powiększenie bagażnika , za kanapa tworzy się olbrzymia przestrzeń jak przesuniesz do przodu , tam schowałem buty narciarskie i narty córki i żony (140cm dl )
- kamerki przy załączeniu kierunkowskazu
- duża moc 305km i tryb każdy eko tylko napęd tył lub sport 50/50 AWD
- ipedal - to jest mega i olbrzymia moc rekuperacji
- wykończenie schludne i czyste
- HUD
- mały frunk
- dobra wentylacja nic nie paruje i jest czym oddychać w 4-5 osób
- wygodne fotele i wygodna jazda nie za twarda nie za miękka
- bardzo stabilnie jedzie , leży idealnie na drodze przy każdej prędkości
- fajna aplikacja do obsługi
- wygląd auta z zew mega w środku ciut gorzej ale tez spoko
ale największy PLUS - to V2L
Dwa dni temu zasilalem wybrane obwody w domu z Ioniq 5 - zużyłem przez 8 godzin braku prądu 4,6 kWh , pracował czajnik / płyta indukcja przenośna, dwa piece gazowe , oświetlenie awaryjne
MINUSY takie z marszu podane
- promień skrętu za duzy
- brak apple car play bezprzewodowego
- brak usb c
- troche słaby system multimedialny / navi - jest bogato ale staroswiecko , nie muli ale Np googli Maps nie wrzuca na HUD , słabo podpowiada ładowarki
- model 2021/2022 nie ma podgrzewania baterii zima na żądanie ( gdy wybierany navi ładowarkę )
- bagażnik umiarkowanie duzy ( można powiększyć)
- brak programowania kilka włączen w ciagu dnia ładowania ( gdy masz taryfa nocna i w ciagu dnia taniej ) można tylko jedna strefa
- brak wycieraczki tylnej szyby - no jakoś nie mogę bez niej :(
Ogólnie auta super , hyundai wrzucił tu wszystko
Co potrafil :)
mam zamienienie na tesle ale się waham czy nie lepszy drugi Ioniq 6
 

Master

Fachowiec
Jak z komfortem jazdy, w Tesli jak w taczce czuć każdą nierówność.
Przywiązuje do tego duża waga , dla mnie okej , nie czuć drobnych nierówności , jazda po kostce brukowej jest całkiem znośna , większe nierówności nie zaburzają obranego kierunku
Auto jest przewidywalne w kierunku komfort niż sport
Na drodze szybkiego ruchu jak przyklejone
Jedyne co to jak się chce pokozaczyć to daje o sobie znać waga i bardziej miękko zestojone zawieszenie
Dodam ze mam dwa zestawy kół
19” i 20” polecam 19” ale 20” oryginalne sa piękne a komfort trochę mniejszy
 
Last edited:

ANDY

Nowy na Forum
Witam
Ioniq 5 jest jednym z rozważanych aut do zakupu.

Proszę , najlepiej użytkowników tego auta o podanie minusów (plusy też można 😉) tego auta. Co was irytuje, co się psuje, jakie niedoróbki o których nie wspomni ktoś kto testuje auto 1 dzień.
Z góry dziękuję
Generalnie zgadzam się z Master . Auto odebrałem rok temu i przejechałem 27 k km - przy przebiegu ca 10-15 tys na nierównościach zaczęły trzeszczeć plastiki w okolicy srodkowych słupków - ASO bezradne, to samo dotyczy trzeszczenia pokrywy bagażnika - aktualnie trzeszczy już chyba wszystko - tanie i źle spasowane plastiki - MASAKRA - wyraźnie gorzej niż w Dacii
 

Piotrek111

Zadomawiam się
Mam Ioniq jako kolejnego oprócz Mazda Mx 30
Wersja AWD full wypas 2021
Plusów jest mnóstwo odkrywanych po kilku miesiącach nawet.
Moje ulubione PLUSY
- podwójne klejone szyby przod i tył - nie tylko akustyka ale co ważne komfort cieplny zima , różnica ogromna , dzieci jadą lekko ubrane a szyba nie jest zimna jak zwykle
- pochylana i przesuwana kanapa , wygoda do podróży i powiększenie bagażnika , za kanapa tworzy się olbrzymia przestrzeń jak przesuniesz do przodu , tam schowałem buty narciarskie i narty córki i żony (140cm dl )
- kamerki przy załączeniu kierunkowskazu
- duża moc 305km i tryb każdy eko tylko napęd tył lub sport 50/50 AWD
- ipedal - to jest mega i olbrzymia moc rekuperacji
- wykończenie schludne i czyste
- HUD
- mały frunk
- dobra wentylacja nic nie paruje i jest czym oddychać w 4-5 osób
- wygodne fotele i wygodna jazda nie za twarda nie za miękka
- bardzo stabilnie jedzie , leży idealnie na drodze przy każdej prędkości
- fajna aplikacja do obsługi
- wygląd auta z zew mega w środku ciut gorzej ale tez spoko
ale największy PLUS - to V2L
Dwa dni temu zasilalem wybrane obwody w domu z Ioniq 5 - zużyłem przez 8 godzin braku prądu 4,6 kWh , pracował czajnik / płyta indukcja przenośna, dwa piece gazowe , oświetlenie awaryjne
MINUSY takie z marszu podane
- promień skrętu za duzy
- brak apple car play bezprzewodowego
- brak usb c
- troche słaby system multimedialny / navi - jest bogato ale staroswiecko , nie muli ale Np googli Maps nie wrzuca na HUD , słabo podpowiada ładowarki
- model 2021/2022 nie ma podgrzewania baterii zima na żądanie ( gdy wybierany navi ładowarkę )
- bagażnik umiarkowanie duzy ( można powiększyć)
- brak programowania kilka włączen w ciagu dnia ładowania ( gdy masz taryfa nocna i w ciagu dnia taniej ) można tylko jedna strefa
- brak wycieraczki tylnej szyby - no jakoś nie mogę bez niej :(
Ogólnie auta super , hyundai wrzucił tu wszystko
Co potrafil :)
mam zamienienie na tesle ale się waham czy nie lepszy drugi Ioniq 6
Bardzo celnie wypunktowałes wiele istotnych elementów . Cenne są wskazówki od kogos kto jezdził juz troche takim autem w różnych warunkach . Nie była to jazda wyłącznie 1 dniowa lub sponsorowana od jakiegos blogera .. Do auta trzeba się tez przyzwyczaic , wyczuc i poznac przede wszystkim jego tajemnice. Jesli miałbys teraz jeszcze raz wybierac i byłby to wybór miedzy Ioniq 5 czy nowa Tesla Model 3 Standard to wybrałbys ....... ? I dlaczego ?
Ps .Jaki masz kolor Ioniqa i czy wybrałbys jeszcze raz ten sam ?
 
Last edited:
Top