Minusy i plusy Ioniqa 5

vwir

Pionier e-mobilności
Wszystko zależy co porównujemy w samochodzie, nieprawdaż? Mii mojej żony bije na głowę Teslę w zużyciu energii w lecie i co z tego jak to tylko jeden z parametrów tego samochodu ;)
Nadal: co z tego? Tak naprawdę wielkość baterii nie ma znaczenia. No bo jakie? Tak naprawdę ważne jest ile przejedziesz na jednym ładowaniu i jak szybko auto się naładuje. A co za różnica jaką ma pojemność baterii? A już patrzenie na pojemność baterii i na tej podstawie wyznaczanie które wersje samochodów należy porównać jest dla mnie kompletnie niezrozumiałe.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Nadal: co z tego? Tak naprawdę wielkość baterii nie ma znaczenia. No bo jakie? Tak naprawdę ważne jest ile przejedziesz na jednym ładowaniu i jak szybko auto się naładuje. A co za różnica jaką ma pojemność baterii?
Nie tłumacz się, przecież wiemy, że jeździsz Mustagiem ;-)
Jedyna różnica to ilość energii, ale to analogicznie jak w spalinowych autach - może dużo "pali", ale się podoba!
 

vwir

Pionier e-mobilności
Nie tłumacz się, przecież wiemy, że jeździsz Mustagiem ;-)
Jedyna różnica to ilość energii, ale to analogicznie jak w spalinowych autach - może dużo "pali", ale się podoba!
?! Z czego ja się niby tłumaczę? I jakie ma tutaj znaczenie mustang? Po prostu nie rozumiem porównywania Ioniq 5 LR i TMY LR tylko dlatego, że mają podobną pojemność baterii. Kompletne kuriozum. Bo co - obydwa mają LR w nazwie?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Dobra, jeszcze raz: po co mielibyśmy porównywać pojemność baterii? Jakie to ma znaczenie dla użytkownika?
 

nabrU

Moderator
Dobra, jeszcze raz: po co mielibyśmy porównywać pojemność baterii? Jakie to ma znaczenie dla użytkownika?

A na przykład takie, że Ioniq ma V2L czego nie ma Tesla i spora bateria wystarczy na dłużej aby chałupę podtrzymać jak Wam prądu zabraknie.
To tylko taki przykład potwierdzający regułę (jak napisał @aadamuss), że zależy o co komu chodzi i czego szuka w EV.
Dla mnie EOT :p
 

Piotrek111

Zadomawiam się
A na przykład takie, że Ioniq ma V2L czego nie ma Tesla i spora bateria wystarczy na dłużej aby chałupę podtrzymać jak Wam prądu zabraknie.
To tylko taki przykład potwierdzający regułę (jak napisał @aadamuss), że zależy o co komu chodzi i czego szuka w EV.
Dla mnie EOT :p
Jaki EOT ?
Może daj się wypowiedziec @Masterowi? W koncu to do niego było pytanie w kwestii Ioniqa 5 i porównania z Tesla . Taki jest zreszto tytul wątku . Przypominam Ci ,że pytanie nie dotyczyło porównania z Mii Twojej zuny :)
 

vwir

Pionier e-mobilności
A na przykład takie, że Ioniq ma V2L czego nie ma Tesla i spora bateria wystarczy na dłużej aby chałupę podtrzymać jak Wam prądu zabraknie.
To tylko taki przykład potwierdzający regułę (jak napisał @aadamuss), że zależy o co komu chodzi i czego szuka w EV.
Dla mnie EOT :p
Ale Tesla nie ma V2L więc czemu chcesz porównywać z Teslą LR? Nadal to nie wyjaśnia czemy porównujesz z Teslą LR a nie SR.
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Porównanie YLR i ioniq5 AWD jest moim zdaniem uzasadnione. Gabaryty zbliżone, napęd 4x4, podobne przyspieszenie do 100km/h, bateria podobnej pojemności. Ioniq ma mniej przestrzeni bagażowej, ale nadal nie jest to mała przestrzeń. A co do efektywności @vwir . W mieście ioniq będzie mial zbliżony zasięg do YLR, na trasie minimalnie mniejszy. Zauważalna różnica będzie dopiero przy prędkościach ekspresowych i autostradowych, ale znacznie szybsze ładowanie wynagradza to z nawiązką.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Doprawdy? Uwielbiam w takiej sytuacji powiedzieć: sprawdzam!

Ioniq5:
City - Cold Weather *365 km
Highway - Cold Weather *260 km
Combined - Cold Weather *310 km

City - Mild Weather *535 km
Highway - Mild Weather *330 km
Combined - Mild Weather *415 km

TMY LR:
City - Cold Weather *420 km
Highway - Cold Weather *315 km
Combined - Cold Weather *365 km

City - Mild Weather *635 km
Highway - Mild Weather *405 km
Combined - Mild Weather *505 km

Jak dla mnie 100km różnicy w mieście to nie jest porównywalny zasięg.

A teraz TMY SR:
City - Cold Weather *330 km
Highway - Cold Weather *245 km
Combined - Cold Weather *290 km

City - Mild Weather *500 km
Highway - Mild Weather *320 km
Combined - Mild Weather *395 km

35km mniej w mieściej niż Ioniq5. Które wartości są bardziej zbliżone do Ioniqa?

Zgoda z AWD - jeśli ktoś chce AWD to TMY SR jest RWD. Więc argument jak najbardziej słuszny. Z drugiej strony Ioniq 5 też może być RWD, tutaj już zależy od wyboru.
Odnośnie przyspieszenia to znowu: zależy czy patrzysz na Ioniq w wersji AWD czy RWD.
 
Last edited:
Top