Mirai 2023

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
he he
to teraz wytlumacz wszystkim jak mozna zuzyc tlen w tym przypadku

no pewnie - bo najprawdopodobniej mieli diesla w bagazniku a ten caly wodor to sciema koncernow paliwowych i do tego jeszcze szczepionki chca nami sterowac i to cholerne 5G....

ps: nie wiem czy fanatyzm na tym poziomie da sie jeszcze leczyc o_O
A z czym wodór się łączy tworząc H2O? Siłą rzeczy tlenu z atmosfery ubędzie.

Sprawa druga: produkcja 1 kg wodoru z gazu ziemnego to około 10 kg CO2, a jest to obecnie najbardziej powszechna metoda. Wiedza nie boli, niewiedzę znacznie łatwiej leczyć niż 'fanatyzm'.
 

p0li

Pionier e-mobilności
A z czym wodór się łączy tworząc H2O? Siłą rzeczy tlenu z atmosfery ubędzie.
ale czy on znika? czy zostaje zwiazany pod postacia wody?
Sprawa druga: produkcja 1 kg wodoru z gazu ziemnego to około 10 kg CO2, a jest to obecnie najbardziej powszechna metoda. Wiedza nie boli, niewiedzę znacznie łatwiej leczyć niż 'fanatyzm'.
a produkcja pradu z wegla ile pochlania tlenu i produkuje co2?

mam nadzieje ze wiesz ze uzyskiwanie wodoru z gazu ziemnego jest jedna z wielu drog do jego uzyskania ale jezeli w dyskusji uzywa sie tego argumentu specjalnie podkreslajac jego szkodliwosc to jest fanatyzm podobny do argumenttu fanatykow benzyny ze do baterii kobalt jest wydobywany przez umierajace dzieci w afryce
 

Bronek

Pionier e-mobilności
cH. tam co, z czego jest robione i co truje gdzie i kiedy, , ale elektryk na baterię ma u nas jedną wadę, bo wymaga pewnej logistyki w trasach, ktorych przecietny kierowca robi tylko, kilka procent . Do tego prąd łatwiej znaleźć i w olbrzymiej grupie obywateli nawet mieć go za darmo.
To wodoru nie da się używać bez stacji w zasiegu kilku km od miejsca zamieszania..
Ale idąc dalej to istotna jest sama jazda.. Owszem wielu wystarczy że auto jedzie. Nie mnie
Wodorowe auta są mułowate w stosunku do elektryków , mają mniej miejsca w środku a majac podobne gabaryty ikonstrukcję bardziej skomplikowaną, co moze wiadomomczym skutkować.

A skoro już teraz mogłem mieć ICE ze stacjami tankowania w okolicy, dobrą trakcją i nawet tańsze od ev , a wybralem elektryka, bo to super jazda, nie wydziela smrodu, daje wygodną ma obsługę i jest nie do pobicia w uzupełnianiu darmowej energii
:To dlaczego mam kupić auto wodorowe? (nawet jak "cpn wodorowy" będzie za rogiem) i gdy w trasach rośnie ilość ładowarek?
Ja tych tras zrobię tylko kilka w roku tracac o np 3 godziny na rok z życia a zyskujac dni, bo ładuje w domu i nie dymam w kolejki po hotdogi?
Z ciekawości jedynie bym go kupił.
W moim przypadku jak i pewnie u większości, spadnie mi komfort użytkowania itp.
Komu się poprawi? Tym co robią trasy, tym co mieszkają w blokach bez ładowarek pod domem Ale jest jeden malutki i warunek, musi być tyle stacji, co obecnie jest benzynowych. A i tak kolejki będą.
Więc pod tym wzgledem wymogi są wieksze niż w EV, bo tu na ilość ładowarek DC jest mniejsze ciśnienie.
Jedno drugiego nie wyklucza, tylko niech to idzie normalnym trybem biznesowym. Zakaz dla ICE lub przestrzeganie prawa pod wzgledem jakości spalin w ICE a reszta to niech bedzie konkurencja.
 
Last edited:

p0li

Pionier e-mobilności
Przy dowolnym procesie spalania nie znika tylko jest gdzieś wiązany.
tak - ale moze byc wiazany w zwiazki trujace (ogolnie- niechciane) albo w zwiazki porzadane (lub obojetne)
no ale niedobra o tym mowic bo nie pasuje do tezy

Druga metoda produkcji wodoru to 3x więcej zużytego prądu porównując do elektryka na tym samym dystansie. Ile wtedy CO2 wyemituje elektrownia?
jest jeszcze 3, 4, i 5 i kilka o ktorych nie slyszales - no ale lepiej pojeczec i poutyskiwac

zawsze za pare lat jak cos nie wyjdzie bedzie mozna zakrzyknac - a nie mowilem? he he..

bo cos wymyslec, rozwinac, opracowac - to jednak jest "troche" trudniej - prawda?
 

p0li

Pionier e-mobilności
To wodoru nie da się używać bez stacji w zasiegu kilku km od miejsca zamieszania..

da sie ale nie o to chodzi

mlody nie jestes to powinienes pamietac czasy gdzie instalacja lpg byla egzotyczna nowoscia i tankowalo sie wymieniajac 11kg butle (bo stacjo tankowania bylo dokladnie zero)
wyjzyj teraz za okno

gdy technologia wodorowa rozwinie sie na tyle ze siec stacji bedzie nawet nie tak gesta ale co 50km - wtedy bedzie mialo sens myslenie o zmianie auta

teraz jest to tylko ciekawostka
 

Michal

Moderator
jest jeszcze 3, 4, i 5 i kilka o ktorych nie slyszales - no ale lepiej pojeczec i poutyskiwac
Ja też nie słyszałem o 3, 4 i 5...
Ależ oświeć nas jakie są inne metody produkcji wodoru, bo ja chętnie przeczytam jak da się go produkować, sprężać/chłodzić, transportować i rozprężać mniejszym kosztem energetycznym. Bo zgodnie z moją wiedza jako fizyka, się nie da ale może masz jakąś ciekawą pseudonaukę do pośmiania się.
Dodajmy też, że obecnie 95% wodoru powstanie poprzez właśnie parowa reformację metanu emitując właśnie 10 kg CO2 na 1 kg wodoru. Można więc jednak powiedzieć, że średnio wyemitowali 475 kg CO2, a nie 500 kg, bo te 2,5 na 50 kg wodoru pogodziło z elektrolizy :p
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
tak - ale moze byc wiazany w zwiazki trujace (ogolnie- niechciane) albo w zwiazki porzadane (lub obojetne)
no ale niedobra o tym mowic bo nie pasuje do tezy


jest jeszcze 3, 4, i 5 i kilka o ktorych nie slyszales - no ale lepiej pojeczec i poutyskiwac

zawsze za pare lat jak cos nie wyjdzie bedzie mozna zakrzyknac - a nie mowilem? he he..

bo cos wymyslec, rozwinac, opracowac - to jednak jest "troche" trudniej - prawda?
Skoro po tylu latach rozwoju Mirai to szczytowe osiągnięcie Toyoty w dziedzinie samochodów na wodór to dziękuję, postoję. Koszmarnie drogi, duży, a przy tym niezbyt przestronny i pojemny samochód o bardzo przeciętnych osiągach. Tylko brać. Do tego nadal wiążący nas na smyczy dealera i sieci stacji sprzedających wodór. To ma być przyszłość transportu? Można powiedzieć, że już im nie wyszło.

Poza tym dołączam do apelu. Jakież to są te cudowne metody pozyskiwania zielonego wodoru? Upraszam się o oświecenie mnie, ignoranta. Będzie to coś w stylu samochodu na powietrze?
 

Michal

Moderator
Żeby też była jasność, w pełni popieram pozyskiwanie zielonego wodoru ale nie do zastosowań w autach, tylko w przemyśle.
Śmieszy mnie to wciskanie wodoru wszędzie nawet jako zamiennik gazu ziemnego do ogrzewania domów... a kto zyska na tych durnych pomysłach? Ruscy oczywiście...
 

skyactivwalker

Pionier e-mobilności
Miałem się nie wypowiadać bo po co robić ferment na forum ale porównywanie stacji LPG do H2 to leciutkie nadużycie. Z bardzo wielu względów o których piszący wie. Niestety termodynamika jest przeciwko wodorowi szczególnie w zastosowaniu do lekkiego transportu. Gdybyśmy chcieli mieć tylko zielony wodór musielibyśmy potężnie zwiększyć ilość oze a i tak wodór byłby stosowany do innych celów. Tych gdzie efektywność energetyczna jest bez porównania lepsza. Zielonego wodoru mamy jakieś 3-4% reszta to reforming parowy albo gazyfikacja węgla czy biomasy. Pozostałe sposoby jak piroliza w w SMR to raczej eksperymenty niż produkcja na sensowną skalę. W Polsce zoelony wodór powstaje w elektrolizerach Solorza zasilanych z elektrowni cieplnej spalającej biomasaę, i to ma być ekologiczne. Około 50kwh na 1 kg wodoru ma niby sens? Termidynamika się kłania.
 
Top