Mirai 2023

Bronek

Pionier e-mobilności
da sie ale nie o to chodzi

mlody nie jestes to powinienes pamietac czasy gdzie instalacja lpg byla egzotyczna nowoscia i tankowalo sie wymieniajac 11kg butle (bo stacjo tankowania bylo dokladnie zero)
wyjzyj teraz za okno

gdy technologia wodorowa rozwinie sie na tyle ze siec stacji bedzie nawet nie tak gesta ale co 50km - wtedy bedzie mialo sens myslenie o zmianie auta

teraz jest to tylko ciekawostka
Tylko ze lpg to badziewie i nigdy nie mialem takiego auta. Bo to to samo co obecnie daje wodor. Samochod po prostu sobie jedzie Jedzie i tyle, ale nic szczególnego same klopoty bez radochy. Są ludzie i to sporo ich jest, co zwracają uwagę nie tylko ile auto pali ale na inne parametry.
Nie twierdzę, że nie jest dla ludzi, podobnie jak rower, hulajnoga czy autobus.
Miray ma 9 sek do setki i jedzie jak elektryk. Owszem ale jak Melex.

Nie twierdze też, że technologia pójdzie na przód . Ale szkoda czasu na czekanie. Obecnie wodór to mrzonki dla mnie i mnie podobnych., nic realnego a obietnice
Jakości nie widać aby rynek samochodow osobowych na ten gaz ruszył. Pożyjemy zobaczymy, obecnie u nas to mokry sen.
Syn buduje jako inżynier stacje tankowania roznych paliw i raczej też będą one dedykowane transportowi cieżkiemu.
Osobowki typu Toyty wodorowej pojawią się pewnie jako samochdy tych firm.
Czy trafią pod strzechy? Nie za mojej kadencji
 
Last edited:

p0li

Pionier e-mobilności
Tylko ze lpg to badziewie i nigdy nie mialem takiego auta.
no tak - bo jak TY nie miales to na pewno jest badziewie - ok, zrozumianoi, rozejsc sie
Są ludzie i to sporo ich jest, co zwracają uwagę nie tylko ile auto pali ale na inne parametry.
no tak - a potem trzeba takich ludzi jakos z dubaju przywiesc - wiesz jakie to dopiero sa koszty i slad weglowy?
Miray ma 9 sek do setki i jedzie jak elektryk. Owszem ale jak Melex.
moj czysty elektryk ma 9,7 do setki a przez 2,5 roku nigdy nie musialem przalaczac na tryb sport - do normalnej codziennej jazdy w zupelnosci wystarczy - no ale ja prawka za flaszke nie dostalem

Nie twierdze też, że technologia pójdzie na przód . Ale szkoda czasu na czekanie. Obecnie wodór to mrzonki dla mnie i mnie podobnych., nic realnego a obietnice
ale wiesz ze swiat sie nie konczy na odrze? dla ciebie moze i mzonki, dla mnie raczej tez - ale wolalbym zeby moje dzieci juz korzystaly z tej technologii
Pożyjemy zobaczymy, o
oo - wreszcie sie zgadzamy :D
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Samochod po prostu sobie jedzie Jedzie i tyle, ale nic szczególnego same klopoty bez radochy.
Ooo nie zgodzę się. Miałem większość benzyn z LPG w życiu. Koszt przejechania 100km jest nieporównywalnie mniejszy. Tylko. Trzeba założyć w dobrym warsztacie, dobrze wystroić i serwisować. A z tym, jak wiadomo, Polska ma problem.
Także patrząc na auto benzyna a benzyna z LPG to ja się nie zastanawiałem nigdy.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Ooo nie zgodzę się. Miałem większość benzyn z LPG w życiu. Koszt przejechania 100km jest nieporównywalnie mniejszy. Tylko. Trzeba założyć w dobrym warsztacie, dobrze wystroić i serwisować. A z tym, jak wiadomo, Polska ma problem.
Także patrząc na auto benzyna a benzyna z LPG to ja się nie zastanawiałem nigdy.
Zgadzam się, mitów wokół LPG jest chyba więcej niż wokół BEV.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Zgadzam się, mitów wokół LPG jest chyba więcej niż wokół BEV.
Wynikających z wrzuconej po taniości instalacji na najtańszych komponentach. Mój były kolega mechanik, sam mi polecał tani warsztat jak w pierwszym prawdziwie swoim aucie zakładałem LPG. Później mu w jego poprawiałem. Niestety, brakowało wtedy kogokolwiek w okolicy kto by ogarniam coś więcej niż minimum. Dlatego samo LPG nie jest źle. Patrząc z punktu widzenia ekologi tym bardziej. Ja dzięki lpg przez wiele lat nie jeździłem skoda fabia 1.0 tylko subaru 2.5 turbo i podobnymi autami, bo koszt 100km był na poziomie właśnie takiej Fabii.
 

Ratt

Posiadacz elektryka
Gadanie z tym wodorem. Ta technologia będzie miała sens jak opanujemy fuzję termojądrową jako źródło taniej energii do elektrolizy a i tak nie będzie praktyczna w osobówkach (chyba że ogniwa paliwowe zrobią 1000% postępu w wydajności i mocy w stosunku do obecnych).
 

vwir

Pionier e-mobilności
ale czy on znika? czy zostaje zwiazany pod postacia wody?
Właściwie z punktu widzenia powietrza to znika. Natomiast azot zostaje. Czyli ilość tlenu w powietrzu się zmniejsza. Tutaj już nie chodzi o ten fakt, bo test kwestia marginalna, tylko o marketingowy bullshit, jakoby mirai oczyszczał powietrze. No - oczyszcza - z tlenu.
przyjmuje opdobne wartosci bo jest uzywana tylko w szczytach
Wiesz, jakie są moce ładowania baterii w momencie rekuperacji? Ja u siebie widuję wartości rzędu 40kW i więcej. Twierdzisz, że Toyota pcha ponad 20C do bateryjki 1,5kWh?
 

Michal

Moderator
Nie o to chodzi, mirai do ogniwa paliwowego potrzebuje czystego tlenu, więc muszą nie tylko odfiltrować cały syf, ale też wychwycić jedynie tlen, a resztę już bez tego syfu oddają z powrotem do atmosfery, czyli w zasadzie wszystko oprócz cząstek stałych.
Przy czym, nie chce mi się liczyć, ale domyślam się, że mój 2,5 kg kot filtruje płucami więcej powietrza w rok niż taki mirai.
Żenujący poziom marketingu... Ale czego się spodziewać po samoladujacych się hybrydach...
 
Top