Mobilne EVSE 11kW z wymiennymi końcówkami jakie polecacie?

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Na forum w głębi jednego z wątków ktoś polecił mi taką:

10 m, 11 kW (z czego 2 kW idą na straty wg komentarza) uniwersalne gniazda (przejściówki) całość 837 zł.

Macie inne propozycje? Czy np. da się dopłacić 400 zł i mieć lepszą jakość? Czy w ogóle są takie lepszych producentów? Wiem, że KIA daje HABU za 2.5 k zł w gratisie, ale tam nie ma wymiennych końcówek (?)

Z jednej strony pewnie nigdy tego nie użyję, więc im mniej zapłacę tym lepiej (traktuję to jako "koło zapasowe"). Z drugiej strony to coś, co można kupić raz na całe życie (bo nie jest przywiązane do samochodu).

Jeśli już była taka dyskusja, proszę o przeniesienie postu. To co znajdywałem było zawsze rozmyte (wall connector i mobilne, 3.7-22kW), zbyt ogólne. Tu prosiłbym o trzymanie się tematu.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Ja tam nie widzę żadnych wymiennych końcówek.
To zwykle evse z wtykiem siłowym.
Te przejściówki którymi wtyczkę siły można podłączyć do gniazda 230v są w każdym sklepie z kablami za góra kilkadziesiąt zł.
 
Last edited:

Ev3

Pionier e-mobilności
To przeciwne, niż gdzieś tutaj przeczytałem, że to HABU dawane przez koreańskich dealerów jest tylko na siłę i na gniazdko 230V się nie nadaje,
Co znaczy "nie nadaje" się?
Nie zadziała przez przejściówkę czy o co chodzi?
Czy może piszący te słowa po prostu nie wiedział o takiej możliwości?
 

zlp

Pionier e-mobilności
To przeciwne, niż gdzieś tutaj przeczytałem, że to HABU dawane przez koreańskich dealerów jest tylko na siłę i na gniazdko 230V się nie nadaje, trzeba sprzedać. Więc jest 1:1...
Możesz dokupić przelotkę 230/400 i będziesz za pomocą Habu ładował ze zwykłego gniazdka, oczywiście z mocą ładowarki 1 fazowej.
 

umcus

Pionier e-mobilności
Ja tam nie widzę żadnych wymiennych końcówek.
To zwykle evse z wtykiem siłowym.
W przejściówki którymi wtyczkę siły można podłączyć do gniazda 230v są w każdym sklepie za kablami za góra kilkadziesiąt zł.
Są, tylko musisz zmienić produkt, są trzy do wyboru.

10 m, 11 kW (z czego 2 kW idą na straty wg komentarza) uniwersalne gniazda (przejściówki) całość 837 zł.
To ile idzie w straty, niespecjalnie jest zależne od urządzenia, tylko od mocy ładowania. Więcej strat będziesz miał przy ładowaniu 6A, niż przy 16A. Generalnie każde EVSE będzie miało takie same straty przy ładowaniu, im wyższa moc ładowania, tym mniejsze straty.

Ja akurat zamówiłem sobie tą (w tej chwili widzę, że mają brak na stanie):


Faktycznie jest porządnie wykonane, aluminiowa obudowa, wymienne końcówki 3F i 230V na zatrzaskowe łącze, kabel 6,5m licząc od cegły do początku wtyczki i wifi z Tuya. Tak, wiem, kto bogatemu zabroni ;) Kupisz tańsze i będzie ładować tak samo.
Macie inne propozycje? Czy np. da się dopłacić 400 zł i mieć lepszą jakość?
Raczej co najwyżej jakość obudowy czy wtyczki co najwyżej. Użytkowo to jeden pies co kupisz.
Czy w ogóle są takie lepszych producentów? Wiem, że KIA daje HABU za 2.5 k zł w gratisie, ale tam nie ma wymiennych końcówek (?)
Habu mnie trochę odstraszyło paroma komentarzami, że się grzeje, paru osobom padło i tak jakoś nie jestem przekonany do upychania grzejących się elementów w małej przestrzeni. Choć wygląda super.
Z jednej strony pewnie nigdy tego nie użyję, więc im mniej zapłacę tym lepiej (traktuję to jako "koło zapasowe"). Z drugiej strony to coś, co można kupić raz na całe życie (bo nie jest przywiązane do samochodu).
Ja na początek tylko z tego będę korzystał, bo na montaż wallboxa muszę poczekać na "remont" rozdzielni. Potem pewnie pójdzie w bagażnik i zapomnę o tym.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Są, tylko musisz zmienić produkt, są trzy do wyboru.
I żaden z nich nie ma wymiennych końcówek, a tylko dodatkowe przejściówki.
Wrzuć zdjęcie właściwego jeśli uważasz inaczej.
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Faktem jest że korzystamy rzadziej ale na wycieczkach lub w centrum miasta się przydaje
 

Attachments

  • IMG_3999.jpeg
    IMG_3999.jpeg
    2 MB · Liczba wyświetleń: 53
Top