Model X obniżka 440/510

zibizz1

Posiadacz elektryka
Kolega widać nie wie ile zamówień czekało po 2-3 lata na S czy X

Rynek zwalnia i to znacznie co widać po placach pełnych samochodów różnych producentów
No właśnie, po to były te wzrosty cen żeby backlog nie przyrastał bo produkcja tez bardzo wolno sie rozpedzała i pewnie jednostkowo była znacznie kosztowniejsza (w 2021 tylko 25k), i po podniesieniu cen szybko nadgonili(mniej zmówień i wieksza produkcja 65k w 2022) W 2023 roku widać że będzie 80k egzemplarzy. Produkcji nie oplaca sie zmniejszać bo koszt jednostkowy rośnie, a biorąc pod uwage misje Tesli lepiej sprzedać więcej za mniej, nawet jak wyjdzie finansowo na to samo, bo będzie wiecej potencjalnych klientów na FSD
 
  • Like
Reactions: ypl

topek

Zadomawiam się
200 - 150 mniej niz dalem,, czy boli? Może ale tak jest ze wszystkim. Tak jak cieszylo w grudniu tak potem wiadomo... :) Mam najdrozesze za to czujniki.
A mowilem, ze czlowiek sie wqrwic moze :)

Napisz Elonowi na xTwitterze ze jest mieNTka faja :)
 

zibizz1

Posiadacz elektryka
Byłem dziś pojeździć i obejrzeć kolorki i mam wątpliwości, dużo lepiej mi sie jeździ Y, zawieszenie wydaje się lepsze w Y. Wszyscy mówią że pneumatyczne to super komfort, zmiana wysokości fajna ale komfort wydawał mi się gorszy. Kierunek na rondzie najgorzej przy jeździe na wprost bo kierownica w ciągłym ruchu, reszta sytuacji do garnięcia, choć nie zawsze trafiałem paluchem bo powierzchnia płaska. Zmiana kierunku jazdy bez problemu. Yoke spoko bo na postoju dół nie przeszkadza. Szyba super robi wrażenie, ale przez nią słupek sprawia wrazenie jakbym siedział przy ścianie, osłona słoneczna gorzej się rozkłada, może nie mam wprawy, nie ma opcji na szybe boczną(niby z raz na rok mi sie przydaje takie ustawienie). Z tyłu są tylko uchwyty na kubki, nic więcej nie ma, znikają mi kieszenie po przesiadce z Y. Na plus oczywiście drzwi, ale ogólnie użytkowo to gorszy samochód i przyglądając się z bliska miałem wrazenie że jest jakiś stary, jakbym czuł że to stara platforma. Y mimo że prostszy to wydaje się bardziej przemyślany, dojrzalszy.

Ale wiecie co jest najzabawniejsze że ja nadal chcę ten samochód. Dzieciaki też jednogłośnie że X fajniejszy(pewnie drzwi + ekran z tyłu), żona też na tak(X przestronniejszy) ale obawia się że nie będzie umiała jeżdzić. Do Y dłużej sie przestawiała. Konkurencji praktycznie nie ma w 6-7 osobowych EV. Pod koniec roku może rusza zamowienie ID.Buzz i EV 9 a żeby pomacać czy dostać to pewnie do roku. Maxus MIFA 9? Boje się wynalazku i że bedą mi sie pojawiały chinskie znaczki czasem. troche za luksusowy 2 rząd, nie wiem czego sie spodziewać. W Tesli też nie wiadomo co będzie ale wiem że auto bedzie na pewno zaskakiwać co jakis czas aktualizacjami.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Z pneumatyką jest tak, że najwiekszy amerykański komfort jest na ustawieniu wys na średnia i amortyzacji na komfort. Powraca do "niskie" po przekroczeniu pewnej predkosci ?
W ogóle z zawieszeniem jest wiele kombinacji.
Np zapamiętuje gdzie ma sie podnieść, to super sprawa np gdy wjeżdzasz na jakąś paskudną drogę itp. Ja korzystam na na parkingu z pytami i dzirami itp.
Może miałeś "auto" lub "sport" lub manualnie?
Samochód sam obniża gdy prędkość wzrośnie i utwardzi się
 

topek

Zadomawiam się
MX ma dwie podstawowe przewagi nad MY

1. MY jest jak psUF i będzie coraz więcej. Nie lubie jeździć takim autem jak większość ludzi

2. MY jest do bolu poorawny. Taki zimny i sterylny jak poczekalnia u dentysty.
MX z falcon doors, wielka przednia szyba, 3 rzedzem siedzeń ma ten efekt wow.

A auto sie powinno kupować sercem a nie tylko rozumem bo jutro może juz nas nie byc 😊
 

elektryk

Pionier e-mobilności
1. MY jest jak psUF i będzie coraz więcej. Nie lubie jeździć takim autem jak większość ludzi
Możesz się pochwalić jakiego telefonu używasz?

Pamiętam czasy jak Nokia miała dziesiątki modeli, a marka Vertu wypuszczała pozłacane Nokie żeby można było się wyróżnić.

Teraz wszyscy nie wiedzieć czemu idą w iPhone, których jest jak psUF.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Appla mialem raz w postaci tabletu do drona bo niby ekran retina był wtedy super i jakość mnie nie wciągną aby wejść ten świat, wręcz odwrotnie.
A Teslowski system zarządzania autem tak, a niby podobny? . Może że na mpoczątku niemal co kilka dni coś dodawano, a to byla nowość w motoryzacji, bez dilera bez kart SD itp. Oceniam, że ok 200 aktualizacje przeżylem w tym 1/3 to interesujące.
Na początku był tylko jeden widok z kamery i nic nie dało siebie odtworzyć w aucie z zapisów? Jak Tesla zauważyła pachołki i kosze na śmieci, to było światowe wydarzenie.
 

CyanAppl16

Zadomawiam się
Teraz wszyscy nie wiedzieć czemu idą w iPhone, których jest jak psUF.
Dlatego, że iPhone jest najlepszy :)

A wracając do tematu, to rzeczywiście Tesla MX jest tak zbudowana, że po 5k kilometrów plastiki zaczynają drgać i słychać stukania w różnych miejscach? Jeżeli tak to nie mogę kupić takiego samochodu, a bardzo bym chciał :(
 
Last edited:

zibizz1

Posiadacz elektryka
@CyanAppl16 Długo się wahałem ale przed chwilą zamówiłem. Z inventory pare dni temu znikneła moja konfiguracja więc zamówiłem z konfiguratora. W inventory jest z inna kierownicą więc zobaczymy co tam wykombinują, może zamienią :)


ID.Buzz długi GTX miałby sens, ale pewnie pod koniec przyszłego roku najwcześniej takie wersje
 

zibizz1

Posiadacz elektryka
HW4 chyba tak
Kamery w przednich lampach raczej nie, to była jakaś ściema pewnie
Czas oczekiwania przy wyborze odpowiedniej konfiguracji to pewnie 1-2 tygodnie (w EU jest 1800 Xów, samych MXLR w Polsce 50 sztuk)
 
Last edited:

Michal

Pionier e-mobilności
Przy czym to nie są raczej "stany magazynowe" w PL, tylko raczej na całą Europę z krótkim czasem oczekiwania.
 
Top