Model X obniżka 440/510

Bronek

Pionier e-mobilności
Gdybym zmienil lakier na platny, dał droższe koła , wnętrze oraz kupił zimówki i pełne FSD , do tego wziął wall conector, to i tak bym mnie to mniej kosztowało niż rok temu.
Czy, to mnie smuci? Trochę na pewno w końcu to dobre krajowe roczne zarobki , ale raczej z powodu, że teraz zamawiając miałbym radochę z oczekiwania.

Na pocieszenie? Czujniki i dobry egzemplarz (tfu na psa urok, co by nie zapeszyć) i frajda od 10ciu miesiecy
Muszę przyznać , że polityka cenowa Tesli jest zadziwiająca i inna, skuteczna i bardzo eleastyczna.. Pomylilem sie w ocenie sytuacji z Trojkami itp. Normalnie powinny drożeć, ale przy swietnej marży zrobiono coś co się raczej nie zdarza. Załatwiono na jakiś czas konkurencję na cacy.

Czekam na wieść o CyberTrucku i będzie pewnie podobny numer? Czy trafi do EU? Z jakimi parametrami?
Zamienił bym fifty fifty z moją nawet dopłatą.. Z dwa lata wytrzymam. Chyba że, coś ktoś zrobi fajnego?
Skażony co raz bardziej Teslą a raczej jej podejściem do motoryzacji, obsługi, gdy jadę innym dobrymi markami samochodów, mam wrażenie że jestem w jakiś muzealnych wnętrzach. Fajnych nawet, ale to jak zamki i kościoly, nie do życia, a do chwilowego przebywania nawet z podziwem.
 
Last edited:

zibizz1

Pionier e-mobilności
Wczoraj zarejestrowałem i mogłem ruszyć. Największym zgrzytem przy przesiadce z Y są 2 ekrany i jest odruch że chce sie kliknać na ten przed kierownica(zmiana % na km). Druga rzecz to zawieszenie, w Y mi sie wydawało spoko, ale tutaj jest znacznie lepsze. Tak jak myślałem żona nie chce wozić dzieci do szkoły Xem, chyba że będa wychodziły przednimi drzwiami xD

Widziałem na YT narzekanie ze ktoś kupił S Plaid za $130k, po 2 latach Tesla oferuje mu $60k gdy do spłaty pozostało $100k. Jak ktoś kupił tzn że w momencie zakupu dla niego cena/wartość była ok. Mój Y też staniał 40tys tysięcy od zakupu. Nie narzekam że Mercedes zdrożał 10% a tesla w tym czasie staniała 30% Rozumiem politykę cena/dostepność. Jakoś ludzie nie narzekaja że 2 lata później komputer o tej samej wydajności jest sporo tańszy a nie droższy.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Widziałem na YT narzekanie ze ktoś kupił S Plaid za $130k, po 2 latach Tesla oferuje mu $60k gdy do spłaty pozostało $100k. Jak ktoś kupił tzn że w momencie zakupu dla niego cena/wartość była ok. Mój Y też staniał 40tys tysięcy od zakupu. Nie narzekam że Mercedes zdrożał 10% a tesla w tym czasie staniała 30% Rozumiem politykę cena/dostepność. Jakoś ludzie nie narzekaja że 2 lata później komputer o tej samej wydajności jest sporo tańszy a nie droższy.
Ceny obecnie po prostu wracają na ziemię (a właściwie to jadą do piwnicy wg wykresu) - dzisiejszy update cen producenckich w strefie Euro:
1696413386421.png
Źródło: https://tradingeconomics.com/euro-area/producer-prices-change

Odkąd prowadzona jest ta statystyka (od lat 80tych) nie było tak drastycznego spadku cen producenckich w strefie Euro (no i oczywiście nie było też tak drastycznego wzrostu cen wcześniej). Ten wykres pięknie pokazuje jak decyzje o zamykaniu gospodarki wpływają na rzeczywistość gospodarczą.

Gdyby była możliwość gry na tym wykresie to stawiałbym już na odbicie.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Po wynikach za Q3 widać że Tesla zredukowała produkcje S/X z 19-20k na kwartał do 13-14k. To znaczy że ceny juz raczej nie spadną bo nie mają gdzie. Mniejszy wolumne nawet wyjdzie drożej wiec spodziewam się malutkiego wzrostu ceny z konfiguratora na poczatku 2024 i przecene w inventory na auta z VINem 2023 na obecną cenę.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Patrząc na to wszystko, to w tej sytuacji gdy ktoś rozważał kiedyś zakup Xsa po wyższych cenach i one byly jakąś względną barierą, ale prawie do przejścia, to teraz nie powinien się juz tak wahać.
Sam szczerze polecam ten model. O ile wtedy byl bardzo drogi i kupowany w ciemno, na wariata, to teraz jest też drogi ale wg nie wart swojej ceny tym .
Wersja 2 silnikowa bez dupereli tym bardziej.

Z Ską wg mnie jest gorzej, sam bym rozważał raczej S Plaida, bo to jednak samochod do konkurowania osiągami .A w Xie mam "dwa grzyby w barszczu" , większy komforti super osiągi.
Nie mogę zrozumieć braku w S domykania i automatyki drzwi! To super sprawa jak elektryczny frunk. (przepastny w X) Nie pamietam kiedy otwieralem tylny bagażnik w potrzebie pakowania?
Ad osiągi, to jest już zmanierowanie elektrykami, i tego nie dostrzegają na ogół ci, co mają jeszcze ICE, Im wystarczy, że elektryk jedzie i to ma jechac daleko , mnie już nie interesuje tak zasieg a bardziej sposób jazdy. .
Elektryki podniosły poprzeczkę a Tesla w szczególności
Ad zasięgi, to już powyej tych 350km nie ma znaczenia ile . A jesli nawet, to u niewielu.
Tym bardziej, ze nie są to duze różnice a ostrzejszy styl jazdy zmieni je diametralnie.
 

Jac3k

Posiadacz elektryka
Po wynikach za Q3 widać że Tesla zredukowała produkcje S/X z 19-20k na kwartał do 13-14k. To znaczy że ceny juz raczej nie spadną bo nie mają gdzie. Mniejszy wolumne nawet wyjdzie drożej wiec spodziewam się malutkiego wzrostu ceny z konfiguratora na poczatku 2024 i przecene w inventory na auta z VINem 2023 na obecną cenę.
Też mi się tak wydaje, że raczej nie mają już z czego schodzić w dół. Ja kupiłem miesiąc temu i obecnie po podwyżce za Yoke i zmniejszeniu rabatu z referala wychodzi juz 6tyś więcej. Do tego USD/PLN podskoczył od początku września kiedy to zmniejszyli ceny o 10%. Jak się kurs dolara utrzyma i zredukują inventory to raczej ceny pójdą trochę w górę.
 

Jac3k

Posiadacz elektryka
Patrząc na to wszystko, to w tej sytuacji gdy ktoś rozważał kiedyś zakup Xsa po wyższych cenach i one byly jakąś względną barierą, ale prawie do przejścia, to teraz nie powinien się juz tak wahać.
Sam szczerze polecam ten model. O ile wtedy byl bardzo drogi i kupowany w ciemno, na wariata, to teraz jest też drogi ale wg nie wart swojej ceny tym .
Wersja 2 silnikowa bez dupereli tym bardziej.

Z Ską wg mnie jest gorzej, sam bym rozważał raczej S Plaida, bo to jednak samochod do konkurowania osiągami .A w Xie mam "dwa grzyby w barszczu" , większy komforti super osiągi.
Nie mogę zrozumieć braku w S domykania i automatyki drzwi! To super sprawa jak elektryczny frunk. (przepastny w X) Nie pamietam kiedy otwieralem tylny bagażnik w potrzebie pakowania?
Ad osiągi, to jest już zmanierowanie elektrykami, i tego nie dostrzegają na ogół ci, co mają jeszcze ICE, Im wystarczy, że elektryk jedzie i to ma jechac daleko , mnie już nie interesuje tak zasieg a bardziej sposób jazdy. .
Elektryki podniosły poprzeczkę a Tesla w szczególności
Ad zasięgi, to już powyej tych 350km nie ma znaczenia ile . A jesli nawet, to u niewielu.
Tym bardziej, ze nie są to duze różnice a ostrzejszy styl jazdy zmieni je diametralnie.
Ja zawsze celowałem w TMS LR i uważam że jest to najlepszy stosunek jakości do ceny. Jak dla mnie Plaid nie ma sensu ponieważ kupuję samochód dla siebie i nie można tego wykorzystać. Przecież w wersji LR jak jadę to przyspieszenie 3.2s jest piorunujące i rzadko wykorzystywane. W plaid może bym się komuś kilka razy pochwalił za dodatkowe 100tyś z portfela.
Praktycznie za najlepszego Mercedesa i BMW które nie dorównuje TMS osiągami trzeba wyłożyć 100tyś w podstawie więcej a jak się coś doda to lekko 200tyś więcej. Dla mnie obecnie TMS za 420tyś to mega okazja. Cena można powiedzieć z premiery z początku 2021 roku.
Jest to zdecydowanie wybór zdroworozsądkowy ;-)
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
W S tez bym brał Standard. Ale w X razem z Plaid za 70k dostajemy siedzenia w drugim rzędzie o cennikowej wartości ~40k więc jeśli tak jak u mnie te siedzenia z korytarzem to był pewnik to do plaid zostawało tylko ~30k i w tym mamy też lepsze hamulce też warte z 10k. Plaid to czysta fanaberia i szpan, ale za tyle to można zaszaleś
 

Bronek

Pionier e-mobilności
U mnie gdy brałem różnice cenowe były w miarę małe między zamówioną s, a x itd. Przy tym wtedy pułapie cenowym to jak różnica, czy Cię powieszą czy zrzucą, ze skały jest wsio rawno.



Kazdy ma swoje preferencje itd... Np. facet dostał S i Xsa na chwilkę. Nawet jeszcze nie obejrzalem bo muszę wyskoczyć ciekawe?

 
Last edited:
Top