Gurumotive

Fachowiec
Cześć i czołem!

Jak sfinansować samochód elektryczny w programie mój elektryk?
Sprytnie. Podzielę się z Wami moimi przemyśleniami.

Czy wiadomo już coś o dopłatach do leasingów?
Oprócz zapewnień Ar**la, nie wiadomo nic.

Jaki leasing samochodu elektrycznego jest najtańszy?
Najniższą sumę opłat komunikuje Santandr Konsumencki Multiwypożyczalniowy.

Czy to znaczy, że parafabryczna propozycja Tesli, to najlepsza oferta?
Nie, to znaczy, że jest to najtańsza oferta. Ma zasadniczo dwie wady.

Najtańszy leasing Tesla:
Jeśli leasing kosztuje 101%, to wiedz, że jest subsydiowany, albo przez producenta samochodu, albo przez Europejski Bank Inwestycyjny.
W przypadku Tesli, oraz SCM, podejrzewam że jest to EBI. Program "mój elektryk" nie dopłaca do kontraktów, które korzystają z innej dotacji:

Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.09.10.png
Czy leasing na 101% kosztuje 101%?
Nigdy w życiu. Obligatoryjnie należy dokupić polisę GAP. Koszt polisy GAP to 0.1% wartości pojazdu miesięcznie.
Czyli przy 48 miesiącach, wychodzi 4.8% ukrytego kosztu. To 2 razy tyle, ile cena "na wolnym rynku".
Suma ubezpiezpieczenia to w SCM 35 000zł. Norma rynkowa to 100 000- 150 000zł SU.

Czyli z leasingu 101% robi się 106.5%, oraz rezygnacja z dotacji 27 000zł.
Realnie wychodzi jakieś 115-120,5%, zależnie od wartości auta.
Ale czy zakres oferty jest przeciętny?Jest nieprzeciętny. Dwa razy sprawdziłem, bo niedowierzałem.
Zarówno OWU GAP od handlowca, jak i OWU GAP na stronie www finansującego, mówi jasno:
owu.png

Obowiązkowe ubezpieczenie, w Leasingu nomen-omen Tesli, ma wyłączenie na pojazdy "z silnikami elektrycznymi".
Pomijam kwestę tego, że każdy samochód ma silnik elektryczny, np. do regulacji lusterek.
TU mogłoby to poddać pod dyskusję, ten punkt przy wypłacie świadczenia, dla ICE :D

Załóżmy, że taki nieprecyzyjny zapis, odnosi się do jedynie jednostki napędowej pojazdu.
Bez kitu. Kupujesz Teslę, idziesz po leasing fabryczny, musisz wykupić GAP. Rozbijasz auto, albo ktoś Ci je zawija spod domu.
Masz do zwrotu zobowiązanie z tyt. leasingu, oraz 27 000 zł dopłaty. I okazuje się, że nie masz GAPa.
To coś dużo gorszego niż koszt ukryty. To sytuacja, w której jesteś bez polisy, myśląc, że ją masz.

Czy to wypadek przy pracy, czy metoda działania tego finansującego?
Zacytuję sam siebie, jak Waldemar Łysiak, ale nikt inny w PL tego nie opisał:
#Ford, #Tesla, #Renault oraz #MG, wraz z #SantanderConsumerMultirent oferowali w Norwegii leasingi ze stałą stopą procentową. Ale wraz z podwyżką stóp procentowych, raty podrożały.

W Polsce decydując się na leasing, UOKiK ma Cię w dupie, bo jesteś prywaciarzem, który z założenia zna się na wszystkich haczykach w leasingach.

Dlatego firmy leasingowe pozwalają sobie na wiele, oraz nie wprowadzają oferty dla konsumentów. W Polsce 0.7% umów leasingowych jest zawieranych z osobami fizycznymi.

A w Norwegii?

"- Naszym zdaniem wszystkie przykłady, które znalazłeś, obiecują stałą stopę procentową przez pierwsze trzy lata. Jeśli w rzeczywistości nie ma stałej stopy procentowej, marketing wprowadza w błąd i jest zabroniony przez ustawę o marketingu" pisze w e-mailu Tonje H. Drevland, kierownik działu w dziale nadzoru.

Bardzo rzadko Norweska Agencja ds. Konsumentów reaguje tak silnie na doniesienia medialne.

"- Jeśli klienci w tych przypadkach nie otrzymali stałej stopy procentowej, jak obiecano w marketingu, to oczywiście jest to kwestia wabików marketingowych z naruszeniem ustawy o marketingu, pisze Drevland."
Tutaj macie link do oryginału: https://motor.no/aktuelt/forbrukertilsynet-stempler-bilreklamer-som-ulovlige/210129

IMO Tesla jest pijana, lub niespełna rozumu, promując taki produkt finansowy.
Ale nie jest to zaskoczeniem, dla kogoś, kto zna ich jakość obsługi klienta, oraz "proces sprzedaży".

To może wynajem długoterminowy firmy A**al?
Wynajem długoterminowy, oferowany przez francuskie/ holenderskie firmy CFM, nie spełnia wymogów programu mój elektryk. Powodów jest kilka:

1. CFMowa umowa najmu nie przewiduje stosowania opłaty wstępnej, lecz co najwyżej kaucje.
Zgodnie z Programem dotacja pokrywa całość lub część opłaty wstępnej i opłatę transferową. Jeżeli w
przypadku najmu długoterminowego nie ma opłaty wstępnej, dotacja nie przysługuje.
https://www.bosbank.pl/__data/assets/pdf_file/0010/40312/Moj-elektryk-pytania-i-odpowiedzi-stan-na-22-10-2021.pdf

2. Wykup w firmach CFM jest kalkulowany wraz z końcem umowy, zgodnie z rynkową wartością auta**
"Możliwe są dopłaty do rat leasingu lub innych opłat ustalanych w umowach leasingu finansowego lub operacyjnego w rozumieniu przepisów art. 23a pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych i art. 17a pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych."
(Źródło: Mój elektryk gov)

Nie spełnia więc on wymagań regulaminu projektu mój elektryk, ponieważ nie jest to leasing operacyjny: definicja leasingu operacyjnego.

3. Tym samym, beneficjentem programu przestają być użytkownicy, a stają się nimi podmioty finansujące.
Uczulam, aby w przypadku EV brać pod uwagę wartość wykupu pojazdu, ponieważ dotacje mogą się kiedyś skończyć,
a samochody kupione dzisiaj z subwencją, oraz spłacane przez kilka lat, mogą być dla Ciebie atrakcyjne pod kątem wykupu.

Twoja dotacja zostaje w tym wypadku skonsumowana przez francuskie korpo. 👍
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    929,5 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    1,4 MB · Liczba wyświetleń: 9
Last edited:

Gurumotive

Fachowiec
1. Nie da się zmienić parametrów?
2. Czy jesteś Vatowcem?
3. Jak długo będziesz użytkował ten samochód?
4. To jest Santander consumer multirent, czy zwykły?
5. To jest oferta od tego gościa z tesli?
6. Masz kalkulację polis (jakie mają sumy/ zakresy)?
7. Masz OWU do tych polis?
8. Czy w przypadku tego leasingu możesz skorzystać z dopłaty ME?

1. Jeśli chodzi o ofertę ekoleasing 100% to nie
4. Zwykły
5. Nie, z formularza z netu
6. Cieszę się, że o to pytasz :) wyliczyli w PZU na rok: 24969,00 zł. Bez podania żadnych moich danych i historii szkód, więc liczę że byłoby to co bardziej standardowego 3% wartości pojazdu... ale niesmak pozostał
7. Nie mam
8. Nie
Na pytania co do mnie to nie odpowiadam bo zdecydowałem, żeby jednak nie brać leasingu w ogóle, więc nie potrzebuję rady.
Info zostawiam dla zainteresowanych.

Ale najważniejsze pytanie: czy uważasz że jak teraz leasing jest na poziomie powiedzmy 105% to w programie mój elektryk będzie dokładnie tak samo tylko, że z dopłatą? Bo moim zdaniem bank bardzo chętnie będzie chciał coś dla siebie z tej dopłaty i w ME leasingi będą droższe.

Pytanie które pominąłeś są kluczowe...

W 3 lata spłacisz leasing, który może i ma niską sumę opłat... ale od zysku ze sprzedaży auta jesteś 11.5% w plecy (różnica na vacie)

Poza tym dalej wybierasz santander, który ma dyskusyjną jakość obsługi posprzedażowej.

To co "oszczędzisz" na oprocentowaniu odbiją sobie na opłatach dodatkowych/ ubezpieczeniu itd.

Tak czy inaczej zostajesz bez obsługi posprzedażowej, oraz z kwiatkami, typu GAP, z wyłączeniem na pojazdy EV, czy sumą ubezpieczenia, która w ogóle Cię nie chroni.

Nie wiem jak można świadomie wybrać ofertę podmiotu, który oficjalnie stosuje takie kiwki sprzedażowe.

Ale najważniejsze pytanie: czy uważasz że jak teraz leasing jest na poziomie powiedzmy 105% to w programie mój elektryk będzie dokładnie tak samo tylko, że z dopłatą? Bo moim zdaniem bank bardzo chętnie będzie chciał coś dla siebie z tej dopłaty i w ME leasingi będą droższe.

Nie powinno być tak, że leasing jest droższy przez to, że jest w nim wliczona dopłata.
 
Last edited:

Cav

Pionier e-mobilności
Nie powinno być tak, że leasing jest droższy przez to, że jest w nim wliczona dopłata.
Wręcz przeciwnie.
To kupa dodatkowej roboty i ryzyka dla leasingodawcy.
Więc jeśli nie byłby droższy, to znaczy że w pozostałych są zawarte nieuzasadnione zyski.
 

Piernik

Posiadacz elektryka

Wręcz przeciwnie.
To kupa dodatkowej roboty i ryzyka dla leasingodawcy.
Więc jeśli nie byłby droższy, to znaczy że w pozostałych są zawarte nieuzasadnione zyski.
Dokładnie !
Akurat wg mnie tak będzie i jest to całkowicie zasadne.
Dziś oferty leasingowe są naprawdę niezwykle tanie a marze na nich minimalne.
Możliwe to jest dzięki na ile się da optymalnemu procesowi. (oprogramowanie, automatyzacja itp.)
Ten program to ręcznie mieszanie w g...., to musi kosztować, nie ma innej niż przeniesienie tych koszów na klienta.
 

Piernik

Posiadacz elektryka
Wątpię, żeby VWFS sfinansował Teslę.
Tylko grupa VW
W temacie Santandera, wczorajszy wątek na mojej grupie na FB:

To jest NAJTAŃSZY leasing, także pod kątem jakości obsługi.

Jak chcesz coś z nimi załatwić posprzedażowo, to jest to temat trudny/ niemożliwy.
Nie chcę usprawiedliwiać, ale jak się sprzedaje tak absurdalne cenowo oferty które psują rynek.
No to proces musi być już na maxa optymalny.
A wykupy wcześniejsze to ręczna pracochłonna robota, pewnie nie mają tam etatów itd.
No i generalnie usługach jest tak:
1. Szybko
2. Tanio
3. Dobrze
Można wybrać dowolne dwa.
Podsumowując:

Dlatego opisałem Wam w tym wątku rozwiązanie, które da się przeprocesować w każdym leasingu, bo podejrzewałem, że tylko kilka firm podejdzie do tematu dopłat.

Nie spodziewałem się jednak, że do programu nie podejdzie ŻADNA normalna firma leasingowa.

Nawerz RZĄDOWE leasingi nie wystartowały w RZĄDOWYM programie dopłat. 🤦🏻‍♂️
No bo te "rządowe" działają całkiem komercyjnie.
(mam nadzieje że ta karuzela stanowiskowa którą robi Pan S żeby obniżyć wpływy Pana M ich tak szybko nie popsuje;))
Dobrze zorganizowane nastawione na rentowność.
Wszystkie firmy leasingowe nastawione na szeroki rynek więc w zasadzie tylko bankowe mają teraz naprawdę teraz bardzo dużo pracy i jadą pełnymi mocami "produkcyjnymi".
A program wymaga poświęcenia sporych nakładów na niego żeby "chodził". Etatów, oprogramowania itp. A tu trzeba obrabiać masę tematów i bez tego. Wchodzić w coś żeby polec i mieć z tego czarny PR - jest bez sensu.
Wg. mnie weszły w niego bardzo dobre firmy w swoim segmencie, bez dyskusyjnie.
Arval mocny w swoim segmencie lider, VW leasing potrafi lać firmy bankowe leasingowe jeśli chodzi o wolumen sprzedaży.
Ale teraz sytuacja jest taka, nie ma samochodów.
Pewnie jest to kłopot dla Arval bo ciężej zapewniać floty, to mają wole moce i słusznie że je wykorzystują. a koncerny raczej się starają żeby właśnie elektryki dostarczać w pierwszej kolejności.
VW to samo, w grupie nie ma aut, a na dodatek ich elektryki chyba specjalnie rynku nie podpijają. Dlatego dla nich ma to sens.
I to wszystkie działania poszczególnych finansowych podmiotów są po prostu rynkowe.
Taka jest moja opinia ;)
 
Last edited:

solik

Pionier e-mobilności
Z tego co wiem finalnej umowy nikt nie widzial, ja wkleilem wniosek jaki poszedl do NFOSiGW, nie wiem co bedzie w finalnej umowie (nie, nie czytalem portalu gov), jak dostane to sie podziele

a z perspektywy mnie jako uzytkownika auta w wynajmie pokrycie oplaty wstepnej z dotacji nie wymaga ode mnie angazowania swoich srodkow i znaczaco obniza miesieczna rate wiec finalnie uwazam ze to jest ok - a stwierdzenie ze pochlania to francuskie korpo, ze sie nie oplaca i ze warunki dyktuje ten kto ma aktywa - kwestia indywidualna jak du** :)
 

turez

Zadomawiam się
Jeśli mam ofertę na kwotę x, a po dopłatach mam ofertę na kwotę x- 18750 zł i korzystam z samochodu przez np. 60 miesięcy w najmie wiedząc od początku, że go nie wykupie to tak. Mam to gdzieś bo ja faktycznie dostanę ofertę tańsza o kwotę dotacji. A to, że Arval to sobie odbije na kimś kto odkupi od nich elektryka po moich 60 miesiącach użytkowania nie obchodzi mnie zupełnie. Ja dotacje skonsumowałem. Przez ten czas ta nowa technologia zapewne znacznie się rozwinie i wydaje mi się, że obecnie trudno zakładać atrakcyjność obecnie stosowanych rozwiązań i zasięgów.
 

Piernik

Posiadacz elektryka
Czyli dajecie społeczne przyzwolenie na to, żeby beneficjentem dopłat do EV były firmy leasingowe?
Jak ktoś na umowie ma marże czystego zysku 1%, cały proces zoptymalizowany.
A teraz ma przewalić masę ręcznej roboty to jak nie uwzględni tego w cenie to na koniec nie zarobi.
To ma wyjścia dwa, olać to i nie wchodzić, lub wejść i uwzględnić w kosztach.
To chyba nic nadzwyczajnego.
Ja powtórzę po raz kolejny.
To nie jest wina firm leasingowych.
To jest wina tego projektu który jest bardzo kosztowny we wdrożeniu i utrzymaniu.
 
Top