Gurumotive

Fachowiec
Cześć i czołem!

Jak sfinansować samochód elektryczny w programie mój elektryk?
Sprytnie. Podzielę się z Wami moimi przemyśleniami.

Czy wiadomo już coś o dopłatach do leasingów?
Oprócz zapewnień Ar**la, nie wiadomo nic.

Jaki leasing samochodu elektrycznego jest najtańszy?
Najniższą sumę opłat komunikuje Santandr Konsumencki Multiwypożyczalniowy.

Czy to znaczy, że parafabryczna propozycja Tesli, to najlepsza oferta?
Nie, to znaczy, że jest to najtańsza oferta. Ma zasadniczo dwie wady.

Najtańszy leasing Tesla:
Jeśli leasing kosztuje 101%, to wiedz, że jest subsydiowany, albo przez producenta samochodu, albo przez Europejski Bank Inwestycyjny.
W przypadku Tesli, oraz SCM, podejrzewam że jest to EBI. Program "mój elektryk" nie dopłaca do kontraktów, które korzystają z innej dotacji:

Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.09.10.png
Czy leasing na 101% kosztuje 101%?
Nigdy w życiu. Obligatoryjnie należy dokupić polisę GAP. Koszt polisy GAP to 0.1% wartości pojazdu miesięcznie.
Czyli przy 48 miesiącach, wychodzi 4.8% ukrytego kosztu. To 2 razy tyle, ile cena "na wolnym rynku".
Suma ubezpiezpieczenia to w SCM 35 000zł. Norma rynkowa to 100 000- 150 000zł SU.

Czyli z leasingu 101% robi się 106.5%, oraz rezygnacja z dotacji 27 000zł.
Realnie wychodzi jakieś 115-120,5%, zależnie od wartości auta.
Ale czy zakres oferty jest przeciętny?Jest nieprzeciętny. Dwa razy sprawdziłem, bo niedowierzałem.
Zarówno OWU GAP od handlowca, jak i OWU GAP na stronie www finansującego, mówi jasno:
owu.png

Obowiązkowe ubezpieczenie, w Leasingu nomen-omen Tesli, ma wyłączenie na pojazdy "z silnikami elektrycznymi".
Pomijam kwestę tego, że każdy samochód ma silnik elektryczny, np. do regulacji lusterek.
TU mogłoby to poddać pod dyskusję, ten punkt przy wypłacie świadczenia, dla ICE :D

Załóżmy, że taki nieprecyzyjny zapis, odnosi się do jedynie jednostki napędowej pojazdu.
Bez kitu. Kupujesz Teslę, idziesz po leasing fabryczny, musisz wykupić GAP. Rozbijasz auto, albo ktoś Ci je zawija spod domu.
Masz do zwrotu zobowiązanie z tyt. leasingu, oraz 27 000 zł dopłaty. I okazuje się, że nie masz GAPa.
To coś dużo gorszego niż koszt ukryty. To sytuacja, w której jesteś bez polisy, myśląc, że ją masz.

Czy to wypadek przy pracy, czy metoda działania tego finansującego?
Zacytuję sam siebie, jak Waldemar Łysiak, ale nikt inny w PL tego nie opisał:
#Ford, #Tesla, #Renault oraz #MG, wraz z #SantanderConsumerMultirent oferowali w Norwegii leasingi ze stałą stopą procentową. Ale wraz z podwyżką stóp procentowych, raty podrożały.

W Polsce decydując się na leasing, UOKiK ma Cię w dupie, bo jesteś prywaciarzem, który z założenia zna się na wszystkich haczykach w leasingach.

Dlatego firmy leasingowe pozwalają sobie na wiele, oraz nie wprowadzają oferty dla konsumentów. W Polsce 0.7% umów leasingowych jest zawieranych z osobami fizycznymi.

A w Norwegii?

"- Naszym zdaniem wszystkie przykłady, które znalazłeś, obiecują stałą stopę procentową przez pierwsze trzy lata. Jeśli w rzeczywistości nie ma stałej stopy procentowej, marketing wprowadza w błąd i jest zabroniony przez ustawę o marketingu" pisze w e-mailu Tonje H. Drevland, kierownik działu w dziale nadzoru.

Bardzo rzadko Norweska Agencja ds. Konsumentów reaguje tak silnie na doniesienia medialne.

"- Jeśli klienci w tych przypadkach nie otrzymali stałej stopy procentowej, jak obiecano w marketingu, to oczywiście jest to kwestia wabików marketingowych z naruszeniem ustawy o marketingu, pisze Drevland."
Tutaj macie link do oryginału: https://motor.no/aktuelt/forbrukertilsynet-stempler-bilreklamer-som-ulovlige/210129

IMO Tesla jest pijana, lub niespełna rozumu, promując taki produkt finansowy.
Ale nie jest to zaskoczeniem, dla kogoś, kto zna ich jakość obsługi klienta, oraz "proces sprzedaży".

To może wynajem długoterminowy firmy A**al?
Wynajem długoterminowy, oferowany przez francuskie/ holenderskie firmy CFM, nie spełnia wymogów programu mój elektryk. Powodów jest kilka:

1. CFMowa umowa najmu nie przewiduje stosowania opłaty wstępnej, lecz co najwyżej kaucje.
Zgodnie z Programem dotacja pokrywa całość lub część opłaty wstępnej i opłatę transferową. Jeżeli w
przypadku najmu długoterminowego nie ma opłaty wstępnej, dotacja nie przysługuje.
https://www.bosbank.pl/__data/assets/pdf_file/0010/40312/Moj-elektryk-pytania-i-odpowiedzi-stan-na-22-10-2021.pdf

2. Wykup w firmach CFM jest kalkulowany wraz z końcem umowy, zgodnie z rynkową wartością auta**
"Możliwe są dopłaty do rat leasingu lub innych opłat ustalanych w umowach leasingu finansowego lub operacyjnego w rozumieniu przepisów art. 23a pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych i art. 17a pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych."
(Źródło: Mój elektryk gov)

Nie spełnia więc on wymagań regulaminu projektu mój elektryk, ponieważ nie jest to leasing operacyjny: definicja leasingu operacyjnego.

3. Tym samym, beneficjentem programu przestają być użytkownicy, a stają się nimi podmioty finansujące.
Uczulam, aby w przypadku EV brać pod uwagę wartość wykupu pojazdu, ponieważ dotacje mogą się kiedyś skończyć,
a samochody kupione dzisiaj z subwencją, oraz spłacane przez kilka lat, mogą być dla Ciebie atrakcyjne pod kątem wykupu.

Twoja dotacja zostaje w tym wypadku skonsumowana przez francuskie korpo. 👍
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    929,5 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    1,4 MB · Liczba wyświetleń: 9
Last edited:

Gurumotive

Fachowiec

Piernik

Posiadacz elektryka
A do mnie zadzwonił, mają pożyczkę leasingową i z góry zezwalają na cesją nich i na fundusz. Pani handlowiec nawet to kilka razy podkreślała. Cenowo są niestety drożsi niż impuls.
Impuls nie zgadza się na cesję. Rozmawiałem z handlowcem przed wczoraj który pytał u źródła jeszcze raz któremu zależy na sprzedaży ale nie jest naciągaczem.
A pytanie jeszcze co oni wbijają tam do dowodu. To ważne nawet przy akademickich rozważaniach czy tanio/drogo.
(chociaż Getin to nigdy tani nie był)
No bo beneficjentem ma być użytkownik, a jak "dobijają" współwłaściciela to na 90% pozamiatane.
Skoro u osób fizycznych proszą o stałe dowody (info z sąsiedniego wątku od praktyków) to tu nie będzie inaczej.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Impuls nie zgadza się na cesję. Rozmawiałem z handlowcem przed wczoraj który pytał u źródła jeszcze raz któremu zależy na sprzedaży ale nie jest naciągaczem.
Podesłałem na priv info które dostałem.
A pytanie jeszcze co oni wbijają tam do dowodu. To ważne nawet przy akademickich rozważaniach czy tanio/drogo.
(chociaż Getin to nigdy tani nie był)
No bo beneficjentem ma być użytkownik, a jak "dobijają" współwłaściciela to na 90% pozamiatane.
Skoro u osób fizycznych proszą o stałe dowody (info z sąsiedniego wątku od praktyków) to tu nie będzie inaczej.
Zakładam, że wiedzą co robią ale pewnie trzeba to będzie dobrze zweryfikować.
 

Gurumotive

Fachowiec
Impuls nie zgadza się na cesję. Rozmawiałem z handlowcem przed wczoraj który pytał u źródła jeszcze raz któremu zależy na sprzedaży ale nie jest naciągaczem.
A pytanie jeszcze co oni wbijają tam do dowodu. To ważne nawet przy akademickich rozważaniach czy tanio/drogo.
(chociaż Getin to nigdy tani nie był)
No bo beneficjentem ma być użytkownik, a jak "dobijają" współwłaściciela to na 90% pozamiatane.
Skoro u osób fizycznych proszą o stałe dowody (info z sąsiedniego wątku od praktyków) to tu nie będzie inaczej.
Odezwę się do IGL i do Impulsu, ale w nowym tygodniu.


Moja Tesla opłacona!

Idę opijać nowy nabytek! Wasze zdrówko, PYRSK! 🍻
 

Attachments

  • IMG-4383.PNG
    IMG-4383.PNG
    129 KB · Liczba wyświetleń: 20

Piernik

Posiadacz elektryka
Podesłałem na priv info które dostałem.
Odpisałem, podając moje sprawdzone źródło informacji;) możesz sam potwierdzić.
Zakładam, że wiedzą co robią ale pewnie trzeba to będzie dobrze zweryfikować.
Nie zakładaj, sprawdź, w tej chwili w tej ścieżce nie ma dokumentu opublikowanego który by to jednoznacznie rozstrzygał.
Tym się mogą tłumaczyć. Ale to ten sam program co dla osób fizycznych w końcu. Tam jednoznaczne wymagają dowodu.
Dowiedz się jak dokładnie wygląda dowód po tej operacji i napisz zapytanie do NFOŚiGW jak okaże się że jest współwłaściciel.
no ale stały/twardy dowód masz po kilku dniach odbioru z wydzialu komunikacji
Ja nie piszę że problemem jest stały dowód, znaczy nie o to mi chodziło.
Piszę tylko że informacje w nim zawarte (to jest ewentualny współwłaściciel) mogą być istotną przeszkodą do otrzymania dotacji.

Moja Tesla opłacona!

Idę opijać nowy nabytek! Wasze zdrówko, PYRSK! 🍻
Jak Elon, zapytał w internetach i zrobił zgodnie z ankietą ;)
Na zdrowie !!!
W tym w leasingu tego banku też pytałem ;)
 

Piernik

Posiadacz elektryka
Jeszcze z cytat z sąsiedniego wątku:

"Przy dodawaniu 3 załącznika w generatorze wniosków jest napisane: "03-Pełny skan stałego dowodu rejestracyjnego (obie jego strony) zakupionego pojazdu, w którym jako właściciel pojazdu figuruje Wnioskodawca."

No to więc nie widzę tego współwłaściciela raczej.
 
Top