Gurumotive

Fachowiec
Cześć i czołem!

Jak sfinansować samochód elektryczny w programie mój elektryk?
Sprytnie. Podzielę się z Wami moimi przemyśleniami.

Czy wiadomo już coś o dopłatach do leasingów?
Oprócz zapewnień Ar**la, nie wiadomo nic.

Jaki leasing samochodu elektrycznego jest najtańszy?
Najniższą sumę opłat komunikuje Santandr Konsumencki Multiwypożyczalniowy.

Czy to znaczy, że parafabryczna propozycja Tesli, to najlepsza oferta?
Nie, to znaczy, że jest to najtańsza oferta. Ma zasadniczo dwie wady.

Najtańszy leasing Tesla:
Jeśli leasing kosztuje 101%, to wiedz, że jest subsydiowany, albo przez producenta samochodu, albo przez Europejski Bank Inwestycyjny.
W przypadku Tesli, oraz SCM, podejrzewam że jest to EBI. Program "mój elektryk" nie dopłaca do kontraktów, które korzystają z innej dotacji:

Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.09.10.png
Czy leasing na 101% kosztuje 101%?
Nigdy w życiu. Obligatoryjnie należy dokupić polisę GAP. Koszt polisy GAP to 0.1% wartości pojazdu miesięcznie.
Czyli przy 48 miesiącach, wychodzi 4.8% ukrytego kosztu. To 2 razy tyle, ile cena "na wolnym rynku".
Suma ubezpiezpieczenia to w SCM 35 000zł. Norma rynkowa to 100 000- 150 000zł SU.

Czyli z leasingu 101% robi się 106.5%, oraz rezygnacja z dotacji 27 000zł.
Realnie wychodzi jakieś 115-120,5%, zależnie od wartości auta.
Ale czy zakres oferty jest przeciętny?Jest nieprzeciętny. Dwa razy sprawdziłem, bo niedowierzałem.
Zarówno OWU GAP od handlowca, jak i OWU GAP na stronie www finansującego, mówi jasno:
owu.png

Obowiązkowe ubezpieczenie, w Leasingu nomen-omen Tesli, ma wyłączenie na pojazdy "z silnikami elektrycznymi".
Pomijam kwestę tego, że każdy samochód ma silnik elektryczny, np. do regulacji lusterek.
TU mogłoby to poddać pod dyskusję, ten punkt przy wypłacie świadczenia, dla ICE :D

Załóżmy, że taki nieprecyzyjny zapis, odnosi się do jedynie jednostki napędowej pojazdu.
Bez kitu. Kupujesz Teslę, idziesz po leasing fabryczny, musisz wykupić GAP. Rozbijasz auto, albo ktoś Ci je zawija spod domu.
Masz do zwrotu zobowiązanie z tyt. leasingu, oraz 27 000 zł dopłaty. I okazuje się, że nie masz GAPa.
To coś dużo gorszego niż koszt ukryty. To sytuacja, w której jesteś bez polisy, myśląc, że ją masz.

Czy to wypadek przy pracy, czy metoda działania tego finansującego?
Zacytuję sam siebie, jak Waldemar Łysiak, ale nikt inny w PL tego nie opisał:
#Ford, #Tesla, #Renault oraz #MG, wraz z #SantanderConsumerMultirent oferowali w Norwegii leasingi ze stałą stopą procentową. Ale wraz z podwyżką stóp procentowych, raty podrożały.

W Polsce decydując się na leasing, UOKiK ma Cię w dupie, bo jesteś prywaciarzem, który z założenia zna się na wszystkich haczykach w leasingach.

Dlatego firmy leasingowe pozwalają sobie na wiele, oraz nie wprowadzają oferty dla konsumentów. W Polsce 0.7% umów leasingowych jest zawieranych z osobami fizycznymi.

A w Norwegii?

"- Naszym zdaniem wszystkie przykłady, które znalazłeś, obiecują stałą stopę procentową przez pierwsze trzy lata. Jeśli w rzeczywistości nie ma stałej stopy procentowej, marketing wprowadza w błąd i jest zabroniony przez ustawę o marketingu" pisze w e-mailu Tonje H. Drevland, kierownik działu w dziale nadzoru.

Bardzo rzadko Norweska Agencja ds. Konsumentów reaguje tak silnie na doniesienia medialne.

"- Jeśli klienci w tych przypadkach nie otrzymali stałej stopy procentowej, jak obiecano w marketingu, to oczywiście jest to kwestia wabików marketingowych z naruszeniem ustawy o marketingu, pisze Drevland."
Tutaj macie link do oryginału: https://motor.no/aktuelt/forbrukertilsynet-stempler-bilreklamer-som-ulovlige/210129

IMO Tesla jest pijana, lub niespełna rozumu, promując taki produkt finansowy.
Ale nie jest to zaskoczeniem, dla kogoś, kto zna ich jakość obsługi klienta, oraz "proces sprzedaży".

To może wynajem długoterminowy firmy A**al?
Wynajem długoterminowy, oferowany przez francuskie/ holenderskie firmy CFM, nie spełnia wymogów programu mój elektryk. Powodów jest kilka:

1. CFMowa umowa najmu nie przewiduje stosowania opłaty wstępnej, lecz co najwyżej kaucje.
Zgodnie z Programem dotacja pokrywa całość lub część opłaty wstępnej i opłatę transferową. Jeżeli w
przypadku najmu długoterminowego nie ma opłaty wstępnej, dotacja nie przysługuje.
https://www.bosbank.pl/__data/assets/pdf_file/0010/40312/Moj-elektryk-pytania-i-odpowiedzi-stan-na-22-10-2021.pdf

2. Wykup w firmach CFM jest kalkulowany wraz z końcem umowy, zgodnie z rynkową wartością auta**
"Możliwe są dopłaty do rat leasingu lub innych opłat ustalanych w umowach leasingu finansowego lub operacyjnego w rozumieniu przepisów art. 23a pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych i art. 17a pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych."
(Źródło: Mój elektryk gov)

Nie spełnia więc on wymagań regulaminu projektu mój elektryk, ponieważ nie jest to leasing operacyjny: definicja leasingu operacyjnego.

3. Tym samym, beneficjentem programu przestają być użytkownicy, a stają się nimi podmioty finansujące.
Uczulam, aby w przypadku EV brać pod uwagę wartość wykupu pojazdu, ponieważ dotacje mogą się kiedyś skończyć,
a samochody kupione dzisiaj z subwencją, oraz spłacane przez kilka lat, mogą być dla Ciebie atrakcyjne pod kątem wykupu.

Twoja dotacja zostaje w tym wypadku skonsumowana przez francuskie korpo. 👍
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    929,5 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    1,4 MB · Liczba wyświetleń: 9
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
To nie wina VW, ale powinni być zobowiązaniu do leasingowania wszystkich marek.
Nie wiem jak w VW ale w Toyota leasing dostaniesz na inne auto… tylko z takimi parametrami ze nie bedzie to oplacalne.
 

jakniejatokto

Posiadacz elektryka
Jest różnica - w VWfs masz jasną wartoć wykupu.
Arval też posiada jasne zasady wykupu - po cenie rynkowej.

Dyskredytuje rządowy program "mój elektryk" który frauduje kasę z programu, finansując długoplanową strategię rozwoju firmy Ar*al.
A firmy leasingowe to działają "pro bono" czy też może posiadają jakąś strategię swojego rozwoju?

I jeszcze może trochę obalania fake newsów z OP
To może wynajem długoterminowy firmy A**al?
Wynajem długoterminowy, oferowany przez francuskie/ holenderskie firmy CFM, nie spełnia wymogów programu mój elektryk. Powodów jest kilka:

1. CFMowa umowa najmu nie przewiduje stosowania opłaty wstępnej, lecz co najwyżej kaucje.
Zgodnie z Programem dotacja pokrywa całość lub część opłaty wstępnej i opłatę transferową. Jeżeli w
przypadku najmu długoterminowego nie ma opłaty wstępnej, dotacja nie przysługuje.
https://www.bosbank.pl/__data/assets/pdf_file/0010/40312/Moj-elektryk-pytania-i-odpowiedzi-stan-na-22-10-2021.pdf
Proszę oto wyrywki z umowy z Arval.
arval.jpg

2. Wykup w firmach CFM jest kalkulowany wraz z końcem umowy, zgodnie z rynkową wartością auta**
"Możliwe są dopłaty do rat leasingu lub innych opłat ustalanych w umowach leasingu finansowego lub operacyjnego w rozumieniu przepisów art. 23a pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych i art. 17a pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych."
(Źródło: Mój elektryk gov)

Nie spełnia więc on wymagań regulaminu projektu mój elektryk, ponieważ nie jest to leasing operacyjny: definicja leasingu operacyjnego.
Nie wiem skąd wziąłeś ten cytat, ale aktualnie nie ma nigdzie dookreślenia "finansowego lub operacyjnego", w informacjach na tej stronie i dokumentach na niej zamieszczonych jest wszędzie mowa po prostu o leasingu. A definicji leasingu trzeba szukać w zapisach ustawy, pod którą to umowy Arvala jak najbardziej podpadają. Umowa w Arvalu zawiera jedynie minimalną kwotę wykupu i jest to zabezpieczenie na to żeby suma spłat osiągnęła odpowiedni poziom i była to rzeczywiście umowa leasingu zgodna z prawem.

3. Tym samym, beneficjentem programu przestają być użytkownicy, a stają się nimi podmioty finansujące.
Uczulam, aby w przypadku EV brać pod uwagę wartość wykupu pojazdu, ponieważ dotacje mogą się kiedyś skończyć,
a samochody kupione dzisiaj z subwencją, oraz spłacane przez kilka lat, mogą być dla Ciebie atrakcyjne pod kątem wykupu.

Twoja dotacja zostaje w tym wypadku skonsumowana przez francuskie korpo. 👍
Beneficjentem programu zarówno w przypadku tradycyjnego leasingu jak CFM jest świadomy klient, który policzy sobie czy aby przypadkiem instytucja finansująca jego przedsięwzięcie nie zabiera za dużo z jego dotacji :)

W jednym i drugim przypadku skonsumować je może finansujący i wg mnie bez znaczenia czy będzie to BNP Paribas Leasing Services czy Arval Service Lease, czy będzie to francuska czy niemiecka grupa.

Nie wiem Ivo dlaczego tak walczysz z tymi wiatrakami CFM'ami niczym Don Kichot ;)

Dla mnie finansowanie jak każde inne..

Mam nadzieję, że nie wyciągniesz zaraz asów z rękawa w stylu NWO, masonerii czy innych illuminati.. ;P
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
To jaka będzie cena rynkowa Tesli M3LR za 3 lata?:)

Albo jak to takie "jasne" to jaka jest cena rynkowa Tesli M3LR z 2019 roku obecnie?
Patrzac na rynek eu spadki są mniejsze niż 10% rocznie. Wiec po 36msc możesz prognozować >65% wartości. Ale jest jeden haczyk, inflacja, przyjmując 5% rocznie te 65% wartości nominalnie będzie warte dzisiejsze 75%. W leasingu inflacja gra na Twoja korzyść a w wynajmie nie.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Beneficjentem programu zarówno w przypadku tradycyjnego leasingu jak CFM jest świadomy klient, który policzy sobie czy aby przypadkiem instytucja finansująca jego przedsięwzięcie nie zabiera za dużo z jego dotacji :)
Arval daje netto 21k dotacji czyli takiego VAT 50% kroi na starcie 2.2K czyli 1% przy wartości auta 225K
 

jakniejatokto

Posiadacz elektryka
To jaka będzie cena rynkowa Tesli M3LR za 3 lata?:)

Albo jak to takie "jasne" to jaka jest cena rynkowa Tesli M3LR z 2019 roku obecnie?
Dlatego napisałem jasne zasady, a nie cena określona w momencie zakupu.
Dla jednego (tego co nie planuje z góry wykupować i użytkować dalej) jest to do zaakceptowania, dla drugiego nie.

Dla mnie te warunki są jasne, dla Ciebie nie?

Patrzac na rynek eu spadki są mniejsze niż 10% rocznie. Wiec po 36msc możesz prognozować >65% wartości. Ale jest jeden haczyk, inflacja, przyjmując 5% rocznie te 65% wartości nominalnie będzie warte dzisiejsze 75%. W leasingu inflacja gra na Twoja korzyść a w wynajmie nie.
Wartość rezydualna czy utrata wartości nie są zależne od inflacji, bo ta tak samo dotyka wartość nowego co używanego samochodu.

Wartość rezydualna Tesli rzeczywiście odbiega od innych elektryków i często spotykałem się we wszelakich artykułach z tym, że jest podawana RV elektryków (excluding Tesla). To kolejny argument za tym, że Tesla nie jest produktem idealnym pod CFM. Co nie dyskredytuje CFM jako atrakcyjnego dla innych pojazdów (szczególnie przy dopłatach).
 

chewbacca

Posiadacz elektryka
Dlatego napisałem jasne zasady, a nie cena określona w momencie zakupu.
Dla jednego (tego co nie planuje z góry wykupować i użytkować dalej) jest to do zaakceptowania, dla drugiego nie.

Dla mnie te warunki są jasne, dla Ciebie nie?
Tak, ale odpowiedziałeś na stwierdzenie iwo "[...]w VWfs masz jasną wartoć wykupu[...]" zdaniem "[...]Arval też posiada jasne zasady wykupu[...]". Więc sam już nie wiem czy chodzi Ci o jasne warunki/zasady czy o cenę/wartość ;-). Zresztą nawet jeśli mowa o warunkach to nie wiem czy jest to aż takie jasne. Co jeśli za trzy lata na otomoto będzie masa ogłoszeń trzyletnich TM3LR za (powiedzmy) 180 000zł ale Arval stwierdzi, że "wartość rynkowa" pojazdu to 240 000zł i taką da Ci cenę wykupu? Można się od tego jakoś odwoływać?Dlatego właśnie zapytałem jaka jest obecnie "wartość rynkowa" TM3LR z 2019r... Chyba, że czegoś nie wiem i ta "wartość rynkowa" jest ściśle określana przez jakieś konsorcjum i w oparciu o to Arval ustala cenę wykupu? Wtedy poproszę wyprowadź mnie z błędu.

Jeśli mam rację to wydaje mi się, że w interesie Arvala jest wycenić wartość wykupu na wyższą, niż w rzeczywistości byliby w stanie sprzedać to auto. Mając na względzie to, że Ty jako pierwszy użytkownik tego auta będziesz w stanie za nie zapłacić więcej, niż osoba trzecia... A ta "wartość rynkowa" to trochę śliski temat i ciężki do w miarę precyzyjnego określenia nawet w tym momencie - wracając do mojego pytania o aktualną wartość rynkową TM3LR '2019.
 
Last edited:
Top