Gurumotive

Fachowiec
Cześć i czołem!

Jak sfinansować samochód elektryczny w programie mój elektryk?
Sprytnie. Podzielę się z Wami moimi przemyśleniami.

Czy wiadomo już coś o dopłatach do leasingów?
Oprócz zapewnień Ar**la, nie wiadomo nic.

Jaki leasing samochodu elektrycznego jest najtańszy?
Najniższą sumę opłat komunikuje Santandr Konsumencki Multiwypożyczalniowy.

Czy to znaczy, że parafabryczna propozycja Tesli, to najlepsza oferta?
Nie, to znaczy, że jest to najtańsza oferta. Ma zasadniczo dwie wady.

Najtańszy leasing Tesla:
Jeśli leasing kosztuje 101%, to wiedz, że jest subsydiowany, albo przez producenta samochodu, albo przez Europejski Bank Inwestycyjny.
W przypadku Tesli, oraz SCM, podejrzewam że jest to EBI. Program "mój elektryk" nie dopłaca do kontraktów, które korzystają z innej dotacji:

Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.09.10.png
Czy leasing na 101% kosztuje 101%?
Nigdy w życiu. Obligatoryjnie należy dokupić polisę GAP. Koszt polisy GAP to 0.1% wartości pojazdu miesięcznie.
Czyli przy 48 miesiącach, wychodzi 4.8% ukrytego kosztu. To 2 razy tyle, ile cena "na wolnym rynku".
Suma ubezpiezpieczenia to w SCM 35 000zł. Norma rynkowa to 100 000- 150 000zł SU.

Czyli z leasingu 101% robi się 106.5%, oraz rezygnacja z dotacji 27 000zł.
Realnie wychodzi jakieś 115-120,5%, zależnie od wartości auta.
Ale czy zakres oferty jest przeciętny?Jest nieprzeciętny. Dwa razy sprawdziłem, bo niedowierzałem.
Zarówno OWU GAP od handlowca, jak i OWU GAP na stronie www finansującego, mówi jasno:
owu.png

Obowiązkowe ubezpieczenie, w Leasingu nomen-omen Tesli, ma wyłączenie na pojazdy "z silnikami elektrycznymi".
Pomijam kwestę tego, że każdy samochód ma silnik elektryczny, np. do regulacji lusterek.
TU mogłoby to poddać pod dyskusję, ten punkt przy wypłacie świadczenia, dla ICE :D

Załóżmy, że taki nieprecyzyjny zapis, odnosi się do jedynie jednostki napędowej pojazdu.
Bez kitu. Kupujesz Teslę, idziesz po leasing fabryczny, musisz wykupić GAP. Rozbijasz auto, albo ktoś Ci je zawija spod domu.
Masz do zwrotu zobowiązanie z tyt. leasingu, oraz 27 000 zł dopłaty. I okazuje się, że nie masz GAPa.
To coś dużo gorszego niż koszt ukryty. To sytuacja, w której jesteś bez polisy, myśląc, że ją masz.

Czy to wypadek przy pracy, czy metoda działania tego finansującego?
Zacytuję sam siebie, jak Waldemar Łysiak, ale nikt inny w PL tego nie opisał:
#Ford, #Tesla, #Renault oraz #MG, wraz z #SantanderConsumerMultirent oferowali w Norwegii leasingi ze stałą stopą procentową. Ale wraz z podwyżką stóp procentowych, raty podrożały.

W Polsce decydując się na leasing, UOKiK ma Cię w dupie, bo jesteś prywaciarzem, który z założenia zna się na wszystkich haczykach w leasingach.

Dlatego firmy leasingowe pozwalają sobie na wiele, oraz nie wprowadzają oferty dla konsumentów. W Polsce 0.7% umów leasingowych jest zawieranych z osobami fizycznymi.

A w Norwegii?

"- Naszym zdaniem wszystkie przykłady, które znalazłeś, obiecują stałą stopę procentową przez pierwsze trzy lata. Jeśli w rzeczywistości nie ma stałej stopy procentowej, marketing wprowadza w błąd i jest zabroniony przez ustawę o marketingu" pisze w e-mailu Tonje H. Drevland, kierownik działu w dziale nadzoru.

Bardzo rzadko Norweska Agencja ds. Konsumentów reaguje tak silnie na doniesienia medialne.

"- Jeśli klienci w tych przypadkach nie otrzymali stałej stopy procentowej, jak obiecano w marketingu, to oczywiście jest to kwestia wabików marketingowych z naruszeniem ustawy o marketingu, pisze Drevland."
Tutaj macie link do oryginału: https://motor.no/aktuelt/forbrukertilsynet-stempler-bilreklamer-som-ulovlige/210129

IMO Tesla jest pijana, lub niespełna rozumu, promując taki produkt finansowy.
Ale nie jest to zaskoczeniem, dla kogoś, kto zna ich jakość obsługi klienta, oraz "proces sprzedaży".

To może wynajem długoterminowy firmy A**al?
Wynajem długoterminowy, oferowany przez francuskie/ holenderskie firmy CFM, nie spełnia wymogów programu mój elektryk. Powodów jest kilka:

1. CFMowa umowa najmu nie przewiduje stosowania opłaty wstępnej, lecz co najwyżej kaucje.
Zgodnie z Programem dotacja pokrywa całość lub część opłaty wstępnej i opłatę transferową. Jeżeli w
przypadku najmu długoterminowego nie ma opłaty wstępnej, dotacja nie przysługuje.
https://www.bosbank.pl/__data/assets/pdf_file/0010/40312/Moj-elektryk-pytania-i-odpowiedzi-stan-na-22-10-2021.pdf

2. Wykup w firmach CFM jest kalkulowany wraz z końcem umowy, zgodnie z rynkową wartością auta**
"Możliwe są dopłaty do rat leasingu lub innych opłat ustalanych w umowach leasingu finansowego lub operacyjnego w rozumieniu przepisów art. 23a pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych i art. 17a pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych."
(Źródło: Mój elektryk gov)

Nie spełnia więc on wymagań regulaminu projektu mój elektryk, ponieważ nie jest to leasing operacyjny: definicja leasingu operacyjnego.

3. Tym samym, beneficjentem programu przestają być użytkownicy, a stają się nimi podmioty finansujące.
Uczulam, aby w przypadku EV brać pod uwagę wartość wykupu pojazdu, ponieważ dotacje mogą się kiedyś skończyć,
a samochody kupione dzisiaj z subwencją, oraz spłacane przez kilka lat, mogą być dla Ciebie atrakcyjne pod kątem wykupu.

Twoja dotacja zostaje w tym wypadku skonsumowana przez francuskie korpo. 👍
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    929,5 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    1,4 MB · Liczba wyświetleń: 9
Last edited:

Halczyn

Zadomawiam się
Po ogłoszeniu przez BNP i BOŚ, że podpisali 30.12 umowę, zwróciłem się do BNP z prośbą o kalkulację, na co otrzymałem dziś odpowiedź "Obecnie w BNP Paribas nie ma programu mój elektryk". Miłego poniedziałku
Hahahahq
 

jakniejatokto

Posiadacz elektryka
Po ogłoszeniu przez BNP i BOŚ, że podpisali 30.12 umowę, zwróciłem się do BNP z prośbą o kalkulację, na co otrzymałem dziś odpowiedź "Obecnie w BNP Paribas nie ma programu mój elektryk". Miłego poniedziałku
:D
a kontaktowałeś się z BNP Paribas Leasing Solutions ? Może ta odp. była odnoście BNP jako banku finansującego (obok BOŚ), o które też się starają, ale jeszcze nie podpisali umowy z NFOŚiGW... ;)
 

TomTom

Zadomawiam się
:D
a kontaktowałeś się z BNP Paribas Leasing Solutions ? Może ta odp. była odnoście BNP jako banku finansującego (obok BOŚ), o które też się starają, ale jeszcze nie podpisali umowy z NFOŚiGW... ;)

Mili Państwo przysłali przy okazji ofertę na leasing operacyjny bez dotacji właśnie z BNP Leasing Solutions.

EDIT:
BNP Paribas Leasing podpisał umowę przystępując do projektu, jednak na chwilę obecną nie ma jeszcze procedur/wytycznych z BOŚ, aby móc procesować takie wnioski. Mają również informację z Centrali, że nie ma jasnych wytycznych kiedy ta procedura zostanie uruchomiona.
 
Last edited:

Gandalf

Pionier e-mobilności
Włócznia i Amfora a sprawa polska.

Jak byłem mniejszy, młodszy oraz głupszy, to myślałem, że jak ktoś się zajmuje czymś, to wie co robi.
Dla przykładu jeśli jest spółdzielnia mieszkaniowa i ona ogarnia, że tędy powinien iść chodnik, tu stać śmietnik, a we wtorek będzie wymiana domofonów, to jasne jest, że ktoś to przemyślał bo umie wyznaczać trasy chodników, miejsca stania śmietników oraz czasem, od wielkich dzwonów, potrafi ogarnąć wymianę domofonów.

Włócznia
Symbol władzy honoru i godności. Dawniej przedmiot łączono z osobą króla. Podczas Zjazdu Gnieźnieńskiego cesarz Otton III podarował Bolesławowi Chrobremu włócznię świętego Maurycego, która miała być zapowiedzią jego rychłej koronacji. W chrześcijaństwie włócznia jest symbolem męczeństwa oraz cnoty i odwagi.

Amfora
Amfory panatenajskie, napełniane oliwą najwyższej jakości ze świętego gaju Ateny, były nagrodą wręczaną zwycięzcom w poszczególnych dyscyplinach sportowych
Nasza rzeczywistość jest jednak nieco inna, i okazuje się, że te piękne symbole owszem występują, lecz w dość specyficznych odmianach, na które wpływa nepotyzm i tumiwisizm. I tak okazuje się, że włócznia to zwykła tempa dzida, a amfora, to po prostu pusty dzban. A co gorsza na wysokich stanowiskach, które decydują o losie milionów.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
A co gorsza na wysokich stanowiskach, które decydują o losie milionów.
Pół biedy by było jakby tylko na szczycie byli figuranci którzy dawali by spokojnie pracowac kompetentnym osobom niżej, niestety pod dzidami i dzbanami umieszczają oni swoje suche badyle i pobite gary
 
Top