Gurumotive

Fachowiec
Cześć i czołem!

Jak sfinansować samochód elektryczny w programie mój elektryk?
Sprytnie. Podzielę się z Wami moimi przemyśleniami.

Czy wiadomo już coś o dopłatach do leasingów?
Oprócz zapewnień Ar**la, nie wiadomo nic.

Jaki leasing samochodu elektrycznego jest najtańszy?
Najniższą sumę opłat komunikuje Santandr Konsumencki Multiwypożyczalniowy.

Czy to znaczy, że parafabryczna propozycja Tesli, to najlepsza oferta?
Nie, to znaczy, że jest to najtańsza oferta. Ma zasadniczo dwie wady.

Najtańszy leasing Tesla:
Jeśli leasing kosztuje 101%, to wiedz, że jest subsydiowany, albo przez producenta samochodu, albo przez Europejski Bank Inwestycyjny.
W przypadku Tesli, oraz SCM, podejrzewam że jest to EBI. Program "mój elektryk" nie dopłaca do kontraktów, które korzystają z innej dotacji:

Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.09.10.png
Czy leasing na 101% kosztuje 101%?
Nigdy w życiu. Obligatoryjnie należy dokupić polisę GAP. Koszt polisy GAP to 0.1% wartości pojazdu miesięcznie.
Czyli przy 48 miesiącach, wychodzi 4.8% ukrytego kosztu. To 2 razy tyle, ile cena "na wolnym rynku".
Suma ubezpiezpieczenia to w SCM 35 000zł. Norma rynkowa to 100 000- 150 000zł SU.

Czyli z leasingu 101% robi się 106.5%, oraz rezygnacja z dotacji 27 000zł.
Realnie wychodzi jakieś 115-120,5%, zależnie od wartości auta.
Ale czy zakres oferty jest przeciętny?Jest nieprzeciętny. Dwa razy sprawdziłem, bo niedowierzałem.
Zarówno OWU GAP od handlowca, jak i OWU GAP na stronie www finansującego, mówi jasno:
owu.png

Obowiązkowe ubezpieczenie, w Leasingu nomen-omen Tesli, ma wyłączenie na pojazdy "z silnikami elektrycznymi".
Pomijam kwestę tego, że każdy samochód ma silnik elektryczny, np. do regulacji lusterek.
TU mogłoby to poddać pod dyskusję, ten punkt przy wypłacie świadczenia, dla ICE :D

Załóżmy, że taki nieprecyzyjny zapis, odnosi się do jedynie jednostki napędowej pojazdu.
Bez kitu. Kupujesz Teslę, idziesz po leasing fabryczny, musisz wykupić GAP. Rozbijasz auto, albo ktoś Ci je zawija spod domu.
Masz do zwrotu zobowiązanie z tyt. leasingu, oraz 27 000 zł dopłaty. I okazuje się, że nie masz GAPa.
To coś dużo gorszego niż koszt ukryty. To sytuacja, w której jesteś bez polisy, myśląc, że ją masz.

Czy to wypadek przy pracy, czy metoda działania tego finansującego?
Zacytuję sam siebie, jak Waldemar Łysiak, ale nikt inny w PL tego nie opisał:
#Ford, #Tesla, #Renault oraz #MG, wraz z #SantanderConsumerMultirent oferowali w Norwegii leasingi ze stałą stopą procentową. Ale wraz z podwyżką stóp procentowych, raty podrożały.

W Polsce decydując się na leasing, UOKiK ma Cię w dupie, bo jesteś prywaciarzem, który z założenia zna się na wszystkich haczykach w leasingach.

Dlatego firmy leasingowe pozwalają sobie na wiele, oraz nie wprowadzają oferty dla konsumentów. W Polsce 0.7% umów leasingowych jest zawieranych z osobami fizycznymi.

A w Norwegii?

"- Naszym zdaniem wszystkie przykłady, które znalazłeś, obiecują stałą stopę procentową przez pierwsze trzy lata. Jeśli w rzeczywistości nie ma stałej stopy procentowej, marketing wprowadza w błąd i jest zabroniony przez ustawę o marketingu" pisze w e-mailu Tonje H. Drevland, kierownik działu w dziale nadzoru.

Bardzo rzadko Norweska Agencja ds. Konsumentów reaguje tak silnie na doniesienia medialne.

"- Jeśli klienci w tych przypadkach nie otrzymali stałej stopy procentowej, jak obiecano w marketingu, to oczywiście jest to kwestia wabików marketingowych z naruszeniem ustawy o marketingu, pisze Drevland."
Tutaj macie link do oryginału: https://motor.no/aktuelt/forbrukertilsynet-stempler-bilreklamer-som-ulovlige/210129

IMO Tesla jest pijana, lub niespełna rozumu, promując taki produkt finansowy.
Ale nie jest to zaskoczeniem, dla kogoś, kto zna ich jakość obsługi klienta, oraz "proces sprzedaży".

To może wynajem długoterminowy firmy A**al?
Wynajem długoterminowy, oferowany przez francuskie/ holenderskie firmy CFM, nie spełnia wymogów programu mój elektryk. Powodów jest kilka:

1. CFMowa umowa najmu nie przewiduje stosowania opłaty wstępnej, lecz co najwyżej kaucje.
Zgodnie z Programem dotacja pokrywa całość lub część opłaty wstępnej i opłatę transferową. Jeżeli w
przypadku najmu długoterminowego nie ma opłaty wstępnej, dotacja nie przysługuje.
https://www.bosbank.pl/__data/assets/pdf_file/0010/40312/Moj-elektryk-pytania-i-odpowiedzi-stan-na-22-10-2021.pdf

2. Wykup w firmach CFM jest kalkulowany wraz z końcem umowy, zgodnie z rynkową wartością auta**
"Możliwe są dopłaty do rat leasingu lub innych opłat ustalanych w umowach leasingu finansowego lub operacyjnego w rozumieniu przepisów art. 23a pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych i art. 17a pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych."
(Źródło: Mój elektryk gov)

Nie spełnia więc on wymagań regulaminu projektu mój elektryk, ponieważ nie jest to leasing operacyjny: definicja leasingu operacyjnego.

3. Tym samym, beneficjentem programu przestają być użytkownicy, a stają się nimi podmioty finansujące.
Uczulam, aby w przypadku EV brać pod uwagę wartość wykupu pojazdu, ponieważ dotacje mogą się kiedyś skończyć,
a samochody kupione dzisiaj z subwencją, oraz spłacane przez kilka lat, mogą być dla Ciebie atrakcyjne pod kątem wykupu.

Twoja dotacja zostaje w tym wypadku skonsumowana przez francuskie korpo. 👍
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    929,5 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    1,4 MB · Liczba wyświetleń: 9
Last edited:

3skowy

Zadomawiam się
Ja rozmawiałem dzisiaj z Santander Leasing - zgłoszenie przez formularz i oddzwoniono do mnie w ciągu godziny.

Konsultant prosił o kontakt bezpośrednio z nim za ~2 tygodnie.

Dostałem natomiast odpowiedź od PKO Leasing, że jutro popołudniu mają szkolenia z ME i w poniedziałek z rana będzie dzwonił mi podkablować czego się dowiedział :D
 

pitu

Zadomawiam się
Ja rozmawiałem dzisiaj z Santander Leasing - zgłoszenie przez formularz i oddzwoniono do mnie w ciągu godziny.

Konsultant prosił o kontakt bezpośrednio z nim za ~2 tygodnie.

Dostałem natomiast odpowiedź od PKO Leasing, że jutro popołudniu mają szkolenia z ME i w poniedziałek z rana będzie dzwonił mi podkablować czego się dowiedział :D
To samo słyszałem od mojego agenta pKO, w poniedziałek mamy gadać o szczegółach... zobaczymy...
 

Piernik

Posiadacz elektryka
Za niski mam PESEL żeby uwierzyć że to ruszy ;) A jak już ruszy (oferta, treść umowy, treść OWL itp) to auta będą pewnie droższe o więcej niż 27 tys w stosunku do listopada 2021 ;) Dlatego nie czekałem bo auto stało na placu i się kurzyło ;)
Ja mam podobny chyba ;) Ruszyć ruszy, ale potrwa to jeszcze na bank. Jestem tego samego zdania.
Tak jak pisałem, mimo wszystko jak jest możliwe do środki obrotowe i wniosek o dotację samemu.
Chyba że jakaś firma się wychyli że będzie podpisywać umowy, samochody wydawać a równolegle "docierać" się z BOŚ.
Taka opcja też jest możliwa, podobno tak robi PSA.
 

jakniejatokto

Posiadacz elektryka
podobno tak robi PSA.
Robi, robi - znajomy już jeździ od 2 tygodni i czeka na zwrot OW.


Przy okazji - chyba nam wszystkim umknęła ta informacja... kolejna firma z podpisaną umową ;)


Więc jak ktoś szuka autobusu miejskiego, ciężarówki albo dostawczaka to oferta jak znalazł :)
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
To co nam umyka, lub może nie umyka, ale z ekscytacji zapominamy o tym, że ten bałagan(*?) jest tak absurdalny i był tak łatwy do uniknięcia, gdyby w tym całym towarzystwie znalazła się choć jedna kompetentna osoba. Wstyd. Z każdym dniem coraz większy.
Przecież ten syf to jest już od lipca-sierpnia. Pamiętacie?
To listopad był już sporym opóźnieniem kiedy dopiero ogarnęli się dla leasingów. No właśnie ogarnęli?
Listopad. Taki miesiąc. W ubiegłym roku był. Tak, ten PRZED grudniem, znacznie PO lipcu. Ale w grudniu już wszystko miało być super. Na początku, a potem w drugim tygodniu, a potem przed świętami. A teraz się cieszymy, że ktoś robi szkolenie.

* Nie mogłem przecież użyć słowa burdel, gdyż to się kojarzy zupełnie inaczej**.

** Z czymś co działa i to często w taki sposób, że klient jest zadowolony.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Za niski mam PESEL żeby uwierzyć że to ruszy ;) A jak już ruszy (oferta, treść umowy, treść OWL itp) to auta będą pewnie droższe o więcej niż 27 tys w stosunku do listopada 2021 ;) Dlatego nie czekałem bo auto stało na placu i się kurzyło ;)
Zrobiłem tak samo.
Jak pomyślę że miałbym Smartem nadal popylać to mnie coś strzela....
Wystarczyły mi 2 tygodnie.
To było fajne, ale na sporadyczny wypad do miasta, a nie do jazdy na codzień.
 

boa

Posiadacz elektryka
To samo słyszałem od mojego agenta pKO, w poniedziałek mamy gadać o szczegółach... zobaczymy...
To byłaby fantastyczna wiadomość, bo "moja" pani z PKO powiedziała, że może w marcu coś będą mogli robić, ale nie obiecuje Q1... a mnie ręce opadły. Teraz wiara wraca ;-) Z Santanderem i BNP miałem podobnie, chociaż pan w Santanderze był optymistą i mówił o styczniu, ale jak się okazało, to były tylko jego osobiste przypuszczenia, bo w firmie głucho... Miejmy nadzieję, że to się wreszcie ruszy... Bo jednocześnie chciałbym się ze wszystkimi przywitać, mój Mustang za jakieś 2-3 tyg. powinien być do odbioru i nie chciałbym go trzymać u dilera do jesieni ;-P
 

Cav

Pionier e-mobilności
To co nam umyka, lub może nie umyka, ale z ekscytacji zapominamy o tym, że ten bałagan(*?) jest tak absurdalny i był tak łatwy do uniknięcia, gdyby w tym całym towarzystwie znalazła się choć jedna kompetentna osoba. Wstyd. Z każdym dniem coraz większy.
Przecież ten syf to jest już od lipca-sierpnia.
Nieprawda.
Minęły już dwa lata od jego początku.
Pierwszą zaliczkę pod te dopłaty (jeszcze na Leafa) robiłem w listopadzie 2019...
A pierwszy wniosek o dopłatę złożyłem w czerwcu 2020 - wtedy to ruszyło wreszcie.
Ale auta nie odebrałem, przeczekałem do startu programu dla firm i na lepszych warunkach.

Nic się nie zmieniło od tamtego czasu.
 
Top