Gurumotive

Fachowiec
Cześć i czołem!

Jak sfinansować samochód elektryczny w programie mój elektryk?
Sprytnie. Podzielę się z Wami moimi przemyśleniami.

Czy wiadomo już coś o dopłatach do leasingów?
Oprócz zapewnień Ar**la, nie wiadomo nic.

Jaki leasing samochodu elektrycznego jest najtańszy?
Najniższą sumę opłat komunikuje Santandr Konsumencki Multiwypożyczalniowy.

Czy to znaczy, że parafabryczna propozycja Tesli, to najlepsza oferta?
Nie, to znaczy, że jest to najtańsza oferta. Ma zasadniczo dwie wady.

Najtańszy leasing Tesla:
Jeśli leasing kosztuje 101%, to wiedz, że jest subsydiowany, albo przez producenta samochodu, albo przez Europejski Bank Inwestycyjny.
W przypadku Tesli, oraz SCM, podejrzewam że jest to EBI. Program "mój elektryk" nie dopłaca do kontraktów, które korzystają z innej dotacji:

Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.09.10.png
Czy leasing na 101% kosztuje 101%?
Nigdy w życiu. Obligatoryjnie należy dokupić polisę GAP. Koszt polisy GAP to 0.1% wartości pojazdu miesięcznie.
Czyli przy 48 miesiącach, wychodzi 4.8% ukrytego kosztu. To 2 razy tyle, ile cena "na wolnym rynku".
Suma ubezpiezpieczenia to w SCM 35 000zł. Norma rynkowa to 100 000- 150 000zł SU.

Czyli z leasingu 101% robi się 106.5%, oraz rezygnacja z dotacji 27 000zł.
Realnie wychodzi jakieś 115-120,5%, zależnie od wartości auta.
Ale czy zakres oferty jest przeciętny?Jest nieprzeciętny. Dwa razy sprawdziłem, bo niedowierzałem.
Zarówno OWU GAP od handlowca, jak i OWU GAP na stronie www finansującego, mówi jasno:
owu.png

Obowiązkowe ubezpieczenie, w Leasingu nomen-omen Tesli, ma wyłączenie na pojazdy "z silnikami elektrycznymi".
Pomijam kwestę tego, że każdy samochód ma silnik elektryczny, np. do regulacji lusterek.
TU mogłoby to poddać pod dyskusję, ten punkt przy wypłacie świadczenia, dla ICE :D

Załóżmy, że taki nieprecyzyjny zapis, odnosi się do jedynie jednostki napędowej pojazdu.
Bez kitu. Kupujesz Teslę, idziesz po leasing fabryczny, musisz wykupić GAP. Rozbijasz auto, albo ktoś Ci je zawija spod domu.
Masz do zwrotu zobowiązanie z tyt. leasingu, oraz 27 000 zł dopłaty. I okazuje się, że nie masz GAPa.
To coś dużo gorszego niż koszt ukryty. To sytuacja, w której jesteś bez polisy, myśląc, że ją masz.

Czy to wypadek przy pracy, czy metoda działania tego finansującego?
Zacytuję sam siebie, jak Waldemar Łysiak, ale nikt inny w PL tego nie opisał:
#Ford, #Tesla, #Renault oraz #MG, wraz z #SantanderConsumerMultirent oferowali w Norwegii leasingi ze stałą stopą procentową. Ale wraz z podwyżką stóp procentowych, raty podrożały.

W Polsce decydując się na leasing, UOKiK ma Cię w dupie, bo jesteś prywaciarzem, który z założenia zna się na wszystkich haczykach w leasingach.

Dlatego firmy leasingowe pozwalają sobie na wiele, oraz nie wprowadzają oferty dla konsumentów. W Polsce 0.7% umów leasingowych jest zawieranych z osobami fizycznymi.

A w Norwegii?

"- Naszym zdaniem wszystkie przykłady, które znalazłeś, obiecują stałą stopę procentową przez pierwsze trzy lata. Jeśli w rzeczywistości nie ma stałej stopy procentowej, marketing wprowadza w błąd i jest zabroniony przez ustawę o marketingu" pisze w e-mailu Tonje H. Drevland, kierownik działu w dziale nadzoru.

Bardzo rzadko Norweska Agencja ds. Konsumentów reaguje tak silnie na doniesienia medialne.

"- Jeśli klienci w tych przypadkach nie otrzymali stałej stopy procentowej, jak obiecano w marketingu, to oczywiście jest to kwestia wabików marketingowych z naruszeniem ustawy o marketingu, pisze Drevland."
Tutaj macie link do oryginału: https://motor.no/aktuelt/forbrukertilsynet-stempler-bilreklamer-som-ulovlige/210129

IMO Tesla jest pijana, lub niespełna rozumu, promując taki produkt finansowy.
Ale nie jest to zaskoczeniem, dla kogoś, kto zna ich jakość obsługi klienta, oraz "proces sprzedaży".

To może wynajem długoterminowy firmy A**al?
Wynajem długoterminowy, oferowany przez francuskie/ holenderskie firmy CFM, nie spełnia wymogów programu mój elektryk. Powodów jest kilka:

1. CFMowa umowa najmu nie przewiduje stosowania opłaty wstępnej, lecz co najwyżej kaucje.
Zgodnie z Programem dotacja pokrywa całość lub część opłaty wstępnej i opłatę transferową. Jeżeli w
przypadku najmu długoterminowego nie ma opłaty wstępnej, dotacja nie przysługuje.
https://www.bosbank.pl/__data/assets/pdf_file/0010/40312/Moj-elektryk-pytania-i-odpowiedzi-stan-na-22-10-2021.pdf

2. Wykup w firmach CFM jest kalkulowany wraz z końcem umowy, zgodnie z rynkową wartością auta**
"Możliwe są dopłaty do rat leasingu lub innych opłat ustalanych w umowach leasingu finansowego lub operacyjnego w rozumieniu przepisów art. 23a pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych i art. 17a pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych."
(Źródło: Mój elektryk gov)

Nie spełnia więc on wymagań regulaminu projektu mój elektryk, ponieważ nie jest to leasing operacyjny: definicja leasingu operacyjnego.

3. Tym samym, beneficjentem programu przestają być użytkownicy, a stają się nimi podmioty finansujące.
Uczulam, aby w przypadku EV brać pod uwagę wartość wykupu pojazdu, ponieważ dotacje mogą się kiedyś skończyć,
a samochody kupione dzisiaj z subwencją, oraz spłacane przez kilka lat, mogą być dla Ciebie atrakcyjne pod kątem wykupu.

Twoja dotacja zostaje w tym wypadku skonsumowana przez francuskie korpo. 👍
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    929,5 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    1,4 MB · Liczba wyświetleń: 9
Last edited:

Gurumotive

Fachowiec
No to rozumiem. No bo to ma jakiś tam sens.

Ale rozumiem że w praktyce wygląda to tak:
Czyli na dzień dzisiejszy jest tak.
Płacę rachunek za prąd 100 PLN dla Enea akurat.
Z ramach tego rachunku Enea informuje mnie że 59 PLN to koszty które ponosi za emisje CO2 które to ponosi w ramach polityki EU.
Z drugiej strony mamy prawo do ogromnej ilości emisji CO2 ale właścicielem tych że praw jest już "rząd".
I ten rząd w tym samym czasie sprzedaje te prawa za ogromną kasę i ta moja Eena która miała by się za nią modernizować jej nie widzi.
Czyli Enea która emituje syf, nie ma kasy na modernizację bo płaci kasę ze emisję.
Płacę jako konsument kasę za prawa do CO2 na które to dostajemy kasę z EU wszystko się rozchodzi, syf nadal emitujemy.


Fundusze Unii Europejskiej, które spowodowały tą podwyżke to eu recovery plan 2021-2027.
Od sierpnia tu siedzimy, a dług wobec Unii Europejskiej rośnie. Dokładnie jak w tym filmie "dług"
W międzyczasie samochody zdążyły podrożeć o wartość tej dotacji xd
kasy nie ma ale już trzeba spłacać.

Polecam poczytać na stronie Unii Europejskiej, w jaki sposób, ile i jak długo będziemy spłacali tą Kowidową pomoc.

spolier: będziemy spłacać do 2056 r., Z emisji CO2, z podatków, z inflacji, z opodatkowania mięsa, I z masy innych nowych danin.

PS. Narodowy Fundusz ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej kupił kalendarze na rok dwa tysiące dwudziesty drugi: https://miniportal.uzp.gov.pl/Postepowania/452677fd-2901-46c6-969a-1ab99b7ad3ba
 

turez

Zadomawiam się
No to rozumiem. No bo to ma jakiś tam sens.

Ale rozumiem że w praktyce wygląda to tak:
Czyli na dzień dzisiejszy jest tak.
Płacę rachunek za prąd 100 PLN dla Enea akurat.
Z ramach tego rachunku Enea informuje mnie że 59 PLN to koszty które ponosi za emisje CO2 które to ponosi w ramach polityki EU.
Z drugiej strony mamy prawo do ogromnej ilości emisji CO2 ale właścicielem tych że praw jest już "rząd".
I ten rząd w tym samym czasie sprzedaje te prawa za ogromną kasę i ta moja Eena która miała by się za nią modernizować jej nie widzi.
Czyli Enea która emituje syf, nie ma kasy na modernizację bo płaci kasę ze emisję.
Płacę jako konsument kasę za prawa do CO2 na które to dostajemy kasę z EU wszystko się rozchodzi, syf nadal emitujemy.

W mojej opinii spółki o tym informują z dwóch powodów. Po pierwsze żeby ludzie się ich nie czepiali bo to przecież nie ich wina. A po drugie co się łączy z pierwszym żeby pokazać, że to wina UE. Obrzydzanie UE na każdy możliwy sposób. Nie zapominajcie, że to SSP są obsiadywane przez chame pisowcow, ziobrystow i antyeuropejczykiw. To kolejny poziom poza telewizyjnej propagandy. Ciemny naród nie ogarnia, że handel emisjami i kasa z niego jest po to aby docelowo produkować zdrowa dla społeczeństwa i tańsza energię.. Generalnie to się bawią za unijną kasę a plują na UE. ***** ***
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
Hej, ma ktoś jakiegoś handlowca z PKO mój od tygodnia nie potrafi zrobić oferty bo ferie…
To nie wina ferii, tylko BOŚ, to taki bank, którego właścicielem jest NFOŚiGW, który sobie (patrz post @iwo) kupił kalendarze za cenę 4 dotacji, a z kasy za emisje 150. Nikt z tej radosnej gromadki nie ogarnia rzeczywistości, a jednocześnie wcześniej wymienieni panowie z NFOŚiGW nie chcą przeprosić i podać się do dymisji.
 

Quba88

Posiadacz elektryka
To nie wina ferii, tylko BOŚ, to taki bank, którego właścicielem jest NFOŚiGW, który sobie (patrz post @iwo) kupił kalendarze za cenę 4 dotacji, a z kasy za emisje 150. Nikt z tej radosnej gromadki nie ogarnia rzeczywistości, a jednocześnie wcześniej wymienieni panowie z NFOŚiGW nie chcą przeprosić i podać się do dymisji.
Nie jest wina PKO leasing tylko typowo handlowca część osób ma już złożone wnioski a ja nie mam oferty finansowania. Więc szukam kogoś innego żeby mi zaproponował warunki.
 

Gurumotive

Fachowiec
I po roku będę mógł sobie dokupić GAP? To nie jest tak, że tylko przez jakiś czas od zawiązania umowy leasingu można to zrobić?
Gap które ja sprzedaje, możesz zadzwoń do 120 dni od zakupu samochodu, lub do 30 dni od wznowienia polisy autocasco.
Tylko że każdy GAP jest inny, a mój nie chroni Cię od EV. Ja bym się przypadku tesli nie martwił o deprecjację.

Nie jest wina PKO leasing tylko typowo handlowca część osób ma już złożone wnioski a ja nie mam oferty finansowania. Więc szukam kogoś innego żeby mi zaproponował warunki.
Ja bym się wstrzymał do początku lutego, oni wszyscy zbierają wnioski, ale nie mają procesu i doświadczenia w pozyskiwaniu takiej zgody.
Teraz się wszyscy rzucą na to żeby składać te wnioski, bo się kompletnie zatka będziesz czekał półtora miesiąca.

Ja bym składał wniosek jak będą już świadkowie tego że to działa, że idzie to bez dramy.
wcześniej wymienieni panowie z NFOŚiGW nie chcą przeprosić i podać się do dymisji.

XD
 

jepek

Nowy na Forum
Hej, ma ktoś jakiegoś handlowca z PKO mój od tygodnia nie potrafi zrobić oferty bo ferie…
Karolina Zając
Starszy Specjalista ds. Sprzedaży

PKO Leasing
Departament Sprzedaży

Region Szczecin


Bardzo kontaktowa - rozmowa w piątek w południe, a wieczorem miałem kalkulacje na mailu.

Nr tel wysłałem na priv.
 
Last edited:
Top