Moje wrażenie z Aryia 63 KW

mariuszelectro

Zadomawiam się
Witam. Ja mieszkam na Maderze i zrobiłem Aryia 1200 km.
moje wrażenie są takie że to auto słabo się nadaje na tą górzystą wyspę.
dlaczego ? Już dwa razy podczas jazdy pod stromą górę wyświetlił mi się żółw (przegrzanie systemu napędowego) i Auto już nie chciało pod górę jechać tylko odwrót pozostał na wstecznym ….. pewnie zbyt mała prędkość i ogromne obciążenie, ale zwykłe auto dawało radę. Góry były tak strome że nawet mieliło oponami na suchym asfalcie na zakrętach (Masa?) Oczywiście w 99 % nie było takiego problemu. Zapewne teraz mając tą wiedzę dopłaciłbym do napędu na wszystkie koła.
Ponad to jest ok. Zużycie energii to się nie da porównać, pod górę skala się kończy, a z góry 0.1
Pikacz od prędkości jest upierdliwy i nie wiem jak łatwo go wyłączyć.
1 raz zawiesił się system inforozrywki (ekran prawy i wyświetlał Logo nissana) do następnego uruchomienia.
Radio FM jest moim zdaniem nędzne i gorzej odbiera niż w poprzednim samochodzie. Mimo że mam Bose audio jakoś tego nie czuję…. A nawet sprawdziłem czy jest subwofer w bagażniku, i jest ……
GPS też się często gubi i nie może znaleść pozycji i „jedzie obok 300-500m„ przez nawet 20 minut mimo świetnej pogody.
Doceniam działanie klapy elektrycznej na gest nogą oraz organizacje bagażnika.
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
Witam. Ja mieszkam na Maderze i zrobiłem Aryia 1200 km.
moje wrażenie są takie że to auto słabo się nadaje na tą górzystą wyspę.
Góry były tak strome że nawet mieliło oponami na suchym asfalcie na zakrętach (Masa?) Oczywiście w 99 % nie było takiego problemu. Zapewne teraz mając tą wiedzę dopłaciłbym do napędu na wszystkie koła.

Mając to na uwadze - mając na uwadze, że może spaść deszcz czy śnieg (rzadko, ale jednak) - 4x4 byłoby zdecydowanie lepszym pomysłem.
 

mariuszelectro

Zadomawiam się
Ile % nachylenia maja te podjazdy?
Niestety nie ma znaków ale na niektórych normalnych drogach gdzie są znaki to mają 11-15%, po tych nie ma problemu. Natomiast mogę szacować ze te po których auto nie daje rady, to obok są schody co maja taka sama wysokość jak i długość stopnia. Czyli ok 30-40% ( moje szacunki) . Przy czym należy podkreślić ze samochód długotrwale
(15 Minut) jechał ciągle pod górę a nachylenie rosło, dodatkowo prędkość spadała bo droga sie zwężała do szerokości na jedno auto i nie było jak zawrócić
 

mariuszelectro

Zadomawiam się
przyjrzałem się bliżej tym podjazdom i jednak 100 % to na pewno nie mają ale może że połowę z tego będzie. Tak to mniej więcej wygląda, obok są schody. …. I pod tak górę ( 5-10 minut) długotrwale jadąc Aryia nie daje rady. IMG_4398.jpeg
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka
Mając to na uwadze - mając na uwadze, że może spaść deszcz czy śnieg (rzadko, ale jednak) - 4x4 byłoby zdecydowanie lepszym pomysłem.
Na Maderze śnieg ?:)
 

mariuszelectro

Zadomawiam się
Czasem się zdarza śnieg, w górnych partiach gór, wówczas zdarza że policja blokuje wjazd. Zwykle do kilku godzin. Ostatnio widziałem na drodze znak o pochyleniu 32% i nawet ta droga przejechałem. Teraz zwracam na to uwagę, a poprzednio nie, bo nie miałem takich problemów…..
Przy okazji samochód raportuje 19KWh średnie zużycie.
 

mariuszelectro

Zadomawiam się
Przeanalizowałem profile drogi na których auto nie dało rady
w obu przypadkach średnie nachylenie drogi przekraczało 24%, podkreślam średnie.
w niektórych miejscach mogło być więcej.
A więc powolna jazda z prędkością poniżej 20 km/h lub około, w czasie około 5-10 minut przy nachyleniu średnim pow 20% wykańcza układ napędowy Nissana bo się przegrzewa silnik. Słabo to wygląda…… zwykłe benzynowe auta nawet tego nie zauważają i bez żadnego problemu pokonują takie drogi.

Dealer od którego kupiłem te auto twierdzi że inne elektryki też nie dają rady (o ile nie mają dwóch silników), i że to normalne……, to tak na pocieszenie.
Przepuszczam że jeżeli czas przejazdu zmieściłby się w czasie powiedzmy 2-3 minut to by dał radę.
Taka przykra niespodzianka…..

Trochę rozumiem, kiedyś jak projektowałem falowniki to pamiętam że, co z tego że silnik ma stały duży moment obrotowy od zera, jasne, ale grzał się strasznie przy niskich obrotach . Z reguły wentylator chłodzący osadzony na wale silnika ma byt małą wydajność i chłodzenia brak. Musi być zewnętrzne chłodzenie silnika bo się po prostu spali. Nie wiem jak to jest w samochodach, ale jeśli jest to ten sam problem to……. Kiepsko. Jeżeli nie dali niezależnego chłodzenia silnika.
 
Last edited:
Top