Moje wrażenie z Aryia 63 KW

CzerwonyZajc

Zadomawiam się
Profil wysokościowy drogi można wziąć z map Googla. Wystarczy wybrać trasę i przełączyć na rower. Lepsze jakościowo dane trzeba by brać z aplikacji przeznaczonych dla rowerzystów.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ja mam miejscówkę weekendową w górach, na wysokości około 850 m. Nie wiem czy to wysokie góry, cze nie. W każdym razie zaglądam do niej regularnie swoim EV FWD (e208), czy to zimą, czy latem, i jak do tej pory nie miałem żadnych problemów.
Może i nie miałeś problemów ale różnica jest i nie ma co się oszukiwać - fizyka jest bezlitosna. Mieszkam na Podkarpaciu. Tym południowym, a nie w okolicach Stalowej Woli. Gór i górek mamy tutaj naprawdę sporo, miałem dwie sztuki EV FWD, obecnie mam dwie sztuki EV: RWD i AWD. Jakieś tam porównanie mam.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Może i nie miałeś problemów ale różnica jest i nie ma co się oszukiwać - fizyka jest bezlitosna. Mieszkam na Podkarpaciu. Tym południowym, a nie w okolicach Stalowej Woli. Gór i górek mamy tutaj naprawdę sporo, miałem dwie sztuki EV FWD, obecnie mam dwie sztuki EV: RWD i AWD. Jakieś tam porównanie mam.
Moja miejscówka weekendowa jest też na Podkarpaciu.

Ja nie przeczę, że nie ma różnicy między FWD, RWD i AWD. Różnice są. Ale nie ma co siać paniki, że EV z FWD się do niczego nie nadaje - ja, po przejechaniu blisko 40k km EV z FWD, z tego wiele w górach, zarówno zimą jak i latem, nie miałem jakiejś niebezpiecznej sytuacji, czy sytuacji, że nie mogłem gdzieś dojechać, bo FWD.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ja nie przeczę, że nie ma różnicy między FWD, RWD i AWD. Różnice są. Ale nie ma co siać paniki, że EV z FWD się do niczego nie nadaje - ja, po przejechaniu blisko 40k km EV z FWD, z tego wiele w górach, zarówno zimą jak i latem, nie miałem jakiejś niebezpiecznej sytuacji, czy sytuacji, że nie mogłem gdzieś dojechać, bo FWD.
Nikt nie sieje paniki, tylko odnoszę się do konkretnego sformułowania:
Góry były tak strome że nawet mieliło oponami na suchym asfalcie na zakrętach
Tak, FWD elektryk ma do tego tendencję przy podjazdach pod górę. RWD zachowuje się znacznie lepiej w takich sytuacjach. Oczywiście RWD też ma swoje problemy - przy zjazdach z ośnieżonej góry mocna rekuperacja potrafi blokować tylne koła i lepiej ją ograniczyć.
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
Moja miejscówka weekendowa jest też na Podkarpaciu.

Ja nie przeczę, że nie ma różnicy między FWD, RWD i AWD. Różnice są. Ale nie ma co siać paniki, że EV z FWD się do niczego nie nadaje - ja, po przejechaniu blisko 40k km EV z FWD, z tego wiele w górach, zarówno zimą jak i latem, nie miałem jakiejś niebezpiecznej sytuacji, czy sytuacji, że nie mogłem gdzieś dojechać, bo FWD.
Panie, zawsze możemy na wstecznym wjechać :D (do takich zabaw kupiłem L200 - też podkarpacie)

PS. Chętnie przyjmę wszelkie GPX legalnych tras off road w Bieszczadach (może ktoś coś ma)
 
Top