Możliwość oddawania energii przez tesle ? Tesla jako magazyn energii?

KrzyCh

Pionier e-mobilności
To bardzo zależy od instalacji. Nie ma jednej odpowiedzi. Wczoraj zamontowałem WC i u mnie przy włączeniu ładowania napięcie zmienia się o 1-2V. Fazy obciążone równo. Dziś od rana Tesla ładuje się ze słońca😀.

Jeśli masz słabe kable (duże odległości i oporność) do transformatora, a dobre między inwerterem, a WC to ładowanie może obniżyć wystarczająco napięcie na inwerterze. Jeśli jednak wszyscy sąsiedzi mają FV to wątpię by to pomogło.
 

Darek1

Posiadacz elektryka
Wracając do tematu wątku. Można podłączyć inwerter, który mógłby działać jak V2L w Kia EV6.
Są filmiki jak zakładają coś takiego. Nie widziałem większych niż 2kW. Z tymże będzie to inwerter 1 fazowy.
Magazynem energii nie można nazwać takiego zestawu, bardziej do wykorzystania na kempingu.
Chociaż ... w jakimś małym domku, może by się sprawdził jako źródło energii
 

daniel

Señor Meme Officer
Gdzie podłączyć? Do zapalniczki. Ten obwód daje 140 W mocy ciągłej.
I anuluje gwarancję na baterię, bo Tesla pisze, żeby nie używać samochodu jako generatora.
 

nabrU

Moderator

zibizz1

Pionier e-mobilności
Na pewno bezpośrednio się nie da technicznie AC czyli ze złącz AC którymi lądujemy Tesle w domu nie na technicznej możliwości żeby wpłynęły ampery. Ale nigdzie nie widziałem żeby ktoś powiedział że nie da się po DC. Czyli w taki sposób że do tych dwóch dużych bolców podłączamy przetwornice na DC400V na AC 400V. W Munro nic na ten temat nie ma czy jest tam jakieś zabezpieczenie. A może być coś co sprawdza biegunowość ( bardzo prawdopodobne) lub coś co zapobiega przepływowi w w drugą stronę ( dużo mniej prawdopodobne).
Jak bym zrobił tak że przy gnieździe zrobił jakiś układ pomiarowy i jak damy gotowość i EVSE zapoda zasilanie to samochód może sprawdzić parametry i jeśli są ok stycznikiem połączyć gniazdo z baterią. W takim scenariuszu zmianą oprogramowanie można by wyciągnąć energię tylko wymagałoby to odpowiedniego urządzenia zewnętrznego. Szacuje że koszt rzędu tysiąc zł za kW mocy.
 

Darek1

Posiadacz elektryka
Ok. Może nie opisałem tego o co mi chodzi wystarczająco jasno.
Są na YT filmy z przeróbki Tesli, które polegają na zamontowaniu inwertera o mocy 2kW. Inwerter jest zamontowany w bagażniku. Zasilany z jest grubych kabli DC. Być może były to kable biegnące do gniazda ładowania. Na pewno taka przeróbka spowoduje częściową utratę gwarancji. Do korzystania z prądu AC należy się wpiąć bezpośrednio do inwertera zwykłą wtyczką 230V AC.
Nie wykorzystuje się gniazda ładowania, nie wykorzystuje się gniazda zapalniczki
 

Darek1

Posiadacz elektryka
Tutaj opis instalacji inwertera 1000W w TMY
Tutaj opis maszyny 2000W w TM3 i wykorzystanie do awaryjnego zasilania lodówki i klimatyzatora
 
Top