MX-30 na trasę

miksell

Posiadacz elektryka
Rozważam zakup Mx30. Samochód po prostu mi się podoba. Jednak mam obawy odnośnie małej pojemności baterii. Czasem zdarza mi się zrobić trasę Kraków-Toruń. Wiem, że da się to przejechać i trzeba często ładować. Czy ktoś przerabiał trasę ok 500 km takim autkiem?
 

solik

Pionier e-mobilności
Ja zrobilem w weekend 300km tym autem i ladowanie na DC bylo upierdliwe, na 50tce nie byl w stanie osiagnac wiecej niz 35kW przy naladowaniu 10%.. to bylo jakos w kwietniu
 

miksell

Posiadacz elektryka
A jaki jest realny zasięg w trasie? Ile trzeba liczyć czasu na ładowanie samochodu 10%-80%?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Jak wyjedziesz naladowany na 100% to minimum dwa godzinne ladowania musisz liczyc, a moze jeezcze jedo krotkie na wszelki wypadek.
To auto ma bardzo slaba krzywa ladowania. No i w trasie 150km to pewnie max i to nie przekraczajac 110km/h.
 

miksell

Posiadacz elektryka
Jak wyjedziesz naladowany na 100% to minimum dwa godzinne ladowania musisz liczyc, a moze jeezcze jedo krotkie na wszelki wypadek.
To auto ma bardzo slaba krzywa ladowania. No i w trasie 150km to pewnie max i to nie przekraczajac 110km/h.
Zakładam, że to na ekspresówce. A na drogach do 90km/h da radę zrobić zasięg 200km. Czasm jezdże obok komina pod Krakowem i nierz udaje mi się zrobic 180 km na dzień.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Pod Krakowem jest mocno pofałdowane i ciężko czasem dobry wynik zrobić. 200km to raczej nie możliwe, ostatnio testówką jechałem jakieś 40 minut i zrobiłem 45km a z zasięgu ubyło 62. Sprawdź sobie jeszcze nawigację w maździe, tzn. sposób wpisywania adresu, mega irytujący na początku jak dla mnie. NIe ma klwaiatury tylko pokrętło w konsoli środkowej.
 

coobin

Zadomawiam się
Ja zrobilem w weekend 300km tym autem i ladowanie na DC bylo upierdliwe, na 50tce nie byl w stanie osiagnac wiecej niz 35kW przy naladowaniu 10%.. to bylo jakos w kwietniu
Przecież to nie jest tajemnica ,że ten samochód nie wyciąga wiecej niz 34kw na szybkiej ładowarce i własnie maja to poprawić teraz w modelu 2023.

Ma być 11kw ładowarka i ładowanie 44kw, ale oczywiscie w Mazdzie nie ma o tym żadnego oficjalnego info.

Najbardziej mnie smieszy ten zasięg w ich katalogu 260km, jak oni to wyliczyli ???

Podają zużycie 17,4kwh i bateria 35,5kwh to wychodzi 13,5kwh. Bateria jednak ma netto 32kwh wiec to wychodzi zuzycie 12,3 kwh.

Nie wiem kto to puścił do druku, kompromitacja dla mnie.

Ogólnie samochód mi się podoba i nawet ta bateryjka mnie nie przeraza, bo to jest dalej z dopłata 27tys ciekawa oferta, zwlaszcza jak widze oferty BMW i3 z 2016 roku 60AH za 100 tys. To sorry wolę mieć nowe auto za niewiele wiecej.
 
Last edited:

Lucky Luke

Nowy na Forum
Auto ładnie zrobione chociaż ten tunel środkowy nie bardzo mi odpowiada. Osobiście dołożyliśmy do niro ev - to pełnoprawne auto, które zastąpi spalinową mazdę i nie będzie upierdliwe w trasie. Środek na zdjeciach nawet bardziej nam się podoba niż w cx-30. Obawiam się, że mazda z racji małej baterii będzie też miała sporą utratę wartości w przeciwieństwie do niro.
 

miksell

Posiadacz elektryka
Obawiam się, że mazda z racji małej baterii będzie też miała sporą utratę wartości w przeciwieństwie do niro.
Na to liczę i pewnie kiedyś kupię używkę. Na ten moment jednak nie ma na co liczyć. Sporo ludzi trzyma te auta. Gdyby były używki w cenie w okolicach 100 tyś zł. To zaczałbym rozważać na poważnie zakup.
 

Michal

Moderator
Spotkałem kiedyś właściciela MX-30 na ładowarce (to były jeszcze trochę inne czasy/darmowe ładowarki itp...) i straszliwie narzekał na mały zasięg i te drzwi. Tak, że wyklinał na to jak tylko mógł ale jeśli wiesz na co się piszesz, to chyba nawet MX-30 będzie ok.
 
Last edited:
Top