Grzegorz.Czarny

Nowy na Forum
Podobno końcem tego roku (2023) spodziewana jest pierwsza z wersji VW ID Buzz z napędem na 4 koła.
Jeżeli ktoś znajdzie jakieś artykuły na ten temat to niech się podzieli w odpowiedziach.
______________________________

Szukając źródeł, znalazłem taki artykuł z 6 września 2022:

"W 2023 roku VW zamierza wypuścić siedmiomiejscowy samochód z długim rozstawem osi, który ponownie będzie dostępny jako Buzz i Buzz Cargo. Pełnowymiarowy szklany szyberdach jest jednym z najbardziej godnych uwagi nowych dodatków. Pod koniec 2023 roku spodziewamy się pierwszej z kilku wersji 4Motion AWD. Źródła podają, że najmocniejsza iteracja ma moc 340 KM, a podczas gdy maksymalna prędkość wzrośnie do 100 mil na godzinę, czas przyspieszania powinien skrócić się do 5,9 sekundy. Według znawców, na rok modelowy 2025 trwają prace nad 400-konnym GTX z pakietem energii 92 kWh i wzmocnioną tylną osią."

źródło / carmagazine.co.uk
______________________________

Na innej stronie (topgear) jest informacja z 18 lutego 2022, że inne wersje wyjdą nie wcześniej niż w 2024 roku.

" Inne wersje pojawią się, ale nie wcześniej niż w 2024 roku. Następnie otrzymamy wersję z długim rozstawem osi, większą liczbą miejsc siedzących i wszechstronnością, prawdopodobnie większymi akumulatorami i konfiguracją z dwoma silnikami / 4 kołami oraz niecierpliwie oczekiwanym kamperem California. Jeśli VW zamierza tak to nazwać. "

źródło / topgear.com
______________________________

Wątpliwe źródło informacji o VW ID Buzz, ,ale The Sun 7 września 2022 podaje informacje...

"
W przyszłym roku (2023) VW rozciągnie ID Buzz o 25 cm, dodając wersję z długim rozstawem osi, z większym akumulatorem, napędem na 4 koła i opcją sześciu lub siedmiu miejsc.

Kamper ID Buzz California, który pojawi się w 2025 roku, będzie oparty na tym.

ID Buzz Cargo o ładowności 607 kg nie będzie większy, bo nie ma takiej potrzeby.
"

źródło / The Sun
 
Last edited:

Grzegorz.Czarny

Nowy na Forum
Ostatnia aktualizacja:

Volkswagen ID Buzz GTX pojawi się w 2023 roku z mocą 335 KM​


"
Jeszcze w tym roku Volkswagen zaprezentuje wydajną wersję GTX Volkswagena ID Buzz .

Będzie to zwieńczenie gamy elektrycznych MPV, która wkrótce rozszerzy się również o wersję z dłuższym rozstawem osi i samochód kempingowy California.


Przemawiając na wydarzeniu Car of the Year 2023, szef działu badań i rozwoju Volkswagena , Kai Gruenitz, podał więcej szczegółów na temat tego, w jaki sposób firma rozszerzy gamę ID Buzz poza początkowy pięciomiejscowy minivan i furgon Cargo.

„GTX będzie fajną wersją o wysokich osiągach, z mocą 250 kW [335 KM], dedykowanym wnętrzem, nowymi kolorami nadwozia i kilkoma dodatkowymi funkcjami” – powiedział.

Będzie wykorzystywał dwusilnikowy układ napędu na cztery koła, współdzielony z innymi wersjami pojazdów elektrycznych Volkswagen ID, w tym sedanem Volkswagen ID 7 z 2023 roku .

Wolfsburg rozważa również wprowadzenie na rynek wersji ID Buzz z napędem na cztery koła innej niż GTX.

Gruenitz wyszczególnił również wersję ID Buzz z długim rozstawem osi, która pojawi się tego lata, oferując znacznie większą elastyczność siedzenia niż wersja pięcioosobowa. Model startowy ma tylko standardową trzyosobową ławkę z tyłu, która dzieli się w stosunku 60/40 i nie można jej usunąć.

Wersja z długim rozstawem osi będzie o 25 cm dłuższa niż samochód standardowy i będzie wyposażona w siedem miejsc siedzących.

„Będzie miał trzy rzędy i siedem siedzeń, a wszystkie można wyciągnąć z tyłu” — powiedział Gruenitz. „Będzie też mieć obracane krzesła kapitańskie”.

Poproszony o aktualizację na temat rozwoju wersji kalifornijskiej, Gruenitz powiedział: „Będzie wersja kamperowa. Obecnie trwają prace nad pierwszą koncepcją. Ciekawe, co jest możliwe, a co byłoby fajne i użyteczne”.

Autocar rozumie, że ten model prawdopodobnie zostanie wprowadzony w 2025 roku.
"

źródło www.autocar.co.uk
 
Last edited by a moderator:

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Podobno końcem tego roku (2023) spodziewana jest pierwsza z wersji VW ID Buzz z napędem na 4 koła.
Jeżeli ktoś znajdzie jakieś artykuły na ten temat to niech się podzieli w odpowiedziach.
(...)

O ile dobrze pamiętam ostatnie zapowiedzi Volkswagena, ID. Buzz z większym rozstawem osi ma w tym roku zadebiutować w Stanach. Pod koniec tego lub w przyszłym roku w Europie ma się pojawić wersja z trzecim rzędem siedzeń. Nie wiem, czy to będzie ten sam ID. Buzz z większym rozstawem osi.

25 stycznia będę rozmawiał na ten temat z ludźmi z Volkswagena, przejadę się też ID. Buzzem. Jeśli ma Pan pytania, to śmiało.
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Pewnie na ten moment jest to wiedza tajemna szefostwa VW, ale ciekawi mnie czy wersja Cargo też wyjdzie z napędem na 4 koła.

Jeśli mam być szczery, to wątpię. Rynek aut dostawczych AWD to chyba jakieś minimum minimów... Zapytam.
 

Grzegorz.Czarny

Nowy na Forum
Jeśli mam być szczery, to wątpię. Rynek aut dostawczych AWD to chyba jakieś minimum minimów... Zapytam.
Nie znam się, ale wypowiem się :)
Teoretycznie jeżeli szef działu badań i rozwoju Volkswagena , Kai Gruenitz mówił że:
"ID Buzz w wersji GTX (zapewne wersja osobowa, a nie Cargo) będzie wykorzystywał dwusilnikowy układ napędu na cztery koła, współdzielony z innymi wersjami pojazdów elektrycznych Volkswagen ID, w tym sedanem Volkswagen ID 7 z 2023 roku".

To nie będą musieli robić specjalnego napędu 4x4 dla wersji Cargo, tylko będą mogli montować "uniwersalny" napęd 4x4 stosowany w wielu modelach.
Pytanie czy wersja Cargo w ogóle ma szanse na wersję GTX.

Jeżeli wersja Cargo nie będzie mieć wersji GTX to zostaje nadzieja na:
"[...] rozważa również wprowadzenie na rynek wersji ID Buzz z napędem na cztery koła innej niż GTX."

Nie znam się na VW za bardzo, kiedyś jeździłem VW Transporterem 4 z dołączanym napędem 4x4 :)
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji

Grzegorz.Czarny

Nowy na Forum
;)

Panie Grzegorzu, mnóstwo nowych informacji po niedawnej konferencji. Proszę, notowałem z myślą o Panu -> https://elektrowoz.pl/auta/bedzie-6...210-kw-i-250-kw-awd-150-kw-wypadnie-z-oferty/
:love:
Bardzo dziękuję, w chwili czasu się dokładnie zapoznam.
Tak pobieżnie przeglądając to najwięcej informacji dotyczy wersji osobowej.
Przynajmniej coś się dzieje i wiadomo, że lepiej poczekać do przyszłego roku z zakupem (przynajmniej z mojej perspektywy).
Ciekawe do kiedy wystarczy środków na dofinansowanie zakupu z programu "mój elektryk"...
 
Top