Najlepszy elektryczny suv/crossover?

Młody

Follow the White Rabbit
Nadszedł moment, że trzeba kupić pierwszego elektryka i nie ma odwrotu, a żaden nie wygrywa nawet w pierwszej turze 😉

Minimalne wymagania dla kandydata:
- jazda 90% miasto, wypady weekendowe do domu nad jeziorem 96km, kilka razy w roku do rodziny 160km
- rodzina 2+1 bez planów powiększania
- wygląda (marka) nie ma znaczenia, tak samo jak pojemność bagażnika czy kolor
- grzane elektryczne fotele, czujniki + kamera cofania
- jak najmniej wystający ekran, najlepiej wbudowany w deskę
- ciemna tapicerka
- brak szklanego dachu
- ledy

Auto będzie mieszkało w ogrzewanym garażu ładowane z PV. Zakup prywatny za gotówkę. Ponieważ u mnie na wsi ludzie boją się elektryków jak diabeł święconej wody to nie mam szans za dużo zobaczyć i najszybciej mogę pomacać w Trójmieście. Do tej pory obejrzałem:

- Forda Explorera i Capri - bardzo fajny w środku, ekran schowany, nie pasowały mi wizualnie duże koła 20 i znaczek z przodu. Poza tym na plus chyba 8 lat darmowych przeglądów i wallbox.

- Nissany Ariya - dużo przestrzeni, pięknie wykonany w środku, nietuzinkowy na zewnątrz.

- Skoda Enyaq (Elroq ma być podobno identyczny tylko krótszy) spoko w środku, tak jak spalinowka, trochę mały i odstający ekran.

- Hundai Kona - znośny, dobra cena, nie podobało mi się jasne wnętrze.

- Hundai IONIQ5 - z zewnątrz podobał mi się od zawsze, w środku ok, ale surowy. Teraz dobre rabaty.

- KIA EV3 z zewnątrz fajna, ale w środku plastikowy dramat.

- KIA Niro - niebo lepiej niż EV3

- KIA EV6 - najlepszy środek, ale mam wrażenie ścisku mimo, że auto większe niż pozostałe

- Peugeot E- 2008 - wewnątrz porażka.

Nie widziałem z bliska, żadnego Volvo, VW czy Renualta, a bardzo podobają się mi te ekrany w Megane i Scenicu.

Samochód conajmniej na 6 lat, cena im taniej tym lepiej, mamy praktyczne podejście - ma jeździć i nie psuć się - nie służy do wyścigów, podnoszenia szacunku na dzielni i zaspokojenia ego. 😉

Pytanie na jakim modelu powinienem skupić uwagę w selekcji ostatecznej i co powinienem jeszcze obejrzeć? Bo może jest jakiś fajny np. Opel czy Mini i mi po prostu umknął?
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Bo masz słabe i kiepsko napędzane bev.
I takie mi w zupełność wystarczy. Wybierając kolejny samochód dla mnie w zupełności starczy 0-100 km/h poniżej 10 sekund. Ale rozumiem, że dla kogo innego 0-100 km/h jest jednym z ważniejszych parametrów. U mnie, dla BEV, jest raczej gdzieś na końcu listy :) .
Miałbyś 200-300 KM to byś wiedział, że zrywa trakcję często i chętnie.
Inna sprawa, że elektronika momentalnie zakłada lejce w takim przypadku, więc o ile nie przeraża Cię pół sekundowy pisk opon to nic poza tym się nie dzieje.

Trochę mnie się śmieszą wywody jak to elektronika w rwd na śliskim jest lekiem na całe zło, ale ta sama elektronika z fwd jest już nic nie warta....
Zwłaszcza, że w FWD wiele do roboty nie ma, pilnować kierunku przy każdym dodaniu gazu nie musi.
Ano właśnie. I w jednym i w drugim jest elektronika, która pilnuje, jak coś się dzieje. Ale, jak tak obserwuję u siebie, to taki pisk opon zdarza mi się może max z klika razy rocznie. Ale ja nie mam w zwyczaju ruszać z nogą w podłodze :cool:
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Bo masz słabe i kiepsko napędzane bev.
Miałbyś 200-300 KM to byś wiedział, że zrywa trakcję często i chętnie.
Inna sprawa, że elektronika momentalnie zakłada lejce w takim przypadku, więc o ile nie przeraża Cię pół sekundowy pisk opon to nic poza tym się nie dzieje.

Trochę mnie się śmieszą wywody jak to elektronika w rwd na śliskim jest lekiem na całe zło, ale ta sama elektronika z fwd jest już nic nie warta....
Zwłaszcza, że w FWD wiele do roboty nie ma, pilnować kierunku przy każdym dodaniu gazu nie musi.
Nie widzę takich problemów w Cuprze. Jedynie zdarza się to o czym piszesz jak wjeżdzam na drogę utwardzoną z jakiegoś szutru. Wtedy gubi trakcję, ale ładnie się rozpędza. Używam pedału przyśpieszacza stonowanie.
No nie wiem, dla mnie dynamiczne włączanie do ruchu nigdy nie zaczyna się od buta w podłodze. No nigdy i w żadnym aucie. Wtedy w ogóle samochody probują zrobić szybki start czy kickdown w ICE i nic dobrego z tego nie wychodzi.
No chyba, że za przykład jakieś do 250KM Ice. To inna inszość.

RWD BEV. Polecam nawet niewprawionym kierowcom.
RWD ICE nie polecam takim kierowcom, jeśli mówimy o starszym samochodzie. Bo nowe to tak jak BEV.

208e. Beznadziejna trakcja, nawet na dobrych oponach. Ładne autko, ale rozkład masy słaby. Jednak to nie ma być jego atut. Ma inne plusy.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Sam byłem zdziwiony testując kia ev6 rwd i inoniq 5 awd jak późno reaguje kontrola trakcji.
I tutaj w zimie zwyczajnie bałbym się dac żonie jezdzic kia ev6 rwd (mieszkamy w górach), sam uważam natomiast fwd za tragiczne rozwiązanie w modelach o przywoitych osiągach ( czysta fizyka).
Dlatego dla mnie tylko awd przy takich mocach i momentqxh - niestety odpowiednio droższe

Ps miejsce zamieszkania robi swoje, ale naprawdę każda samochodami fwd dla mnie to jest tragedia - oczywiście jak zostalo napisane niektórym to w ogóle nie będzie przeszkadzać- poprost preferują mniej płynna jazdę np na rondach czy skrzyżowaniach itd
Ja co prawda w górach nie mieszkam, ale mam miejscówkę weekendową, do której często zaglądam, w górach (na wysokości około 850 m). Nie mam żadnych problemów, czy to zimą, czy latem, z jazdami z BEV z FDW tam po okolicach. Ale u mnie moment w BEV to 260 Nm, i nie jeżdżę z nogą w podłodze :)
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
208e. Beznadziejna trakcja, nawet na dobrych oponach. Ładne autko, ale rozkład masy słaby. Jednak to nie ma być jego atut. Ma inne plusy.
No ja mam inne zdanie na temat trakcji w e208. Nie mam żadnych problemów odnośnie trakcji w e208 (latem, zimą, w górach) i nie miałem żadnej niebezpiecznej sytuacji (przejechałem e208 ponad 35000 km).
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Racja z zasięgiem, ale klimatyzacja i ogrzewanie analogicznie wpływają na zasięg więc powtórzę pytanie. Serio, znamy kogoś takiego kto miał AWD i z wyboru zrezygnował w następnym aucie?
Nie znam. Ale znam masę ludzi co mieli 2WD i z wyboru nie zrezygnowali w kolejnym aucie z 2WD.
 
Top