Najlepszy elektryczny suv/crossover?

Młody

Follow the White Rabbit
Nadszedł moment, że trzeba kupić pierwszego elektryka i nie ma odwrotu, a żaden nie wygrywa nawet w pierwszej turze 😉

Minimalne wymagania dla kandydata:
- jazda 90% miasto, wypady weekendowe do domu nad jeziorem 96km, kilka razy w roku do rodziny 160km
- rodzina 2+1 bez planów powiększania
- wygląda (marka) nie ma znaczenia, tak samo jak pojemność bagażnika czy kolor
- grzane elektryczne fotele, czujniki + kamera cofania
- jak najmniej wystający ekran, najlepiej wbudowany w deskę
- ciemna tapicerka
- brak szklanego dachu
- ledy

Auto będzie mieszkało w ogrzewanym garażu ładowane z PV. Zakup prywatny za gotówkę. Ponieważ u mnie na wsi ludzie boją się elektryków jak diabeł święconej wody to nie mam szans za dużo zobaczyć i najszybciej mogę pomacać w Trójmieście. Do tej pory obejrzałem:

- Forda Explorera i Capri - bardzo fajny w środku, ekran schowany, nie pasowały mi wizualnie duże koła 20 i znaczek z przodu. Poza tym na plus chyba 8 lat darmowych przeglądów i wallbox.

- Nissany Ariya - dużo przestrzeni, pięknie wykonany w środku, nietuzinkowy na zewnątrz.

- Skoda Enyaq (Elroq ma być podobno identyczny tylko krótszy) spoko w środku, tak jak spalinowka, trochę mały i odstający ekran.

- Hundai Kona - znośny, dobra cena, nie podobało mi się jasne wnętrze.

- Hundai IONIQ5 - z zewnątrz podobał mi się od zawsze, w środku ok, ale surowy. Teraz dobre rabaty.

- KIA EV3 z zewnątrz fajna, ale w środku plastikowy dramat.

- KIA Niro - niebo lepiej niż EV3

- KIA EV6 - najlepszy środek, ale mam wrażenie ścisku mimo, że auto większe niż pozostałe

- Peugeot E- 2008 - wewnątrz porażka.

Nie widziałem z bliska, żadnego Volvo, VW czy Renualta, a bardzo podobają się mi te ekrany w Megane i Scenicu.

Samochód conajmniej na 6 lat, cena im taniej tym lepiej, mamy praktyczne podejście - ma jeździć i nie psuć się - nie służy do wyścigów, podnoszenia szacunku na dzielni i zaspokojenia ego. 😉

Pytanie na jakim modelu powinienem skupić uwagę w selekcji ostatecznej i co powinienem jeszcze obejrzeć? Bo może jest jakiś fajny np. Opel czy Mini i mi po prostu umknął?
 

Młody

Follow the White Rabbit
A jaki budżet na całość?
Wstępnie przed negocjacjami w salonie i dotacjami

1000032819.jpg
 

mikele

Zadomawiam się
Rocznik 2025? Jest teraz z czego wybierać. Może przejedź się dla porównania Teslą:) Ceny są porównywalne, a warto zwrócić także uwagę na mniej widoczne detale.
 

less

Posiadacz elektryka
Nasze drugie auto w domu to był też VW, mieliśmy kupować nową wersję, ale po tych akcjach VW sprzedaliśmy i nigdy więcej z nimi nie chcę mieć nic do czynienia.
A ja mając id.7 kupiłem po 6 msc jeszcze id.4. To wszystko zależy jak się trafi. Miałaś pecha do egzemplarza i to tyle.
 

Młody

Follow the White Rabbit
Wynegocjowałeś coś jeszcze, czy poszło jak z cennika "zniżkowego"? Jaka forma finansowania (zakup, leasing, kredyt)? Wypytuję bo szukam inspiracji, ostatnio niezdecydowany jak stereotypowa kobieta jestem...

Tak dali jeszcze ponad 3 tys rabatu, ale ja nie jestem z tych mocno negocjujących i przyjąłem oferte od sprzedawcy. Zakup za gotówkę.
 

Młody

Follow the White Rabbit
A ja mając id.7 kupiłem po 6 msc jeszcze id.4. To wszystko zależy jak się trafi. Miałaś pecha do egzemplarza i to tyle.

No właśnie zastanawiam się nad tym. Sąsiad ma ID.4 i widzę go codziennie jak nim do pracy jeździ, więc użytkuje bez jakiejkolwiek awarii. Po mieście też sporo widuję - białe i granatowe - to jakby był to jakiś często występujący problem to byłoby o tym głośno, bo to nie są pojedyncze sztuki w Polsce.
 

plazmid

Zadomawiam się
ID.4
Tydzień temu włączył mi niemiecką biesiadę na Spotify, przyciski do zmieniania piosenek odmówiły posłuszeństwa i musiałem słuchać piosenki o sałatce ziemniaczanej.

Tego samego dnia zadzwoniłem gdzieś zestawem głośnomówiącym. Okazało się, że dźwięk był w telefonie.

I to wszystko, to tyle. Tyle usterek. Korzystam, bo flotówka i mogę pobawić się w elektromobilność bez dużego zobowiązania. I o ile otwarcie KLNĘ w żywe oczy na to, jak jeszcze wygląda gęstość sieci, to ID.4 jest jedynym elementem, do którego nie mogę się przyczepić. To jest ten jasny punkt. Świetny samochód. Machnąłem nim 20k km, głównie po Polsce, głównie po drogach ze słabą infra. Zawsze był niezawodny, nic się z tym samochodem nie działo i nie dzieje. Przestronny, wygodny, zwrotny, da się to przyjemnie depnąć, ale wiadomo, że to nie jest jakaś agresywna rajdówka, tylko rodzinna krówka. Mam wersję z końca 2023 i oprócz wspomnianego błędu ze Spotify i telefonem, nie było żadnej zwiechy inforozrywki.

Jeśli mam czegoś na siłę poszukać, to tak: ładowarka indukcyjna niesamowicie gotuje mi telefon. Nie używam. Druga rzecz to sterowanie głosowe. Asystent Google to jest jednak 10 poziomów wyżej, i tam nie trzeba: "ZADZWOŃ.DO.ŻONA". Ale to są pierdoły de facto.

Edit - i szkoda, że przyciski od klimy nie są podświetlane. A tak, bardzo przyjemny model.
 
Last edited:
Top