NaszEauto - Dotacja na zarejestrowane auto przez dealera - petycja?

STMS

Pionier e-mobilności
No i?
Nasz program nie jest skierowany na czyszczenie niemieckiego rynku.

dokładnie też tak uważam, że nasz budżet i nasze podatki nie są od tego aby wspomagać DE ...

mimo, że wiele dotacji pośrednio to robi ale kolejnej furtki nie ma co otwierać
 

Robev

Nowy na Forum
Ależ przecież żadnej dodatkowej to furtki nie otwiera, bo w tej chwili można otrzymać dofinansowanie na nowe auto kupione w dowolnym kraju UE.

W przypadku nowych aut, "wspomaganie DE" w żaden sposób nie jest ograniczone.
Dopuszczenie dotacji dla aut z większym (często dużo) rabatem udzielonym przez zagranicznego dealera i spożytkowanie różnicy w kraju wręcz wspomaga nasz budżet.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Ależ przecież żadnej dodatkowej to furtki nie otwiera, bo w tej chwili można otrzymać dofinansowanie na nowe auto kupione w dowolnym kraju UE.
Tyle że zazwyczaj u nas nowe nie są droższe, więc ryzyko minimalne.
Zwłaszcza że za nowe trzeba vat zapłacić dwa razy przy imporcie.

Co innego używki....
 

Robev

Nowy na Forum
Nie wiem, czy jesteśmy pewni, że wiemy o czym rozmawiamy.

Definicja samochodu nowego i używanego jest ściśle określona w ustawodawstwie najpierw UE i w konsekwencji w przepisach krajowych.
Dla celów podatku VAT (bo PIT się minimalnie różni) samochód osobowy nowy, to każde auto, które:
- jest "młodsze" niż 6 miesięcy (od daty pierwszej rejestracji);
- lub przejechało mniej niż 6 000 km.

Istotne jest to lub, bo z powyższego wynika, że auto 7 miesięczne, które przejechało 6 005 km jest "używką"
a auto z 02.2022 r., które ma na liczniku symboliczne 5 980 km jest traktowane jako auto nowe.

I co za tym idzie adekwatnie muszą być naliczone stawki VAT i np. sposób amortyzacji w firmie.


Chodzi o to, żeby definicja auta nowego przyjęta w programie była taka sama, jak definicja ogólnie obowiązująca i akceptowana w UE.

Łatwiej wtedy stosować przepisy, regulamin nie musi dokładnie wyjaśniać co NFOSiGW rozumie pod pojęciem "nowe auto". Wystarczy, że wskażą, że definicja "nowego auta" jest tożsama z definicją określoną w ustawie o VAT i od razu mamy dość precyzyjne rozróżnienie, setki interpretacji podatkowych i znaną wszystkim ścieżkę postępowania w różnych przypadkach.

Sam program NaszeEauto i tak powinien być uelastyczniony, bo w obecnym tempie 2/3 z tych środków bedzie musiało zostać zwrócone.
To już lepiej ten miliard złotych przepalić w Polsce na cokolwiek, niż zwracać, a potem i tak płacić odsetki od tego całego KPO, do którego się w UE zobowiązaliśmy.
 
Last edited:

STMS

Pionier e-mobilności
Nie wiem, czy jesteśmy pewni, że wiemy o czym rozmawiamy.

Definicja samochodu nowego i używanego jest ściśle określona w ustawodawstwie najpierw UE i w konsekwencji w przepisach krajowych.
Dla celów podatku VAT (bo PIT się minimalnie różni) samochód osobowy nowy, to każde auto, które:
- jest "młodsze" niż 6 miesięcy (od daty pierwszej rejestracji);
- lub przejechało mniej niż 6 000 km.

Istotne jest to lub, bo z powyższego wynika, że auto 3 miesięczne, które przejechało 6 005 km jest "używką"
a auto z 02.2022 r., które ma na liczniku symboliczne 5 980 km jest traktowane jako auto nowe.

I co za tym idzie adekwatnie muszą być naliczone stawki VAT i np. sposób amortyzacji w firmie.


Chodzi o to, żeby definicja auta nowego przyjęta w programie była taka sama, jak definicja ogólnie obowiązująca i akceptowana w UE.

Łatwiej wtedy stosować przepisy, regulamin nie musi dokładnie wyjaśniać co NFOSiGW rozumie pod pojęciem "nowe auto". Wystarczy, że wskażą, że definicja "nowego auta" jest tożsama z definicją określoną w ustawie o VAT i od razu mamy dość precyzyjne rozróżnienie, setki interpretacji podatkowych i znaną wszystkim ścieżkę postępowania w różnych przypadkach.

Sam program NaszeEauto i tak powinien być uelastyczniony, bo w obecnym tempie 2/3 z tych środków bedzie musiało zostać zwrócone.
To już lepiej ten miliard złotych przepalić w Polsce na cokolwiek, niż zwracać, a potem i tak płacić odsetki od tego całego KPO, do którego się w UE zobowiązaliśmy.

a Ty się dopiero obudziłeś w PL, że jedne ustawy traktują tak a inne inaczej ?

to samo jest podatek dochodowy / VAT - te same operacje inaczej rozliczane

toć u nas to normalne choć chore i nie wierzę, że cokolwiek w tym temacie się zmieni
 

Robev

Nowy na Forum
Nie obudziłem się nagle i te różnice znam.

Kwestionuję stanowisko, że zmiana regulaminu Naszeauto, którą proponuję spowoduje:
- dotowanie "niemieckich dealerów" - program obecnie w ogóle tego nie zabrania;
- masowe sprowadzanie "używek" - różne przepisy od wielu lat dość precyzyjnie definiują co używką jest, a co nie.
I coś, co wydaje mi się macie na myśli - czyli masowe sprowadzanie kilkuletnich aut i/lub z przebiegiem powyżej 6 000 km i/lub wcześniej dotowane byłoby skutecznie blokowane dwoma prostymi zapisami w regulaminie:

1) auto nowe zgodnie z ustawą o podatku VAT;
2) zakaz łączenia dofinansowywania tego samego auta z jakiegokolwiek programu.

Zapis drugi w regulaminie już jest, definicja auta nowego nie powinna być ograniczana w programie tak jak obecnie (nie ma to uzasadnienia).
 

STMS

Pionier e-mobilności
Nie obudziłem się nagle i te różnice znam.

Kwestionuję stanowisko, że zmiana regulaminu Naszeauto, którą proponuję spowoduje:
- dotowanie "niemieckich dealerów" - program obecnie w ogóle tego nie zabrania;
- masowe sprowadzanie "używek" - różne przepisy od wielu lat dość precyzyjnie definiują co używką jest, a co nie.
I coś, co wydaje mi się macie na myśli - czyli masowe sprowadzanie kilkuletnich aut i/lub z przebiegiem powyżej 6 000 km i/lub wcześniej dotowane byłoby skutecznie blokowane dwoma prostymi zapisami w regulaminie:

1) auto nowe zgodnie z ustawą o podatku VAT;
2) zakaz łączenia dofinansowywania tego samego auta z jakiegokolwiek programu.

Zapis drugi w regulaminie już jest, definicja auta nowego nie powinna być ograniczana w programie tak jak obecnie (nie ma to uzasadnienia).

szczerze to nie rozumiem marnowania czasu na coś na co nie masz wpływu


poświęć ten czas na szybkie zarobienie tej różnicy w cenie i lepiej na tym wyjdziesz .. napewno efektywniej niż oczekiwać zmian prawa pod tak dziwne przypadki ...
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Dla celów podatku VAT (bo PIT się minimalnie różni) samochód osobowy nowy, to każde auto, które:
- jest "młodsze" niż 6 miesięcy (od daty pierwszej rejestracji);
- lub przejechało mniej niż 6 000 km.

Istotne jest to lub, bo z powyższego wynika, że auto 3 miesięczne, które przejechało 6 005 km jest "używką"
a auto z 02.2022 r., które ma na liczniku symboliczne 5 980 km jest traktowane jako auto nowe.
Lub będzie alternatywą zwykłą - czyli zdanie jest prawdziwe przy co najmniej jednym zdaniu prawdziwym. Zatem oba podane przez Ciebie przypadki to auta nowe.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
A ja domagam sie dopuszczenia spolek cywilnych… i co ? I nico… zasady mowia co innego i juz.
Ale jak napiszesz pismo i powiesz gdzie wyslac to ja chetnie podpisze i wysle.
Tak to sa twoje marzenia i marudzenie, a realnie i tak nie sadze zeby cos zmienili… oddamy ta kase i tyle… trzeba bylo nie robic syfu w sadach to by nie wstrzymali Polsce KPO.
 
Top