Umcus, z tego co wiem, UE pozostawiło poszczególnym państwom dużą swobodę w zakresie implementacji programów dofinansowań - nie mam żadnych informacji, żeby obecny regulamin wynikał z jakichś nacisków z UE w tym zakresie.
Okazuje się, że organizacje branżowe prowadziły aktywny lobbing i wypowiadały się w temacie rzekomej możliwości zakupu auta demonstracyjnego:
Wypowiedź Związku Dealerów Samochodowych:
Niedawno ogłoszony program „NaszEauto”, o którym wspominaliśmy w poprzednich komunikatach, jeszcze na etapie projektu zapowiadał uwzględnienie pojazdów demonstracyjnych przy założeniu, że nie będą one miały przebiegu większego niż 6000 kilometrów. Miała to być pozytywna zmiana względem...
zds.org.pl
List organizacji: Związek Dealerów Samochodów, Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego oraz Polska Izba Rozwoju Elektromobilności do Pauliny:
31 stycznia 2025 roku najważniejsze organizacje branży motoryzacyjnej w składzie Związek Dealerów Samochodów, Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego oraz Polska Izba Rozwoju Elektromobilności wystosowały pismo skierowane do Minister Klimatu i Środowiska, Pauliny Henning-Kloski, w którym...
zds.org.pl
Nie wiedziałem, ale w 2024 r. rząd myślał nawet nad dofinansowaniami dla aut używanych
Trzeba więc połączyć siły i dalej naciskać.
Ta zmiana (rzeczywiste umożliwienie zakupu aut demonstracyjnych) byłaby dobra dla programu i zasiedlenia ulic BEVami.
Zachęcam zatem Elektrowoz.pl do oficjalnego przyłączenia się do lobbystów tej sprawy
