umcus

Pionier e-mobilności
Czy ktoś się może orientuje, czy dochód z Pit37 trzeba zsumowac z dochodem z wynajmu? Bo w cytowanej instrukcji nic nie ma o pit28...
Owszem, jest o PIT-28. Nie jest chyba tylko napisane czy trzeba sumować. Wg instrukcji jest raczej "albo - albo", niemniej zapewne intencją było sumowanie dochodów (*uja tam, a nie dochodów, dochód to dochód, a nie podstawa obliczania podatku, to tak na marginesie).

Chcesz mieć pewność, pisz maila.
 

Gingol

Fachowiec
Rewelacyjna oferta! Aż rodzicom dam znać, choć obecnie nie w głowie im nowe samochody.
Poszukałem i ponoć Stellantis aż tak spuszcza do kostek majtki (załączam).

edit. Trochę podzwoniłem i popisałem i nieco podrożało:
- przy parametrach jak na zdjęciu najtańszą wycenę dostałem w kwocie 73,34 pln brutto/mc
- gap jakieś 62zł / mc

Problemem jest to, że to auta do produkcji, także pewnie koniec wakacji lub jesień. Także wydłuża to temat uzyskania dotacji i zwiększa ryzyko, że zabraknie kasy. Zabraknie? :D
 

Attachments

  • kalkulacja.jpg
    kalkulacja.jpg
    154,9 KB · Liczba wyświetleń: 86
Last edited:

Elon

Zadomawiam się
ja nie zamierzam nic naklejac, przeciez nie beda tego sprawdzac, bez jaj, co to za przedszkole urzedasowe
Ja już miałem mój elektryk i nic nie naklejałem, z politowaniem czytam te wpisy o kupowaniu naklejek na allegro :D
Na żywo co prawda nigdy nie widziałem naklejki ale podobno niektórzy naklejali.
 

Mateusz92

Zadomawiam się
Chciałbym dopytać o dofinansowanie nasze auto na jednosobowa działalność gospodarczą. Czy są jakieś wymogi co do firm? Firma jest duża zatrudnia około 300 osób ale nadal jest jdg.
Czy łapie się na dotacje ? Forma ewentualnego finansowania leasing
Nie mogę nigdzie znaleźć takiej informacji
 

macieeq

Fachowiec
Chciałbym dopytać o dofinansowanie nasze auto na jednosobowa działalność gospodarczą. Czy są jakieś wymogi co do firm? Firma jest duża zatrudnia około 300 osób ale nadal jest jdg.
Czy łapie się na dotacje ? Forma ewentualnego finansowania leasing
Nie mogę nigdzie znaleźć takiej informacji
Jednoosobowa działalność gospodarcza, niezależnie od liczby zatrudnianych osób (nawet jeśli jest to 300 pracowników), formalnie pozostaje JDG i jako taka kwalifikuje się do programów dofinansowania przewidzianych dla tej formy działalności. Kluczowe jest, że status prawny firmy to JDG – liczba pracowników nie wyklucza z udziału w programie.

Podsumowanie – najważniejsze wymogi:
  • Forma prawna: jednoosobowa działalność gospodarcza (nie spółka)
  • Przedmiot dofinansowania: wyłącznie nowe auto elektryczne (lub z przebiegiem do 6000 km)
  • Maksymalna cena auta: 225 000 zł netto
  • Leasing lub wynajem na min. 2 lata
  • Obowiązkowe ubezpieczenie OC i AC (wskazanie użytkowania firmowego)
  • Dotacja: do 30 000 zł (bazowa) + 10 000 zł za zezłomowanie starego auta spalinowego
  • Wniosek składany online do NFOŚiGW po podpisaniu umowy leasingu/wynajmu i wpłacie opłaty wstępnej
W przypadku wątpliwości co do indywidualnej sytuacji (np. bardzo duża JDG), warto skonsultować się bezpośrednio z NFOŚiGW lub doradcą leasingowym, ale aktualne regulaminy programu NaszEauto nie wykluczają dużych JDG z dofinansowania.
 

boa

Pionier e-mobilności
Jednoosobowa działalność gospodarcza, niezależnie od liczby zatrudnianych osób (nawet jeśli jest to 300 pracowników), formalnie pozostaje JDG i jako taka kwalifikuje się do programów dofinansowania przewidzianych dla tej formy działalności. Kluczowe jest, że status prawny firmy to JDG – liczba pracowników nie wyklucza z udziału w programie.

Podsumowanie – najważniejsze wymogi dla JDG:
  • Forma prawna: jednoosobowa działalność gospodarcza (nie spółka)
  • Przedmiot dofinansowania: wyłącznie nowe auto elektryczne (lub z przebiegiem do 6000 km)
  • Maksymalna cena auta: 225 000 zł netto
  • Leasing lub wynajem na min. 2 lata
  • Obowiązkowe ubezpieczenie OC i AC (wskazanie użytkowania firmowego)
  • Dotacja: do 30 000 zł (bazowa) + 10 000 zł za zezłomowanie starego auta spalinowego
  • Wniosek składany online do NFOŚiGW po podpisaniu umowy leasingu/wynajmu i wpłacie opłaty wstępnej
W przypadku wątpliwości co do indywidualnej sytuacji (np. bardzo duża JDG), warto skonsultować się bezpośrednio z NFOŚiGW lub doradcą leasingowym, ale aktualne regulaminy programu NaszEauto nie wykluczają dużych JDG z dofinansowania.
Wydaje mi się, że jeśli ktoś ma firmę zatrudniającą 300 osób, to jednak kojarzy takie rzeczy ;-)
 

Mateusz92

Zadomawiam się
Jednoosobowa działalność gospodarcza, niezależnie od liczby zatrudnianych osób (nawet jeśli jest to 300 pracowników), formalnie pozostaje JDG i jako taka kwalifikuje się do programów dofinansowania przewidzianych dla tej formy działalności. Kluczowe jest, że status prawny firmy to JDG – liczba pracowników nie wyklucza z udziału w programie.

Podsumowanie – najważniejsze wymogi:
  • Forma prawna: jednoosobowa działalność gospodarcza (nie spółka)
  • Przedmiot dofinansowania: wyłącznie nowe auto elektryczne (lub z przebiegiem do 6000 km)
  • Maksymalna cena auta: 225 000 zł netto
  • Leasing lub wynajem na min. 2 lata
  • Obowiązkowe ubezpieczenie OC i AC (wskazanie użytkowania firmowego)
  • Dotacja: do 30 000 zł (bazowa) + 10 000 zł za zezłomowanie starego auta spalinowego
  • Wniosek składany online do NFOŚiGW po podpisaniu umowy leasingu/wynajmu i wpłacie opłaty wstępnej
W przypadku wątpliwości co do indywidualnej sytuacji (np. bardzo duża JDG), warto skonsultować się bezpośrednio z NFOŚiGW lub doradcą leasingowym, ale aktualne regulaminy programu NaszEauto nie wykluczają dużych JDG z dofinansowania.
Dzięki. Dzisiaj jeden z doradców stwierdził że nie ma szans na dotacje przy takiej wielkości firmy natomiast drugi nic nie wspomnial na ten temat. Próby dodzwonienia się na infolinię niestety nieskuteczne..
 
Top