Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Ale mimo wszystko jeśli nie masz ochoty szukać po oszołomach czy kerfurach i pojedziesz na pierwszą lepszą stację to bez znaczenia czy masz kartę tej stacji czy nie masz - kupisz tego diesla nie za 2x więcej niż na tym kerfurze czy innym lidlu.
A z EV jest tak niestety że w domu ładujesz za złotówkę a na narodowej stacji z orłem na piersi za 3 złote. I to jest syf jeśli chcemy wspierać elektromobilność. Tym bardziej że teraz, kiedy tych samochodów jest stosunkowo mało, można by było dofinansować prąd na stacjach a wraz z rozwojem EV pewnie pojawiliby się dostawcy, którzy bez dofinansowania nie wyrywaliby od kierowców ostatniego grosza.
I to jest prawda. Różnica w cenach benzyny czy ropy to powiedzmy 20%-30%, a w cenach prądu to x2 czy x3, niestety. Dlatego w prądzie rozglądanie się przynosi więcej krzy$ci.
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Ale mimo wszystko jeśli nie masz ochoty szukać po oszołomach czy kerfurach i pojedziesz na pierwszą lepszą stację to bez znaczenia czy masz kartę tej stacji czy nie masz - kupisz tego diesla nie za 2x więcej niż na tym kerfurze czy innym lidlu.

Ale wtedy max za 50zł :LOL:
A z EV jest tak niestety że w domu ładujesz za złotówkę a na narodowej stacji z orłem na piersi za 3 złote. I to jest syf jeśli chcemy wspierać elektromobilność. Tym bardziej że teraz, kiedy tych samochodów jest stosunkowo mało, można by było dofinansować prąd na stacjach a wraz z rozwojem EV pewnie pojawiliby się dostawcy, którzy bez dofinansowania nie wyrywaliby od kierowców ostatniego grosza.
Benzyny sobie w domu taniej nie zaleję, chociaż do diesela roślinny się zdarzało :ROFLMAO:

Gdybym miał się po 3zł ładować "do pełna" to bym chyba skisł :LOL:
 
Last edited:

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Zakup abo za kilkadziesiąt złotych miesięcznie, likwiduje ten dramat od razu.

Jak dla kogoś te kilkadziesiąt złotych to problem, to powinien się zastanowić, czy w ogóle jego poruszanie się samochodem ma sens.
Jakimkolwiek.
MPK+PKS+taksówki wyjdzie taniej.
Nie każdy kupuje dla ideologi jarania węgla i nazywanie tego eko.
1.Większość dla fanu z jazdy
2.Następnie ci co oszukują się, że to taniej wyjdzie niż na węglowodorach. (TM3HL zużywa czasem poniżej 10kwh/100, jak bym w tę bude wsadził diesla to w tych samych warunkach spali 3,5-4l) Teraz zima na krótkich trasach około 10km w jedną żeby zrobić 14-15kwh/100, trzeba jeździć na grzanych stołkach i zaparowanych szybaach, inaczej wychodzi 17-20kwh/100). Jak policzyć czas i koszt kapitału, utratę wartości i cenę ubezpieczenia to wcale tanio nie wwychodzi. Magiczne przeglądy, jak nie robi si tego w aso praktycznie nic nie kosztują przez pierwsze 5lat.
3. Ci co dla eko i tak przez 0,5 roku ładują z węgla, nawet latem czasem musza doładować się nocą, albo tydzień pochmurno jest.

U mnie zakup był fanaberią, kupiłem niepraktyczne nadwozie-w pełni świadomie, ( ale myślę że po uwzględnieniu dotacji, i jakim % ceny jest dotacjia w tm3sr, to był najrozsądniejszy wybór) i tak muszę inny wózek na wycieczki ogarnąć.
Pewnie dzisiaj też bym wziol EV, ale pewnie inne.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Ale mimo wszystko jeśli nie masz ochoty szukać po oszołomach czy kerfurach i pojedziesz na pierwszą lepszą stację to bez znaczenia czy masz kartę tej stacji czy nie masz - kupisz tego diesla nie za 2x więcej niż na tym kerfurze czy innym lidlu.
To chyba dobrze, że przy ev można więcej zaoszczędzić?
Do 100% włącznie?

Czy to też ma być minus Twoim zdaniem?
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
RAczej cena 2,5zł/kwh w górę jest nieakceptowalna. Nawet 2zł w górę na codzień jest nieakceptowalne, chyba że sporadycznie 10-20kwh na dojazd do domu.
+ dojazd do ładowarki i powrót na trasę, ale przy 2,5zł w górę to przeważnie na mopie.
 

Pleśniak

Posiadacz elektryka
Ale macie problem z tymi cenami... powyżej 2zł za kwh nieakceptowalne? Przy średnim zużyciu 20kwh/100km to jest 40zł za 100km. W aucie z mocą 500KM, gdzie w spalinówce 10l/100km to minimum 60zł za 100km, przy założeniu, że nie musisz lać 98 oktanowej benzyny. Chwilami mnie nachodzi myśl, że może jednak jakąś mocną spalinówkę zamiast kupować elektryka... ale potem się okazuje, że w cenie Tesli albo takich nie ma albo są gorzej wyposażone/mniej wygodne albo/i są dużo droższe w codziennej eksploatacji. Jak na Superchargerach zacznie być 3zł/kwh to dopiero zacznę się martwić.

P.S. W mieście elektryk ma nawet większą przewagę, bo tutaj będzie jeszcze większa różnica w spalaniu i zużyciu prądu.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Całe życie jeżdżę dieslami i wyniki powyżej 10l są na odcinkach 3km, więc max 8l/100 wychodzi, a średnio 7l. Do tego paliwo w hurcie kupowane średnio 50-60 gr niżej niż na słupach stacji benzynowej( nie na mopach autostradowych).
Max 8l x (średnia cena hurtowa po upustach i z transportem z naftobazy w tym roku) 5,5=44zł
Chyba że trasa tam i nazad ma ponad 900km to muszę dotankować, ale to bez znaczenia.
Na pewno BEV aż tak strasznie nie wychodzi na trasach jak pojedziemy na zachód europy, tam paliwo mają droższe niż my, a prąd nawet tańszy.
 

jarqu

Posiadacz elektryka
Wszedłem poczytać o nowym programie dopłat a połowa wątku o cenach ładowania co za offtop.
Według mnie zapowiedzi nowego programu zrobiły dużo zamieszania a jak zwykle wyszło że z dużej chmury mały deszcz.
Nie zagłębiałem się specjalnie bo na razie i tak nie planuje kupna nowego elektryka ale czy ktoś wie czy czy jak ktoś skorzystał z programu 1.0 to będzie mógł się ubiegać o dofinansowanie z programu 2.0 na kolejny zakup?
 

polaris

Zadomawiam się
Każdy nowy program to dużo znaków zapytania tym bardziej że jak wynika będzie zmiana w kwotach. Tu niby mamy kontynuacje ale to że ruszyli kwoty może wskazywać że będzie to potraktowane jako nowe rozdanie z wyzerowaniem historii.
Ale na razie jest etap konsultacji więc ch.g.w. jak to finalnie trafi na papier. Wszystko zależy czy będą bardziej chcieli szybko wydać $$ czy trafić do większej ilości ludzi z BEV. W przyszłym roku wybory a kampanie w zasadzie już ruszyły więc nie spodziewam się żeby ktoś się mocniej pochylił nad projektem. Zamrożenie cen prądu "przypadkowo" na 9 mcy raczej to potwierdza.
I naiwnie chciałbym się tu mylić.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Ale na razie jest etap konsultacji więc ch.g.w. jak to finalnie trafi na papier. Wszystko zależy czy będą bardziej chcieli szybko wydać $$ czy trafić do większej ilości ludzi z BEV.
Z tym programem nie trafią.
Większość kupujących nowe bev (i w ogóle samochody też), to firmy.

A ten program firm nie dotyczy (za wyjątkiem jdg).
Na drzewo z takimi pomysłami.....
 
Top