Nawigacja w tesli - użyteczność na dłuższe trasy po Polsce?

nabrU

Moderator
problem o którym piszecie wystepuje tylko w europie wschodniej. na zachodzie nie występuje tak bardzo że tesla dodała opcję całkowitego wyłaczenia pokazywania innych ładowarek mimo że 2 lata temu to dodała. żeby było zabawniej to ta opcja jest domyślnie właczona więc wiele osób które umiało znależć ładowarke na mapie zdziwiło się ze jej nie ma.

A to ciekawe. Gdzie jest ta opcja?
EDYTA: już znalazłem:

1751375364550.png

ja ładowarek szukam w plugshare a potem wysyłam trase do samochodu gdy już konkretną znajde. pojawią się kolejne lokalizacje to problem się ... złagodzi

Hmm, całej trasy nie wyeksportujesz do Tesli. No chyba, że o czymś nie wiem...:unsure:
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Cześć,
Tydzień temu odebrałem mojego pierwszego elektryka - Tesla MY. Już nie mogę się doczekać pierwszego dłuższego wyjazdu - za 2 tygodnie z okolic Warszawy pod Banie Mazurskie. Trasę planuję sobie w różnych aplikacjach, tak szczerze mówiac, ponad rok - od kiedy czekałem na odnowioną wersję "Igreka". Wszystkie apki pokazują bardzo sensowny dojazd, z ładowaniami przy trasie.
Teraz kiedy mam już samochód, i wyznaczyłem sobie trasę na wbudowanej nawigacji... przeżyłem szok.. samochód mi każe jechać przez... Białystok - żeby się tam naładować na superchargerze.. to jest dodatkowa godzina jazdy i dodatkowe 70 km. No przecież to jest absurd :/
Przecież tesla widzi inne ładowarki, czy jest jakaś możliwość wymuszenia planowania trasy po tych innych ładowarkach. Czy jedyna opcja to usunięcie wszystkich postojów na ładowanie - i planowanie ładowania w innych aplikacjach (jak ABRP)??
Czy ta nawigacja ma w Polsce jakikolwiek sens na dłuższych trasach po polsce gdzie przy zaplanowanej trasie nie ma SC?
Sens ma bo prowadzi całkiem nieźle jeśli wyłączysz prowadzenie po ładowarkach w opcjach ;-) Ja robię tak, że planuję gdzie się załaduję w ABRP lub w Plugshare, albo jeśli znam trasę to bez planowania wiem gdzie. Ustawiam te punkty na mapie jako pośrednie (wersja rozszerzona) lub ich nie ustawiam (wersja leniwa) a ewentualne grzanie baterii włączam z S3XY Knob-a.
 

margielm

Zadomawiam się
Sens ma bo prowadzi całkiem nieźle jeśli wyłączysz prowadzenie po ładowarkach w opcjach ;-)
no właśnie.. "całkiem nieźle".. a skoro i tak musisz używać drugiej aplikacji, to może po prostu od początku przenieść się całkowicie na ABRP w przypadkach dłuższych tras. I ok rozumiem, że "na zachodzie ten problem nie jest aż tak "bolesny", no ale w temacie zaznaczyłem, explicite, że chodzi mi o "trasy po Polsce" ;)
 

danielm

Pionier e-mobilności
Sens ma bo prowadzi całkiem nieźle jeśli wyłączysz prowadzenie po ładowarkach w opcjach ;-) Ja robię tak, że planuję gdzie się załaduję w ABRP lub w Plugshare, albo jeśli znam trasę to bez planowania wiem gdzie. Ustawiam te punkty na mapie jako pośrednie (wersja rozszerzona) lub ich nie ustawiam (wersja leniwa) a ewentualne grzanie baterii włączam z S3XY Knob-a.
zwłaszcza że do końca 2023 na wszystkich mopach w naszym kraju będą ładowarki więc po prostu jedziesz przed siebie i jak sie prąd kończy to zjeżdzasz na mop (tak, wiem że mamy 2025 i daleko nam do tej sytuacji ale ogłosili że będą to będą)
 

nabrU

Moderator
zwłaszcza że do końca 2023 na wszystkich mopach w naszym kraju będą ładowarki

Nie wiem w której cyfrze jest błąd ;)
 

wxwx78

Fachowiec
Wytycz sobie trasę w Waze / Google Maps.
W Plugshare zrób sobie filtry wedle uznania (np 100 kW+, min 4 stanowiska) i zobacz co masz na trasie. Potem szukasz w nawigacji w Tesli punktu ładowania i niech się nawiguje i podgrzewa baterię. A samą trasę miej na telefonie.

Niektórym działa ABRP w przeglądarce w Tesli, ale u mnie przeglądarka zamienia się w logo Tesli, po chwili jazdy.

Nawigacja w Tesli , w PL, służy , praktycznie, tylko do ustawienia podgrzewania baterii i podania orientacyjnej wartości baterii, z którą dojedziesz do zadanego celu..

Zobacz też, "mój", wątek z podobnym pytaniem: https://forum.elektrowoz.pl/threads/tesla-i-nawigacje-pytania-nowicjusza.8543/
 
Top