Nawigacja w tesli - użyteczność na dłuższe trasy po Polsce?

nabrU

Moderator
problem o którym piszecie wystepuje tylko w europie wschodniej. na zachodzie nie występuje tak bardzo że tesla dodała opcję całkowitego wyłaczenia pokazywania innych ładowarek mimo że 2 lata temu to dodała. żeby było zabawniej to ta opcja jest domyślnie właczona więc wiele osób które umiało znależć ładowarke na mapie zdziwiło się ze jej nie ma.

A to ciekawe. Gdzie jest ta opcja?
EDYTA: już znalazłem:

1751375364550.png

ja ładowarek szukam w plugshare a potem wysyłam trase do samochodu gdy już konkretną znajde. pojawią się kolejne lokalizacje to problem się ... złagodzi

Hmm, całej trasy nie wyeksportujesz do Tesli. No chyba, że o czymś nie wiem...:unsure:
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Cześć,
Tydzień temu odebrałem mojego pierwszego elektryka - Tesla MY. Już nie mogę się doczekać pierwszego dłuższego wyjazdu - za 2 tygodnie z okolic Warszawy pod Banie Mazurskie. Trasę planuję sobie w różnych aplikacjach, tak szczerze mówiac, ponad rok - od kiedy czekałem na odnowioną wersję "Igreka". Wszystkie apki pokazują bardzo sensowny dojazd, z ładowaniami przy trasie.
Teraz kiedy mam już samochód, i wyznaczyłem sobie trasę na wbudowanej nawigacji... przeżyłem szok.. samochód mi każe jechać przez... Białystok - żeby się tam naładować na superchargerze.. to jest dodatkowa godzina jazdy i dodatkowe 70 km. No przecież to jest absurd :/
Przecież tesla widzi inne ładowarki, czy jest jakaś możliwość wymuszenia planowania trasy po tych innych ładowarkach. Czy jedyna opcja to usunięcie wszystkich postojów na ładowanie - i planowanie ładowania w innych aplikacjach (jak ABRP)??
Czy ta nawigacja ma w Polsce jakikolwiek sens na dłuższych trasach po polsce gdzie przy zaplanowanej trasie nie ma SC?
Sens ma bo prowadzi całkiem nieźle jeśli wyłączysz prowadzenie po ładowarkach w opcjach ;-) Ja robię tak, że planuję gdzie się załaduję w ABRP lub w Plugshare, albo jeśli znam trasę to bez planowania wiem gdzie. Ustawiam te punkty na mapie jako pośrednie (wersja rozszerzona) lub ich nie ustawiam (wersja leniwa) a ewentualne grzanie baterii włączam z S3XY Knob-a.
 

margielm

Zadomawiam się
Sens ma bo prowadzi całkiem nieźle jeśli wyłączysz prowadzenie po ładowarkach w opcjach ;-)
no właśnie.. "całkiem nieźle".. a skoro i tak musisz używać drugiej aplikacji, to może po prostu od początku przenieść się całkowicie na ABRP w przypadkach dłuższych tras. I ok rozumiem, że "na zachodzie ten problem nie jest aż tak "bolesny", no ale w temacie zaznaczyłem, explicite, że chodzi mi o "trasy po Polsce" ;)
 

danielm

Pionier e-mobilności
Sens ma bo prowadzi całkiem nieźle jeśli wyłączysz prowadzenie po ładowarkach w opcjach ;-) Ja robię tak, że planuję gdzie się załaduję w ABRP lub w Plugshare, albo jeśli znam trasę to bez planowania wiem gdzie. Ustawiam te punkty na mapie jako pośrednie (wersja rozszerzona) lub ich nie ustawiam (wersja leniwa) a ewentualne grzanie baterii włączam z S3XY Knob-a.
zwłaszcza że do końca 2023 na wszystkich mopach w naszym kraju będą ładowarki więc po prostu jedziesz przed siebie i jak sie prąd kończy to zjeżdzasz na mop (tak, wiem że mamy 2025 i daleko nam do tej sytuacji ale ogłosili że będą to będą)
 

nabrU

Moderator
zwłaszcza że do końca 2023 na wszystkich mopach w naszym kraju będą ładowarki

Nie wiem w której cyfrze jest błąd ;)
 

wxwx78

Fachowiec
Wytycz sobie trasę w Waze / Google Maps.
W Plugshare zrób sobie filtry wedle uznania (np 100 kW+, min 4 stanowiska) i zobacz co masz na trasie. Potem szukasz w nawigacji w Tesli punktu ładowania i niech się nawiguje i podgrzewa baterię. A samą trasę miej na telefonie.

Niektórym działa ABRP w przeglądarce w Tesli, ale u mnie przeglądarka zamienia się w logo Tesli, po chwili jazdy.

Nawigacja w Tesli , w PL, służy , praktycznie, tylko do ustawienia podgrzewania baterii i podania orientacyjnej wartości baterii, z którą dojedziesz do zadanego celu..

Zobacz też, "mój", wątek z podobnym pytaniem: https://forum.elektrowoz.pl/threads/tesla-i-nawigacje-pytania-nowicjusza.8543/
 

Slaww

Fachowiec
Tesla zapowiadała parę lat temu, że będzie dodawać zaufane ładowarki:

W Polsce jest tak słaby ruch, że żadna nie spełnia czy anulowali program?
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
No te widoczne na mapie (szare) to właśnie zaufane. Ale nie nawiguje po nich.
Mozna sobie wyznaczyć trasę, potem włączyć widok ładowarek i dodać taka jako punkt posredni.

Tesla nie używa tych innych bo nie potrafi przewidzieć jak długo będzie sie tam ładować, czy bedzie kolejka. Dlatego ciężko ocenić czy lepiej wziąć SuC na ktorym doładujemy w 20 minut czy lepiej np coś bardziej po drodze na którym ładowanie zajmie może 30 minut a moze 40 minut.
 
Top