cooler

Pionier e-mobilności
To mi geniuszu zapłać, bo mnie nie stać przy płacy netto 3200 zł max, a inna osoba szuka pracy dopiero
Nie wykluczam, jak masz jakiś pożyteczny fach, daj znać na Priv w czym robisz i co potrafisz. Jestem burżujem jakby co i chętnie wydaję kasę na użyteczne zachcianki.
 

daniel

Señor Meme Officer
To mi geniuszu zapłać, bo mnie nie stać przy płacy netto 3200 zł max, a inna osoba szuka pracy dopiero!

💀

1713512484566.png
 
Muszę was zmartwić ale w naszym kraju jeżdżenie autem elektrycznym nie jest bardziej ekologiczne niż spalinowym, na dowód daję link do artykułu.https://e.autokult.pl/polestar-pokazal-jak-to-jest-z-emisja-co2-i-elektrycznymi-autami,6807629065951361a
Tak więc może się okazać że bardziej ekologiczne będą wodorowe albo na sprężone powietrze.
czy się to komuś podoba czy nie o wiele bardziej ekologiczne niż spalinowe:)
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
To mi geniuszu zapłać, bo mnie nie stać przy płacy netto 3200 zł max, a inna osoba szuka pracy dopiero!
Ale to TWÓJ problem.

Korzystam z komunikacji miejskiej. Ba, nawet mam swojego prywatnego szofera w BEV
Autobus z zielonymi tablicami :D
 

ClassicGOD

Leaf on the wind
Ale przeczytałeś ten artykuł? W przeliczeniu na emisję CO2, nie są właśnie wiele bardziej ekologiczne.
Ale który artykuł? Ten z początku wątku który nie linkuje źródeł, powołuje się na archaiczne (z 2019r), nawet na moment publikacji, dane a kiedy włożysz odrobine wysiłku i wejdziesz aktualne raporty wspomnianej Europejskiej Agencji Środowiska to okaże się że przypisują spadek średnich emisji samochodów osobowych właśnie rosnącej popularności samochodów elektrycznych.

Krajowy Ośrodek Bilansowania i Zarządzania Emisjami publikuje wskaźniki emisyjności dla energii elektrycznej wg polskiego miksu energetycznego. Robi to niestety w grudniu za rok poprzedzający więc najnowsze dane są za 2022 (a od tego czasu miks energetyczny nam się poprawił). Wg ich raportu 1kWh dla odbiorcy końcowego produkuje 685g CO2 (685kg/MWh) co zakładając średnie 17,5kWh/100km przekłada się na niecałe 120g CO2/km.

Przeciętny benzyniak generuje 172g CO2/km i to ze spalania samej benzyny, nie uwzględnia to jej produkcji, transportu etc. Jeżeli uznamy pływająca po internetach wartość 7kWh/l benzyny na produkcje i transport za prawdziwą to emisje samochodu spalinowego rosną do 220g CO2/km

Innymi słowy, nawet z Polskim miksem energetycznym, samochody elektryczne są "wiele bardziej ekologiczne" chyba że 40-80% różnicy to nie jest wiele.
 
Last edited by a moderator:

nabrU

Moderator
Wg ich raportu 1kWh dla odbiorcy końcowego produkuje 685g CO2 (685kg/mWh) co zakładając średnie 17,5kWh/100km przekłada się na niecałe 120g CO2/km.

Trzeba uważać na jednostki, bo z takim przelicznikiem (pogrubione powyżej) to PL byłaby nie tylko w 'czarnej doopie' czy 'za murzynami', ale w ogole - jak sądzę - nie dałoby się między Odrą a Bugiem żyć :p
 
Top