Ale przeczytałeś ten artykuł? W przeliczeniu na emisję CO2, nie są właśnie wiele bardziej ekologiczne.
Ale który artykuł? Ten z początku wątku który nie linkuje źródeł, powołuje się na archaiczne (z 2019r), nawet na moment publikacji, dane a kiedy włożysz odrobine wysiłku i wejdziesz aktualne raporty wspomnianej Europejskiej Agencji Środowiska to okaże się że przypisują spadek średnich emisji samochodów osobowych właśnie rosnącej popularności samochodów elektrycznych.
Krajowy Ośrodek Bilansowania i Zarządzania Emisjami publikuje wskaźniki emisyjności dla energii elektrycznej wg polskiego miksu energetycznego. Robi to niestety w grudniu za rok poprzedzający więc najnowsze dane są za 2022 (a od tego czasu miks energetyczny nam się poprawił). Wg
ich raportu 1kWh dla odbiorcy końcowego produkuje 685g CO2 (685kg/MWh) co zakładając średnie 17,5kWh/100km przekłada się na niecałe 120g CO2/km.
Przeciętny benzyniak generuje 172g CO2/km i to ze spalania samej benzyny, nie uwzględnia to jej produkcji, transportu etc. Jeżeli uznamy pływająca po internetach wartość 7kWh/l benzyny na produkcje i transport za prawdziwą to emisje samochodu spalinowego rosną do 220g CO2/km
Innymi słowy, nawet z Polskim miksem energetycznym, samochody elektryczne są "wiele bardziej ekologiczne" chyba że 40-80% różnicy to nie jest wiele.