Nierównomierne zużycie tarcz

krzyss

Pionier e-mobilności
Tak chcę zrobić, ale sam nie ogarnę oglądałem jeszcze kilka filmów na youtube jak to robią w usa, tam jest czyszczenie, smarowanie itd. Pytanie gdzie to zrobić? W Ząbkach? Trochę mam daleko. Jakby ktoś polecił doświadczony, warsztat w katowice, bielsko biała byłoby super, chętnie zainwestuje w dobry serwis ;)
Jedz do normalnego serwisu. To sa zwykle hamulce. Moga wszystko sprawdzic, przetoczyc tarcze itp.
 

kaziwich

Posiadacz elektryka
Czyszczenie na pewni nie zaszkodzi, ale jesli ktos ma nadzieje, ze pomoze w kiepskim zuzyciu tarcz, to oszczedze rozczarowania - nie pomoże.
W przedliftowych modelach mozna zmniejszyc rekuperacje, a w kompletnie wylaczyc mozna np. za pomocą s3xy buttons - polecam.
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Tak chcę zrobić, ale sam nie ogarnę oglądałem jeszcze kilka filmów na youtube jak to robią w usa, tam jest czyszczenie, smarowanie itd. Pytanie gdzie to zrobić? W Ząbkach? Trochę mam daleko. Jakby ktoś polecił doświadczony, warsztat w katowice, bielsko biała byłoby super, chętnie zainwestuje w dobry serwis ;)
Z okolic "Katowic" to mogę Ci to ogarnąć przy którymś weekendzie ... prywatnie. ;)
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Kiepskie jest, że nie można wrzucić normalnie D tocząc się na N z szybkością poniżej 8 km/h. Trzeba wcisnąć hamulec choć trochę.
Qrka, muszę to sprawdzić, bo w eSce poniżej 8km/h przerzucam RND w każdą stronę, za to ją lubię, natomiast nie kojarzę jak to jest w 3... bo stoi dużo w garażu :)
 

Proxy84

Fachowiec
No i zrobiłem serwis hamulców, wszystko co zalecane w warsztacie afiliowanym z „ev repair” w katowicach, w ekononicznej cenie. Dodatkowo lekko spolerowałem tarcze. Niby wszystko w układzie jest super. Parę dni było lepiej, nawet ten szaro-zardzewiały pierścien zaczął schodzić, ale hamulce dalej „buczą” przy hamowaniu > 100 km/h jak tylko się trochę rozgrzeją. Tesla wyceniła naprawę z wymianą tarcz na 10 tys. Ani prośbą ani groźbą nie chcą wymienić na gwarancji. Wobec czego zastanawiam się co dalej. Wymienić tarcze na oryginały nowe, czy może lepiej jakieś lepsze zamienniki? Rozglądam się za unplugged performance ale w Polsce brak.
 

Michal

Moderator
Unplugged performance mają podobno w vcentrum (gdzieś widziałem na ich stronie) - zadzwoń i spytaj.
 

Proxy84

Fachowiec
Udało mi się rozwiązać problem, z obserwacją jak narazie 2-3 miesięczną. Zmiana polegała na wymianie tarcz na nowe oryginalne (w mojej subiektywnej, nie eksperckiej opinii jak już jest pierścień to pozamiatane z próbą polerowania czy brake brunishing). Wymianie klocków na oryginalne na model z track package (twardsze, odrobine głośniejsze, drogie, ale warto) i na odpowietrzeniu i wymianie płynu hamulcowego na sportowy. Dodatkowo pełne czyszczenie i smarowanie zacisków i tarcz z tyłu. Dodatkowo raz w tygodniu dystans na drodze szybkiego ruchu ok 55 km z licznym światłami, jadę na całkowicie wyłączonej rekuperacji( 0% w track modę). Całość wyszła ok 6 tyś w AutoWrocławski. Buczenie i lekkie bicie zniknęło, subiektywnie hamuje dużo lepiej , zwłaszcza po rozgrzaniu hamulców i powyżej >100 km/h, nie ma efektu wpadania hamulca w podłogę. No i na tarczach nie ma śladu rdzy ani pierścienia, równomierne zużycie. Generalnie jest bardzo zadowolony i polecam. To nie jest jeszcze poziom ceramiki i wentylowanych tarcz z M czy AMG sadzo- i pierdo- miotów, ale blisko i jest super do codziennej dynamicznej jazdy. Jak ktoś jeździ na torze to już chyba tylko unplugged performance. Polecam modyfikację warsztat jak wyżej.
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
Udało mi się rozwiązać problem, z obserwacją jak narazie 2-3 miesięczną. Zmiana polegała na wymianie tarcz na nowe oryginalne (w mojej subiektywnej, nie eksperckiej opinii jak już jest pierścień to pozamiatane z próbą polerowania czy brake brunishing). Wymianie klocków na oryginalne na model z track package (twardsze, odrobine głośniejsze, drogie, ale warto) i na odpowietrzeniu i wymianie płynu hamulcowego na sportowy. Dodatkowo pełne czyszczenie i smarowanie zacisków i tarcz z tyłu. Dodatkowo raz w tygodniu dystans na drodze szybkiego ruchu ok 55 km z licznym światłami, jadę na całkowicie wyłączonej rekuperacji( 0% w track modę). Całość wyszła ok 6 tyś w AutoWrocławski. Buczenie i lekkie bicie zniknęło, subiektywnie hamuje dużo lepiej , zwłaszcza po rozgrzaniu hamulców i powyżej >100 km/h, nie ma efektu wpadania hamulca w podłogę. No i na tarczach nie ma śladu rdzy ani pierścienia, równomierne zużycie. Generalnie jest bardzo zadowolony i polecam. To nie jest jeszcze poziom ceramiki i wentylowanych tarcz z M czy AMG sadzo- i pierdo- miotów, ale blisko i jest super do codziennej dynamicznej jazdy. Jak ktoś jeździ na torze to już chyba tylko unplugged performance. Polecam modyfikację warsztat jak wyżej.
Ale musisz przyznać, że w aucie za ćwierć bańki, które jest produkowanie od 2017 rok, jest to raczej rozczarowujące i nie akceptowalne, że należy hamowania wykonywać zgodnie z jakąś magiczną procedurą, aby hamulce się nie zepsuły.
 

Proxy84

Fachowiec
Myślę że 80% ludzi nie zauważy tego, a reszta jeżdżąca na torze i dynamicznie jest świadoma. Biorąc pod uwagę że to jedyny koszt eksploatacyjny, a w zasadzie upgrade, jaki poniosłem, przy kosztach “kawy” jakie ponosiłem w serwisie nowym bmw to ziarnko. W TM3 highland performance ten problem będzie rozwiązany.
To nie jest procedura, tylko po prostu fakt tego że trzeba używać hamulców. Np w audi e tron rs też trzeba ich używać i stosować takă procedure w aucie za 600 tys.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Myślę że 80% ludzi nie zauważy tego, a reszta jeżdżąca na torze i dynamicznie jest świadoma. Biorąc pod uwagę że to jedyny koszt eksploatacyjny, a w zasadzie upgrade, jaki poniosłem, przy kosztach “kawy” jakie ponosiłem w serwisie nowym bmw to ziarnko. W TM3 highland performance ten problem będzie rozwiązany.
To nie jest procedura, tylko po prostu fakt tego że trzeba używać hamulców. Np w audi e tron rs też trzeba ich używać i stosować takă procedure w aucie za 600 tys.
niedługo miną dwa lata jak tesla dodała opcję w systemie by auto dodawało fizycznych hamulców gdy rekuperacja jest ograniczona by wyrównać zachowanie auta w różnych warunkach. problem w tym że europa nadal tej funkcjonalności nie otrzymała. czekamy jak na światła adaptacyjne. może kiedyś... :)
 
Top