Niro EV - koło zapasowe

pbr

Fachowiec
Na forach zagranicznych ludzie piszą że wrzucili sobie koło zapasowe do bagażnika i zastanawiam się czy jest u nas ktoś na forum kto zrobił to samo i mógłby podpowiedzieć czy kupił jakąś dojazdówkę czy może pełnowymiarowe koło i czy macie jakieś porady?

Uprzedzając pytania po co ci to, to przez 23 lata jeżdżenia spalinowymi z kołem zapasowym nic mi się nigdy nie stało. Niro EV ma 20 miesięcy i już jedna opona jest po wulkanizacji (śruba w oponie) a druga po wymianie bo uszkodzenie poszło na bok ;)
 

kiki111

Zadomawiam się
U mnie jak od czasu fiata 126p nie miałem nigdy kapcia tak w niro już 3 razy złapałem jakiegoś gwoździa/wkręta... Też rozmyślam nad jakąś dojazdówką.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Bardzo często w australijskich wersjach samochodów występuje możliwość zamontowania koła zapasowego. Tak na przykład jest w leafach i ludzie ściągali z Australii (z jakiegoś ebay, czy cuś) zestaw do montażu koła zapasowego. Akurat w leafie pod podłogą bagażnika było na to miejsce. Z tego co czytam to autralijskie Niro też ma zapasówkę (przynajmniej w wersji spalinowej/hybrydowej): https://www.drive.com.au/caradvice/hybrid-suvs-with-spare-wheel-australia/

Edit: niestety tylko hybryda. Elektryk ma zestaw naprawczy: https://www.kia.com/content/dam/kwcms/au/en/images/pdf/niro/kia-niro-brochure.pdf
 

Olecki

Pionier e-mobilności
W Polsce Niro HEV też ma chyba dojazdówkę w standardzie, BEV i PHEV zestaw. Pytanie czy BEV/PHEV nie przekraczają jakiejś dopuszczalnej wagi dla tych dojazdówek. A jak ktoś chce po taniości to można kupić używane koło/felgę od starego Niro lub Soula - ET jest inne ale jako koło 'awaryjne' da radę. Ewentualnie od nowego Niro jeśli pojawi się na allegro (kiedyś widziałem z jakiegoś egzemplarza do crashtestów).
 

pbr

Fachowiec
O ile dobrze pamiętam koło zapasowe jest wymaganym elementem w części europejskich krajów (Czechy, Słowacja, Hiszpania, Rumunia, Turcja i chyba coś jeszcze) więc chyba powinna być możliwość zamontowania przynajmniej dojazdówki bo jakoś muszą tam to sprzedawać (chyba że producenci przepchali jakoś zmiany przepisów albo akceptację zestawu naprawczego jako koła)
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Trzeba wejść na stronę KIA w którymś z tych krajów i popatrzeć w specyfikację - tłumacz w przeglądarce powinien być tu bardzo przydatny.
 
Top