Niro EV po roku

Olecki

Pionier e-mobilności
To jest tak jak ze średnim wynagrodzeniem. . 20 chłopa z 4k brutto i jeden co ma 60k srednio każdy na rękę ma 8 przecież. Moja srednia w lecie to ok 14:] teraz ostatni tydzień już 18 bo zimno. Więc piotolenie o 15.1 to masz bo lato bylo a nie srednio w zimie. Zrób zdjęcie po ostatnim ładowaniu. ? Tak przy 400 km. Bo przy twojeh średniej 15 to lekko 430 km robisz. :D
Akurat w weekend byłem na mazurach na działeczce i mam fotkę jak jeszcze było 15,2. Wliczając to co oszukuje licznik (czyli zaniża stan baterii o 5% przy niskim SOC) akurat idealnie wyszło by około 430 km (377,5km +15%).

IMG_20231012_170440.jpg

Tylko że takie fotki są niezbyt dużo warte, realne dane możesz sobie zaczytać przez OBD2 - tam masz elegancko podane co i jak. Samochód bardzo prosto liczy średnie zużycie energii według wzoru: (suma kWh naładowanych z DC + suma kWh naładowanych z AC - suma kWh odzyskanych z rekuperacji) / przejechany dystans. Zimę przejeździłem ze średnią poniżej 20 kWh.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Zanim zaczniecie wojnę - mieliśmy podobną dyskusję przy leafie i wyszło na to, że dużą różnicę stanowi to, czy auto jest garażowane. Częste podgrzewanie kabiny w aucie stojącym pod chmurką powoduje ogromny wzrost zużycia energii przy niskich temperaturach.
 

Mariano

Nowy na Forum
Informacją beż emocji...
15 października naładowałem auto do 100%
Wczoraj na wieczór podłączyłem znów moją NiroEV
Miała 298km przejechane i stan akumulatora 8%
Jestem ciekaw jak to będzie wyglądać jak będzie -10°C
Myślę że zasięg realny 250km
Mi to osobiście nie przeszkadza.
Ładuję za darmoszkę.
Najwyżej będę to robił co drugi dzień,
a latem raz w tygodniu wystarczy 😀
 

Arrczi

Fachowiec
To jest tak jak ze średnim wynagrodzeniem. . 20 chłopa z 4k brutto i jeden co ma 60k srednio każdy na rękę ma 8 przecież. Moja srednia w lecie to ok 14:] teraz ostatni tydzień już 18 bo zimno. Więc piotolenie o 15.1 to masz bo lato bylo a nie srednio w zimie. Zrób zdjęcie po ostatnim ładowaniu. ? Tak przy 400 km. Bo przy twojeh średniej 15 to lekko 430 km robisz. :D
Temperatura ma duże znaczenie, czy auto jest garażowane, miasto/trasa, itp.
Średnia z roku ma sens bo np. u mnie zimą po 8 godzinach na mrozie i grzaniu w korku wskazywało 85 kW/100 km. Natomiast latem około 10 kWh/100 km to standardowe wskazania. Jazda eco, spokojna w mieście.
U mnie w e-Soul średnia licznikowa za pierwszy rok z 21200 km to 14,2 kWh/100 km. miasto 65%
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Oczywiście że warunki pogodowe mają znaczenie ale to w jaki sposób gospodarujesz energią też. Rozmrożenie szyb przy -10, nagrzanie kabiny i przejechanie 200 metrów to na liczniku pojawi się zużycie 60kWh/100km więc jak się chce to praktyczne zużycie może być prawie dowolnie wysokie. W drugą stronę już trzeba się jednak postarać.
 

electricar

Zadomawiam się
Jak u was działa 230v gniazdo w środku? Po wpiciu wtyczki trzeba przycisnąć w dół wtedy świeci na zielono, cos pstryka i daje prad. Jak dźwigniemy wtyczkę delikatnie do góry jest fioletowe i nie ma zasilania. Tam jest jakiś przełącznik??? Dziwne..
 

less

Posiadacz elektryka
A czy ktoś zauważył słabe działanie wbudowanego zestawu głośnomówiącego. Już kilka osób narzekało że słabo mnie słychać podczas rozmowy
 

Jobski

Fachowiec
A czy ktoś zauważył słabe działanie wbudowanego zestawu głośnomówiącego. Już kilka osób narzekało że słabo mnie słychać podczas rozmowy
Ja tak mam, ale co ciekawe nie jest to za każdym razem, tylko losowo.
 
Top