Ronin78
Posiadacz elektryka
Leaf 2 Tekna z 2018 r ma wszystko ok bez przeglądów. Filtry wymienione zawieszenie sprawdzone.
Bateria ok 3 do 4% ma mniej.
Jak to obliczyłeś? Leaf Spy aż tak łaskawy nie jest.
Leaf 2 Tekna z 2018 r ma wszystko ok bez przeglądów. Filtry wymienione zawieszenie sprawdzone.
Bateria ok 3 do 4% ma mniej.
Przecież to można co przegląd zmieniać, jak będziesz chciał to za każdym razem możesz sobie inaczej ustawić. W niektórych markach może to zrobić nawet użytkownik samemu bez podłączania auta do komputera. Ewentualnie interwały w aucie traktujesz jako przypomnienie o obowiązkowych przeglądach gwarancyjnych a o serwisach pomiędzy pamiętasz sam.Te interwały to można o kant d... rozbić, mam to w nowym Fordzie i nijak to się ma do rzeczywistych przeglądów które robię bo na jedną wymianę oleju co 2 lata / 30.000km to mi przypadnie w początkowym okresie życia auta 5 zmian, a potem pewnie 3-4
A jaka rezystancja baterii? Sprawdzałeś leafspy? To w sumie ważniejsze niż SOHTo bylo 2 lata temu i to syn juz sobie obliczał...Leaf jezdzi dalej i ma sie super bez przegladow u Nissana a tylko normalnie .Nie pamietam czy to empirycznie czy poprzez Leaf spy ? Chyba zasięg? O ile pamietam to cos tam Leaf spy pokazuje SOH i SOC ?
Nic mu nie nawala poki co a nie jest rozpieszczany, wsyscy w rodzinie mamy elektryki i nie moerzymy i nie traktujemy ich jakoś inaczej jak normalne auta . Także precyzyjnie chyba nikt z nas nie wie ?
Niestety nikt tego nie sprawdzał...A jaka rezystancja baterii? Sprawdzałeś leafspy? To w sumie ważniejsze niż SOH
hehe, no coś w tym jest.. Z tego co tylko wiem to zwiększona rezystancja baterii wpływa na większe straty podczas ładowania, oczywiście maja auto jest to defacto wiedza bezużyteczna bo nikt z tego powodu nie wymieni baterii a większe zużycie ... no cóź, ci co mają EV to raczej mają tańszy niż droższy prądNiestety nikt tego nie sprawdzał...
Jw pisalem mamy to w ....samochod jezdzi od 2018r i ma sie dobrze .Nikogo to z nas w naszych autach specjalnie nie obchodzi jak wszytko działa a zasięgi są ok. Ja jeszcze jako tako się tym ev interesuje , bo lubię motoryzację i jestem zakupocholikiem . Chlopaki po 30 pare lat Plus maja5 na to wyrąbane i Leaf nie jest podgladany w LSpy a Tesla t3 nawet nie aktualizowana ..Zero zaiteresowania co się w tym temacie dzieje .
Jak to mówią "darowanemu koniowi w zęby się nie patrzy" , to nie patrzą![]()
Wskaźnik HX z Leaf'Spy odpowiada rezystencji? To byłoby dziwne bo podobno im HX wyżej tym lepiej.hehe, no coś w tym jest.. Z tego co tylko wiem to zwiększona rezystancja baterii wpływa na większe straty podczas ładowania, oczywiście maja auto jest to defacto wiedza bezużyteczna bo nikt z tego powodu nie wymieni baterii a większe zużycie ... no cóź, ci co mają EV to raczej mają tańszy niż droższy prąd
Tak, dokładniem, im HX to wyżej, im mniejszy wartość w % to zwiększa się rezystancja i straty..Wskaźnik HX z Leaf'Spy odpowiada rezystencji? To byłoby dziwne bo podobno im HX wyżej tym lepiej.
Historycznie to mój HX (auto od nowości) cały czas powoli ma tendencję wzrostu, ale nigdy nie był jeszcze na pułapie 100 czy 110 jak to nieraz widziałem. Pytanie brzmi dlaczego i jak próbuję na nie odpowiedzieć to przychodzi mi jedynie do głowy tendencja do spokojnej jazdy + 100% ładowań z cegły, być może w takiej układance przewodzenie czyli odwrotna oporu wolniej wydeptuje swoją ścieżkę, aniżeli przy dużych przepływach prądu. Nie wiem jak inaczej to tłumaczyć.Tak, dokładniem, im HX to wyżej, im mniejszy wartość w % to zwiększa się rezystancja i straty..
Wejdź na FB na grupę nissan leaf, tam są dobre przykłady zużytych baterii, była bateria co miała duży przebieg przy młodym aucie, SOH był wysoki ale drozd pisał że bateria jest już na granicy bo duża rezystancja (niski hx) i to powoduje ryzyko awarii i duże straty podczas ładowania (ja to sobie tłumacze obrazowo że elektrony przeciskają się przez sito, i chociaż po drugiej stronie sita jest nadal dużo miejsca to oczka w sicie są tak ubrudzone że przeciekanie wymaga więcej energii obraz może się zatkać)Historycznie to mój HX (auto od nowości) cały czas powoli ma tendencję wzrostu, ale nigdy nie był jeszcze na pułapie 100 czy 110 jak to nieraz widziałem. Pytanie brzmi dlaczego i jak próbuję na nie odpowiedzieć to przychodzi mi jedynie do głowy tendencja do spokojnej jazdy + 100% ładowań z cegły, być może w takiej układance przewodzenie czyli odwrotna oporu wolniej wydeptuje swoją ścieżkę, aniżeli przy dużych przepływach prądu. Nie wiem jak inaczej to tłumaczyć.