Nissan Leaf II 40 kwh czy ma sens ?

danders

Zadomawiam się
Witam serdecznie , przymierzam się do zakupu pierwszego samochodu elektrycznego , zastanawiam się właśnie nad Nissanem Leaf II 40kwh, wersja N-Connecta,
samochód będzie głównie służył do jazdy po mieście dzienny dystans to 15- 20 km, dwa razy w roku jakaś dłuższa trasa 600-700 km,
Czytałem sporo negatywnych opinii o akumulatorze a właściwie braku chłodzenia oraz rapidgate , dlatego mam też obawy czy to będzie dobra decyzja?
Kolejne osoby narzekały na przestarzałe gniazdo ładowania chademo, które już nie jest montowane w nowych stacjach ładowania, ale chyba można dokupić przejściówkę ?
Zastanawiałem się też nad wersją z mocniejszym akumulatorem 62kwh ale odpada z uwagi na dużo wyższą cenę za którą można już kupić już jakiś lepszy samochód.

Mam już jazdę testową za sobą wersją 62kwh, ( taką akurat mieli w salonie ) bardzo przyjemnie się nim jeździ , funkcja e-pedal rewelacja, ogólnie wrażenia na plus, nie ma się absolutnie do czego przyczepić, być może wnętrze nie wygląda zbyt nowocześnie porównując do nowych modeli innych firm, ale mi to nie przeszkadza.

Nie udało mi się znaleźć żadnego samochodu w podobnej cenie z dość dużym bagażnikiem, a to było jedno z kryteriów przy wyborze samochodu.

Czy warto kupić Leafa w 2022 roku, czy może jest jakiś samochód w podobnej cenie z porównywalnym bagażnikiem ?
Czy rapidgate jest taki straszny czy da się z tym żyć , czy ten problem występuje w nowych modelach ?
 

Phitherek_

Posiadacz elektryka
Jeżeli chcesz jeździć w dłuższe trasy to odradzam wersję 40 kWh, chyba że lubisz "wlec się" do kolejnej ładowarki - i tutaj mówię z własnego doświadczenia. Inne opinie o chłodzeniu powietrzem, rapidgate i wychodzącym z użycia złączu CHAdeMO (do którego, z tego co wiem, nie za bardzo można zrobić przejściówkę do CCS2) również warto wziąć pod uwagę. Jedyna wersja jako tako kwalifikująca się na trasy to 62 kWh.
 

danders

Zadomawiam się
Trasa dwa razy w roku więc to nie powinien być aż tak duży problem , natomiast wersja 62 kwh nie wygląda tak atrakcyjnie cenowo, wiem że jest dużo lepsza na trasy, ale w tej cenie już można kupić e-niro 64 kwh
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Wszystko kwestia ceny.
Jesli potrzebujesz auto do 150km i dwa razy w roku trasa to sie sprawdzi. Rapid gate bardziej wkurza przy trasach.
Za 3-5lat moze byc problem z gniazdem chademo bo coraz wiecej buduje sie stacji z CCS. Wiec moze zostac ci auto do jazd lokalnych. Mysle ze nissan bedzie tracil szybciej na wartosci przez chademo.
 

danders

Zadomawiam się
zastanawia mnie właśnie polityka Nissana, dlaczego w zaparte idą z tym gniazdem, to nie jest chyba jakiś wielki problem aby na etapie produkcji zmienić gniazdo w obecnie produkowanych samochodach. Widziałem gdzieś adapter chademo do Tesli myślałem że do Nissana też będzie coś takiego można kupić i to rozwiąże problem z tym nieszczęsnym gniazdem.
 

Cav

Pionier e-mobilności
To nie ma sensu.
Auto starzeje się w tempie ekspresowym, a nie idzie za tym jakaś gigantyczna obniżka ceny.
Jak zaproponują poniżej 100 tys to może warto się zastanowić....
 

danders

Zadomawiam się
na rabat w wysokości 47 tys raczej ciężko liczyć w nissanie, chyba nie ma takowych , Kia daje zaledwie 3-4 % przymierzałem się do EV6 ale na tą chwilę poza moim zasięgiem, wersja która mi się podoba kosztuje prawie 250 tys, , Nissana planuję kupić jako przejściowe na 2-3 lata
 

vwir

Pionier e-mobilności
Za 140tys bym nie kupił leafa. Dwa lata temu kupiłem używanego poniżej 100 tys pln i w takiej cenie ma sens. N-connecta jest już całkiem nieźle wyposażona. Wkurzają tylko światła halogenowe w standardzie. Jeśli możesz to kup z ledowymi.
Na trasie 600-700km będziesz się irytował. Pierwsze ładowanie jest ok, drugie i trzecie już nie. Przejściówka CCS->chademo nie powstanie z powodu różnic w protokole i umiarkowanym rynku na coś takiego. Jako drugie auto w rodzinie jest idealny. Jako jedyne auto się nie nadaje.

A cupra born? Nie jest chyba wiele droższa?
 

Cav

Pionier e-mobilności
na rabat w wysokości 47 tys raczej ciężko liczyć w nissanie,
W sensie że oni chcą pod 150 tys za Leafa 40?
To od razu zapomnij o tej ofercie.
To już ceny za które można kupić o klasę lepszego elektryka, z o połowę większymi bateriami.

Sprawdź Niro, Soula, a nawet ID3 i ElBorn.
 

danders

Zadomawiam się
Dziękuję za wszystkie propozycje, ale w wyposażeniu porównywalnym do Leafa wychodzą dużo drożej, spodobał mi się Citroen e-C4, widziałem kilka recenzji na youtube ma dość dobre opinie i wychodzi podobnie jak Leaf, rabat na dzień dobry 4500 zł przy e-C4 , być może uda się coś więcej utargować.
 

boa

Zadomawiam się
Dziękuję za wszystkie propozycje, ale w wyposażeniu porównywalnym do Leafa wychodzą dużo drożej, spodobał mi się Citroen e-C4, widziałem kilka recenzji na youtube ma dość dobre opinie i wychodzi podobnie jak Leaf, rabat na dzień dobry 4500 zł przy e-C4 , być może uda się coś więcej utargować.
Cupra do odbioru za rok, citroen pod koniec roku. Leafy są w miarę dostępne. Bardzo fajny samochod, ale…. Mnie odrzucił plastik przy szybie czołowej i tapicerka, plus pare innych rzeczy we wnętrzu, chademo itd tez nie przemawia… a byłem właściwie zdecydowany na leafa. Jako drugie auto mnie akurat duzo bardziej zainteresowała Mazda MX-30, a jak akceptujesz design i wykończenie kia/Hyundai, to maja całkiem sensowna ofertę. Albo dołożyć trochę i podstawowe wersje ev6/mustang? A jak nie i podoba Ci się na żywo leaf, to w sumie nie zastanawiaj się tylko bierz leafa i ciesz się nim, czego życzę
 

Cav

Pionier e-mobilności
Dziękuję za wszystkie propozycje, ale w wyposażeniu porównywalnym do Leafa wychodzą dużo drożej,
Ale dają rabaty, z którymi wychodzą podobnie.
Masz pv?

A nawet jak nie, to jest jeszcze wersja 39kWh, która już jest wyraźnie tańsza, a Leafa bije na głowę.
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
Dziękuję za wszystkie propozycje, ale w wyposażeniu porównywalnym do Leafa wychodzą dużo drożej, spodobał mi się Citroen e-C4, widziałem kilka recenzji na youtube ma dość dobre opinie i wychodzi podobnie jak Leaf, rabat na dzień dobry 4500 zł przy e-C4 , być może uda się coś więcej utargować.
No tak, od niedawna cupra ma cenę +12tys. To sporo zmienia. Jeśli eC4 ma cenę taką jak leaf to warto go rozważyć. Tak jak pisałem - leaf jest super jako drugie auto. Jako główne niebardzo. Wtedy już lepiej wybrać eC4. Tym bardziej, że eC4 ma większą baterię i większy zasięg.
 
Last edited:

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Przy elektryku szczególnie nowym w mojej opinii trzeba patrzeć ten rok-dwa lata do przodu, by nie okazało się że zostajemy z problemem. Citroen ma przede wszystkim CCS z 100kW i możliwą ładowarkę pokładową 11kW. Jedno ważne na trasach a drugie na codzień.
Opcja KIA 39kWh, którą zaproponował @Cav , przy energooszczędności KIA też jest naprawdę godna rozważenia. Chociaż o ile mnie pamięć nie myli to parametry ładowania mają zbieżne z Leafem (ale KIA ma CCS)
 

Cav

Pionier e-mobilności
Tak, Kia 39 kWh ma ładowanie 50 kW z DC i 7 z AC.
Wersja 64 kWh ma 77 kW z DC i 11 z AC.
 

JareG

Pionier e-mobilności

Cav

Pionier e-mobilności
To już lepiej się spiąć na wersję z większą baterią chyba - zyski są dużo większe niż różnica w cenie.
Takie auto już może robić za jedyne w rodzinie, o ile tras > 200 km nie robi się codziennie.
Za 150-160 tys (przy posiadaniu pv) praktycznie nie ma konkurencji.
 
Last edited:

JareG

Pionier e-mobilności
To już lepiej się spiąć na wersję z większą baterią chyba - zyski są dużo większe niż różnica w cenie.
Też jestem za większą bakterią :D
Na testy weekendowe dostałem właśnie z tą małą 39kW, i tak się przekonałem że musi być większa..

Pozdrawiam
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
To już lepiej się spiąć na wersję z większą baterią chyba - zyski są dużo większe niż różnica w cenie.
Takie auto już może robić za jedyne w rodzinie, o ile tras > 200 km nie robi się codziennie.
Za 150-160 tys (przy posiadaniu pv) praktycznie nie ma konkurencji.
te 150 po czy przed dopłatami ?
generalnie popieram maksujemy baterię i prędkość ładowania, bo to się opłaci
 
Top