Nissan Leaf II 40 kwh czy ma sens ?

Cav

Pionier e-mobilności
a zapytam o tą opcję. Czy bezpiecznie jest dla samochodu po prostu odciąć prąd w trakcie ładowania poprzez aplikację we wtyczce? Normalnie robi sie to z poziomu samochodu
Co znaczy "normalnie"?
Bo ładując się na mieście, odcinasz na stacji......

P.S.
Ja w tym celu zamontowałem w garażu gniazdko wifi i po kłopocie - mogę wyłączyć ładowanie kiedy chcę, nawet z drugiego końca świata.
 

wojti12

Zadomawiam się
moze niejasno napisalem. na mieście ojciec jeszcze nie ładował ;) 0- tylko dom :). Z tego co wiem ze odcina ładowanie przyciksiem z kabiny i potem wyjmuje z gniazdka. Ale spoko. Pomysl z gniazdkiem WIFI jest mega. Tani, prosty i efektywny. Dzieki
 

vwir

Pionier e-mobilności
Zakończenie ładowania na stacji a wyłączanie prądu to dwie różne rzeczy. Odpinając się od stacji (czy to na mieście czy od domowego evse) najpierw jest kończona sesja ładowania, a później jest rozłączany stycznik. W przypadku wyłączenia prądu rozłączasz stycznik w evse, który jest pod obciążeniem. W przypadku prądu zmiennego to nie jest taki znowu duży problem, bo nie ma łuku jak w przypadku DC. Ale mimo wszystko nie porównywałbym tych dwóch sposobów zakończenia ładowania.
 

elieli

Zadomawiam się
Patrząc na dokumentację nowego API od Nissana to widzę że pojawiła się opcja (wczesny dostęp do funkcji na żądanie) do start/stop charging. Czyli w teorii będzie można sobie zatrzymać i wznowić ładowanie bez konieczności drastycznych rozwiązań.
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
Ja nadal czekam na auto zamówione 21 maja 2022. Może koło maja się pokaże. Z tego co powyżej kolega elieli napisał:
Patrząc na dokumentację nowego API od Nissana to widzę że pojawiła się opcja (wczesny dostęp do funkcji na żądanie) do start/stop charging
oznacza to, że będę mógł patrząc na smartfon ile jest procent naładowania auta odciąć kiedy uznam za stosowne? Dlaczego nie ma tam prostej opcji, np. ładuj do 80% i po temacie? A może jest w tych nowych 2023?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Dlaczego nie ma tam prostej opcji, np. ładuj do 80% i po temacie?
"Bo nie". Była taka opcja w leafach I w latach 2013 i 2014. Nazywało się to "maksymalizacja żywotności baterii", czy jakoś tak, ustawiane z menu w aucie. Nie mam już leafa I więc nie sprawdzę jak się to dokładnie nazywało. Z tego co czytałem to ta opcja została usunięta, bo Nissan musiałby z takim ustawieniem (maksymalizacja żywotności baterii) testować zasięg i taki zasięg oficjalnie miałoby to auto. Więc... usunęli opcję i po problemie. Ile w tym prawdy to nie wiem.
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
Te idiotyczne przepisy to pewnie ta banda z krzywej wieży w brukseli wymyśliła, masakra, jakby zwykle 15kWh/100km nie wystarczyło...
 
Top