No i jest kolejna podwyżka!

usrobo

Posiadacz elektryka
Na jakiej podstawie tak sadzisz?
1. ceny raczej nie spadną
2. popyt wzrasta, produkcja innych aut kuleje
3. moda na elektryki rośnie
4. pierwsza mysl o elektryku to ??? Tesla
5. minimalna wartość podwyżki to 5tys zł

szanse ze zgadnie są spore
to jak przewidywanie ze spadnie deszcz
jak spadnie za 3 tygodnie to gość powie A NIE MÓWIŁEM ???
 

Szatan

Posiadacz elektryka
No i czekalem, czekalem i sie doczekalem. Mialem wlasnie brac TM3 LR ale chcialem juz z dostawa na 2022 jak SR+ i Performance ( jeszcze trzeba odlozyc troche) a teraz dupa, kolejne 5 tys. do budzetu.
Ciągle nie rozumiem, czemu ludzie tymi rocznikami się tak przejmują? Elektryk to nie ICE gdzie wiek ma pomóc w ocenie stanu. W elektryku stan auta ocenia się prawie wyłącznie przebiegiem, a dokładniej stan baterii. Druga kwestia to, że Tesla daje na auto 4 lata gwaracji, to 2x dłużej niż producenci ICE.
Mnie do przesunięcia odbioru tylko skłaniały te sygnały o powiększeniu baterii w SR+ o 5kWh i wygląda, że dopiero auta w 2022 będą ją miały a ja odebrałem auto pod koniec sierpnia więc musiałbym czekać 6 miesięcy na większa baterie dalej się telepiąc spalinówką.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Ja wręcz przeciwnie ... zawsze kupowałem samochody z poprzedniego rocznika :) .. nigdy nie miałem problemu z jakąkolwiek sprzedażą w cenie z rocznika kolejnego .. zawsze wpisywałem w ogłoszeniu że tak naprawdę wyjechał z salonu w danym roku i tyle. A gwarancja leci od momentu wyjazdu z salonu a nie od momentu produkcji.
 

adamjttk_1

Posiadacz elektryka
Mi sie wydaje, ze slabosc konkurencji jest glownym czynnikiem podwyzek cen.
2. popyt wzrasta, produkcja innych aut kuleje
Tutaj imho jest wg mnie duzy problem.
Dla przykladu - realnym konkurentem dla TM3 jest BMW i4 - w przypadku zapisow dzis na to auto w Norwegii - termin dostawy Q1 2023.
Dealer mowil, ze zamowiono ponad 3000 sztuk stad takie odlegle terminy.
I tak sobie mysle, firma BMW klepie 2,5M aut rocznie i 3000 zamowionych EV przesuwa dostawy o 12-18 mies?, to jest smutne.
Klient zamamawiajacy TM3 LR+ dostaje ja w ciagu 4 tygodni a wersja Performance do odbioru za 3-4 mies.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ciągle nie rozumiem, czemu ludzie tymi rocznikami się tak przejmują? Elektryk to nie ICE gdzie wiek ma pomóc w ocenie stanu. W elektryku stan auta ocenia się prawie wyłącznie przebiegiem, a dokładniej stan baterii. Druga kwestia to, że Tesla daje na auto 4 lata gwaracji, to 2x dłużej niż producenci ICE.
Mnie do przesunięcia odbioru tylko skłaniały te sygnały o powiększeniu baterii w SR+ o 5kWh i wygląda, że dopiero auta w 2022 będą ją miały a ja odebrałem auto pod koniec sierpnia więc musiałbym czekać 6 miesięcy na większa baterie dalej się telepiąc spalinówką.
Maluch rok mlodszy dluzej jezdzil nie zardzewialy :)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Mi sie wydaje, ze slabosc konkurencji jest glownym czynnikiem podwyzek cen.

Tutaj imho jest wg mnie duzy problem.
Dla przykladu - realnym konkurentem dla TM3 jest BMW i4 - w przypadku zapisow dzis na to auto w Norwegii - termin dostawy Q1 2023.
Dealer mowil, ze zamowiono ponad 3000 sztuk stad takie odlegle terminy.
I tak sobie mysle, firma BMW klepie 2,5M aut rocznie i 3000 zamowionych EV przesuwa dostawy o 12-18 mies?, to jest smutne.
Klient zamamawiajacy TM3 LR+ dostaje ja w ciagu 4 tygodni a wersja Performance do odbioru za 3-4 mies.
Tesla odskoczyla wszystkim, glownie tez z powoeu dostepu do baterii, maja podpisane duze kontrakty a fabryki dla innych producentow dopiero sie buduja.
Ciesze sie ze moge to ogladac z tesli :)
9 miesiecy, 26kkm i wciaz sie bardzo lubimy, chce sie jezdzic :)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
A propos DOIPLAT :
O tym piszę, że jest to prezent, ale ten prezent cieszy mniej tych co chcieli samolocik a dostali pociąg. Jedno i drugie jest fajne tylko o ile ten komu wsio rybka co dostanie, sprawia to przyjemność. Tylko ten co chciał by mieć coś innego, będzie mniej szczęśliwy. Ale zawsze to coś.

Dalej bym ratował bym też planetę, bo chce kolejnego EV, ale raz, że nie ma tego co chce, a dwa nawet jakby był to się nie łapie.
 

Boko

Fachowiec
Ciągle nie rozumiem, czemu ludzie tymi rocznikami się tak przejmują? Elektryk to nie ICE gdzie wiek ma pomóc w ocenie stanu. W elektryku stan auta ocenia się prawie wyłącznie przebiegiem, a dokładniej stan baterii. Druga kwestia to, że Tesla daje na auto 4 lata gwaracji, to 2x dłużej niż producenci ICE.
Mnie do przesunięcia odbioru tylko skłaniały te sygnały o powiększeniu baterii w SR+ o 5kWh i wygląda, że dopiero auta w 2022 będą ją miały a ja odebrałem auto pod koniec sierpnia więc musiałbym czekać 6 miesięcy na większa baterie dalej się telepiąc spalinówką.
Jesli to co piszesz ma odniesienie do Tesli to z tego samego powodu, Tesla nie powinna dawac ceny za samochod jaka daje:219 990, 249 990. A zamiast tego 220000 czy 250 000. Czemu nie daje? Chyba wszyscy wiemy. Psychologiczne oddzialywanie 9,90 jest inne niz 10zl. To samo sie tyczy rocznika…w 2031 to bedzie auto 10 letnie. Mimo ze z grudnia.Jak szukasz na rynku wtornym to zaznaczasz roczniki a nie roczniki i miesiace. Anyway… jest jak jest…czekalem to teraz mam:) musze jeszcze jedna nerke sprzedac aby pokryc podwyzke
 
Top