Nowa krzywa ładowania?!

Raf24

Fachowiec
Dzisiaj na Green Way 150 ,TM Y 2024 Giga Berlin Byd LFP SR do 98 % trzymał 40kW !?.
Nie chciałam ładować tak wysoko ale z ciekawości poczekałem i dopiero przy 99,% zaczęło spadać (powoli)i kalibrować.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Dzisiaj na Green Way 150 ,TM Y 2024 Giga Berlin Byd LFP SR do 98 % trzymał 40kW !?.
Nie chciałam ładować tak wysoko ale z ciekawości poczekałem i dopiero przy 99,% zaczęło spadać (powoli)i kalibrować.
A to ciekawe, a ile bylo przy 85% ?
 

GrzesiekG

Posiadacz elektryka
Dzisiaj na Green Way 150 ,TM Y 2024 Giga Berlin Byd LFP SR do 98 % trzymał 40kW !?.
Nie chciałam ładować tak wysoko ale z ciekawości poczekałem i dopiero przy 99,% zaczęło spadać (powoli)i kalibrować.
Przy baterii BYD Blade to normalne przecież.
 

pawel pawel

Fachowiec
Przy 98% normalnie to ok 25 kW i płynnie w dół, a tu 99% a on jeszcze 40 kW !?
No to podbije temat. Ja na trasie Kostomloty - Szczecin na Kostomlotach ładowarka 150kW i do końca ładowanie 100% nie spadło poniżej 30kW. Na SUC Szczecin szedł na full ładowanie 175 KW ale powyżej 95 % ładowanie spadło do 16kW. TM3 odebrana w czerwcu. Więc coś jest na rzeczy….
Apropos … ten odcinek idzie spoko przeskoczyć z 99%baterii i zakończyć na 7%. To mój debiut na tym odcinku. Cały czas 122 km/h na tempomacie na S3.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Moim zdaniem to wina LFP.
Jesli długo nie ładujemy do 100% to Tesla zawyża wskazanie % i dopiero pod koniec ładowania odkrywa prawdziwy poziom % ale nie moze go cofnąć wiec raz mamy wskazanie 99% bo rzeczywiście jest 99% i mamy 15kW a innym razem pokazuje 99% i nadal ciagnie 40kW bo tak naprawdę ma np 96%

Wiec jeśli to drugie ładowanie tego dnia to przy 99% będzie już wolniej niz za pierwszym razem.

@pawel pawel @Raf24 zgadza się taka hipoteza?
 

Attachments

  • model-y-charging-curve.jpg
    model-y-charging-curve.jpg
    46,5 KB · Liczba wyświetleń: 2
Top