Nowa wersja oprogramowania

Tompor

Zadomawiam się
- ustawienie parametrów ładowania (do ilu % maksymalnie chcemy się ładować, o jakiej mocy ładowarki mają być uwzględniane w planowaniu) nie jest ani proste ani oczywiste, oba parametry ustawiamy w ustawieniach EV auta a nie w ustawieniach planowania trasy
Tak było i poprzednio, dla mnie logiczne, bo nie zawsze mam wyznaczoną trasę, a chcę ustawić parametry ładowania. Nie wiem czy poprzednio te parametry były brane przy planowaniu trasy, planowanie było co najmniej niedopracowane, filtry stacji ładowania też słabo działały, w związku z tym nie używałem. Może teraz będzie lepiej. Daj znać jak wypadła dłuższa trasa.
 

Jobski

Fachowiec
Zrobiłem trasę i stwierdzam, że to planowanie jest zrobione pod nowe modele, lub przynajmniej pod te z szybszym ładowaniem. Od początku dziwiło mnie, że na mojej trasie wyznacza więcej doładowań niż ABRP. Do tego wybierał jakieś dziwne punkty np. z pojedynczym szybkim kablem i to nie zaraz przy trasie tylko z koniecznością sporego zjazdu. Rozkład mojej trasy to 50% autostrada, 30% ekspresówka, 20% drogi lokalne, w drodze powrotnej zorientowałem się, że to właśnie autostrada zaburza całe planowanie. Prawdopodobnie nawigacja zakłada jazdę z maksymalną dopuszczalną prędkością i adekwatne do niego zużycie energii. Do takiego wniosku doszedłem po tym jak po ostatnim ładowaniu (zgodnie z planem ABRP) do domu zostało mi około 250 km (z czego 50 km ekspresówki i 200 km autostrady) a auto pokazywało mi 300 km zasięgu, a nawigacja w samochodzie stwierdziła, że będę potrzebował jeszcze jednego 20 minutowego ładowania. Czyli zakładała, że to zużycie będzie sporo większe niż moje zwyczajowe przy jeździe z prędkością po autostradzie 120 km/h (w ABRP możemy zdefiniować w profilu auta z jaką maksymalną prędkością planujemy się poruszać).
Wnioski nawigacja dobra dla aut z szybszym ładowaniem niż nasze gdzie czas na ładowarce tak nie boli, lub na kraje gdzie maksymalna prędkość na autostradzie to 120/130 km/h i infrastruktura jest nieco lepsza niż u nas.
P.S. Słaba ilość punktów ładowania na mojej trasie wynikała z tego, że poruszałem się ścianą wschodnią naszego kraju czyli S19 via Karpatia gdzie przy jej budowie kompletnie zapomniano o infrastrukturze towarzyszącej, nie tylko dla elektryków ale i również dla spalinówek. Między Rzeszowem a Lublinem dopiero budują pierwsze stacje benzynowe (po jednej w każdą stronę) na których pewnie też będą ładowarki Orlenu. A puki co zostaje zjeżdżanie do pobliskich miejscowości.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Zrobiłem trasę i stwierdzam, że to planowanie jest zrobione pod nowe modele, lub przynajmniej pod te z szybszym ładowaniem.
Generalnie jest lepiej niż było.
Ale brakuje możliwości ustawienia sieci na których chcesz się ładować, a na których nie.
Mnie np Soul zaproponował w weekend ładowanie na Power Dot w Zielonej Górze.
Totalnie bez sensu, jeśli niedaleko jest stacja EkoEnergetyki, raz że będąca hubem, dwa z dużo nizszymi cenami i infrastrukturą.

Najlepsze jest to, że zaproponował to podczas ładowania (w Legnicy), gdy akurat miałem zamiar doładować się na tyle, żeby już do domu na raz dojechać.
 

Tompor

Zadomawiam się
Lepiej niż było, ale dalej porażka.
1. Filtrowanie operatorów ładowania, no nie ma podstawowych w PL np. GW, Orlen itd. no nawet co wydaje się być naturalne dla KIA brak filtru dla obsługiwanych przez KIA Charge, to dla mnie dyskwalifikacja. Nie można dodać, nie można wykluczyć, zupełnie nieprzydatne.
2. Aplikacje KIA Connect, KIA Charge, to jakieś oddzielne twory, każda żyje swoim życiem, o co tu chodzi. Nie można zaprojektować trasy po ładowarkach i wysłać do samochodu, itp, itd.
3. Jak ja bym miał takich pracowników, to bym ich zwolnił w trybie natychmiastowym.
4. Może lepiej kupić rozwiązania ABRP, co działa całkiem nieźle, niż dostarczać takie g...o
 

andrzejkla

Zadomawiam się
Dzisiaj wpadła mi ta aktualizacja OTA.
Wczoraj widziałem ikonkę że coś się pobiera. (W prawym górnym rogu ekranu dwie strzałki w kształcie okręgu) Dzisiaj już można było kliknąć zakończ aktualizację.
5-6 minut i gotowe.
Zauważyłem że pojawia się ikonka z log BUS jak jadę buspasem.
No i na mapie po wyszukaniu drogi pokazuje ile procent będzie po dojechaniu.
Docelowo zawsze planuje ładowania tak by na końcu było 30%
 

mako

Zadomawiam się
Dzisiaj wpadła mi ta aktualizacja OTA.
Wczoraj widziałem ikonkę że coś się pobiera. (W prawym górnym rogu ekranu dwie strzałki w kształcie okręgu) Dzisiaj już można było kliknąć zakończ aktualizację.
5-6 minut i gotowe.
Zauważyłem że pojawia się ikonka z log BUS jak jadę buspasem.
No i na mapie po wyszukaniu drogi pokazuje ile procent będzie po dojechaniu.
Docelowo zawsze planuje ładowania tak by na końcu było 30%
Szkoda że nie da się zmienić poziomu doładowania na końcu trasy. Sterując limitem DC da się natomiast ustawić do jakiego poziomu ma się ładować samochód na trasie - powyżej 80% nie ma sensu bo strasznie zwalnia szybkość.
Brakuje mi jeszcze możliwości wykluczenia ładowarek Orlenu i planowanie w nawigacji będzie można od biedy użyć.
 

andrzejkla

Zadomawiam się
Szkoda że nie da się zmienić poziomu doładowania na końcu trasy. Sterując limitem DC da się natomiast ustawić do jakiego poziomu ma się ładować samochód na trasie - powyżej 80% nie ma sensu bo strasznie zwalnia szybkość.
Brakuje mi jeszcze możliwości wykluczenia ładowarek Orlenu i planowanie w nawigacji będzie można od biedy użyć.
Tak
Zmiana limitu DC z 100% na 80% w trasie zdecydowanie skraca czas.
Co ciekawe czasami też nie planuje ładowania do pełnego limitu.

Ciekawe co się będzie działo podczas jazdy, jeżeli prędkość będzie niższa od zakładanej i dojazd do ładowarki będzie z dużo większym procentem. Czy może nawigacja się sama przeliczy?
 

Tompor

Zadomawiam się
Szkoda że nie da się zmienić poziomu doładowania na końcu trasy. Sterując limitem DC da się natomiast ustawić do jakiego poziomu ma się ładować samochód na trasie - powyżej 80% nie ma sensu bo strasznie zwalnia szybkość.
Brakuje mi jeszcze możliwości wykluczenia ładowarek Orlenu i planowanie w nawigacji będzie można od biedy użyć.
No właśnie, gdyby filtr ładowarek działał, byłoby do przyjęcia. Przecież w programie to jest prosta funkcja, z czym taki problem?
 

pbr

Posiadacz elektryka
Tak
Zmiana limitu DC z 100% na 80% w trasie zdecydowanie skraca czas.
Co ciekawe czasami też nie planuje ładowania do pełnego limitu.

Ciekawe co się będzie działo podczas jazdy, jeżeli prędkość będzie niższa od zakładanej i dojazd do ładowarki będzie z dużo większym procentem. Czy może nawigacja się sama przeliczy?
Powinno przeliczyć jak ładowarka przy dojeżdżaniu będzie zajęta i poszukać czegoś wolnego w okolicy więc być może przeliczy też jak się zmieni SOC przy dojeździe, niemniej on jest mega optymistyczny jeżeli chodzi o zużycie (być może dlatego te ładowania przy 30% byś miał zapas ;) )
 
Top