Nowe ładowarki na parkingu Galerii Krakowskiej

gierzow

Zadomawiam się
Ostatnio będąc na zakupach zauważyłem, że na parkingu Galerii Krakowskiej (w Krakowie) powstaje łącznie 6 stanowisk ładowania - 4 na poziomie trzecim i 2 na poziomie drugim. Ładowarki wydawały się być bardzo rozbudowane (wielki szafy) dlatego zakładam dość wysoką moc. Zadałem nawet pytanie co do mocy i operatora w/w ładowarek przez Facebooka i otrzymałem następująca odpowiedź
Dzień dobry Szymonie, w chwili obecnej nie możemy udzielić Ci takiej informacji. Gdy projekt zostanie zrealizowany, a ładowarki uruchomione, podany będzie również do wiadomości publicznej operator. Pozdrawiamy!
🙂

Czy ktoś ma jakieś dokładniejsze informacje?
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Dobre wieści są takie, że łącznie to 8 nowych stanowisk ładowania:
- 4 na parkingu "pod chmurką" na górze (2 ładowarki po 2x CCS)
- 2 na dolnym parkingu niedaleko wyjścia z parkingu galerii na parking nad peronami (1 ładowarka 2x CCS)
- 2 na dolnym parkingu obok myjni (1 ładowarka 2x CCS)

Ładowarki firmy Delta (jedna na górze oznaczona logiem EKOenergetyka i trochę inaczej wyglądała), wszystkie szczelnie opakowane, ale jedna z nich na dole miała tabliczkę znamionową jak na zdjęciu (920V, 400A - to będą jakieś 350kW+ dzielone zapewne).

1688671241991.png
1688671297376.png
1688671336293.png
1688671355075.png
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Niby spoko, każda ładowarka się przyda. Jednak biorąc pod uwagę, że jest to ścisłe centrum Krakowa, nie lepiej by było 2x szybki CCS i z 20 słupków AC? Znając specyfikę lokalizacji jakoś nie bardzo rozumiem jaki ma być cel 8x CCS w tym miejscu. To już nawet Bonarka z SC jest dużo lepiej dostępna z A4. Tutaj dostać się z jakiejkolwiek przelotówki to koszmar, ruch tranzytowy więc odpada. Postój na spotkanie biznesowe? Też raczej nieco dłuższy, zresztą na takie okazje pewnie te 2 złącza by wystarczyły. A jak kogoś już kobieta zmusi, żeby przyjechać do tego przeklętego miejsca na zakupy, to raczej pół godziny tam nie spędzi 😉
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Niby spoko, każda ładowarka się przyda. Jednak biorąc pod uwagę, że jest to ścisłe centrum Krakowa, nie lepiej by było 2x szybki CCS i z 20 słupków AC? Znając specyfikę lokalizacji jakoś nie bardzo rozumiem jaki ma być cel 8x CCS w tym miejscu. To już nawet Bonarka z SC jest dużo lepiej dostępna z A4. Tutaj dostać się z jakiejkolwiek przelotówki to koszmar, ruch tranzytowy więc odpada. Postój na spotkanie biznesowe? Też raczej nieco dłuższy, zresztą na takie okazje pewnie te 2 złącza by wystarczyły. A jak kogoś już kobieta zmusi, żeby przyjechać do tego przeklętego miejsca na zakupy, to raczej pół godziny tam nie spędzi 😉
Też wolałbym w takim miejscu 20x 11kW za 1,20 zł/kWh niż 8x CCS po 3,20 zł/kWh. Może to ma jakiś sens jak ktoś musiał na dworzec przyjechać kogoś zawieźć/odebrać.
 

luki

Posiadacz elektryka
W Warszawie w Arkadii GW ma 9 słupków ładowania. Są rozmieszczone na 2 poziomach parkingu. Też osobiście uważam to za dobry kierunek. Chociaż chyba "taniej" podjechać na szybko na 3x droższy CCS, niż 5x dłużej chodzić po sklepach z żoną ;)

IMG_20230706_105215.jpg
 
Last edited:

Michal

Moderator
Moim zdaniem CCS w galeriach mają sens i raczej takie z mocami 50-100 kW, bo wtedy w godzinę zakupów można się naładować. Sam na początku posiadania EV nie miałem ładowania "w domu" i ładowałem na publicznych ładowarkach, więc byłem częstym gościem właśnie w Galerii Mokotów na tamtejszym CCS. Godzina zakupów i energia doładowana na kolejne 3-5 dni (niestety wartownik był wtedy nowością i chodził cały czas, więc bateria znikała na postoju).
Dla ludzi z bloków i kamienic to jest konieczność, żeby EV nie był przeszkodą w użytkowaniu auta.
 

luki

Posiadacz elektryka
Masz rację. A nawet będąc w trasie lepiej się zatrzymać gdzieś (pod warunkiem że nie trzeba daleko zjeżdżać) w galerii, bo jest po prostu więcej opcji (toaleta, jedzenie)
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Masz rację. A nawet będąc w trasie lepiej się zatrzymać gdzieś (pod warunkiem że nie trzeba daleko zjeżdżać) w galerii, bo jest po prostu więcej opcji (toaleta, jedzenie)
Akurat pakowanie się z trasy do Galerii Krakowskiej to same kłopoty. Więcej się straci na dojazd i powrót niż na ładowanie. Z trasy to masz na północy 140 kW przy Opolskiej, niedawno ulepszone 120 kW przy Factory Outlet, a na południu też chyba 140 kW przy wylocie na Zakopane. No i jest SC w Bonarce, gdzie dojazd z A4 zajmie 1/4 tego co do Krakowskiej. Na wschodzie miasta trochę bieda tylko.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Akurat pakowanie się z trasy do Galerii Krakowskiej to same kłopoty. Więcej się straci na dojazd i powrót niż na ładowanie. Z trasy to masz na północy 140 kW przy Opolskiej, niedawno ulepszone 120 kW przy Factory Outlet, a na południu też chyba 140 kW przy wylocie na Zakopane. No i jest SC w Bonarce, gdzie dojazd z A4 zajmie 1/4 tego co do Krakowskiej. Na wschodzie miasta trochę bieda tylko.
Węzeł Mirowski (Bielany) na obwodnicy Krakowa - 2x 150 kW czeka na UDT:
 
Top