Nowy hit sprzedaży?

inter

Pionier e-mobilności
Dodatkowe udogodnienia i przekraczasz cenę TM3. Patrząc na cennik Volvo wersja Core, łatwo sie pogubić, funkcje niby dostępne np. kamery cofania, a jak wejdziesz w porównanie z wersja PLUS, pisze tylko o czujnikach. Bałagan straszny. A jazdy dopiero grudzień-styczeń. Jednak wolał bym sie przejechać, a nie brać w ciemno. Zamówienie lipiec, przypuszczalny termin odbioru marzec-kwiecień. To na 100% będzie juz TM3 Higland :)
 
Last edited:

nnnnn

Pionier e-mobilności
Podstawowa różnica w TM3 siedzisz nisko a w EX30 wysoko. Dla mnie jest to kluczowe i dlatego tm3 nie biorę pod uwagę. Ale Y już jest ok. Tylko co ostatnio zauważyłem, niestety ale nie można regulować zagłówka w TMY i przy moim wzroście nie jest on optymalnie ułożony. Jedyny minus Y jaki znalazłem:D
 

vwir

Pionier e-mobilności
Za podstawową różnicę uznałbym raczej dwa segmenty większe auto (no dobra, 1,5 segmentu, bo podwyższone nadwozie w EX30). A to przekłada się na zupełnie inny komfort podróżowania w trasie. Za to w mieście wygodniej będzie manewrować EX30. No i jeszcze jeden "drobiazg": 150km różnicy w WLTP (czyli tak realnie to ze 120km różnicy w zasięgu).
 

inter

Pionier e-mobilności
Podstawowa różnica w TM3 siedzisz nisko a w EX30 wysoko. Dla mnie jest to kluczowe i dlatego tm3 nie biorę pod uwagę. Ale Y już jest ok. Tylko co ostatnio zauważyłem, niestety ale nie można regulować zagłówka w TMY i przy moim wzroście nie jest on optymalnie ułożony. Jedyny minus Y jaki znalazłem:D
Siedzenia można w TM3 wysoko ustawić i widocznośc jest bardzo dobra (jest tyle dodatkowych funkcji, że siedzenie naprawdę nie robi róznicy). A widocznością w TM3, to nie przesadzajcie. Ostatnio ktoś, w testówce TMY, siedzenia tak wysoko ustawił, że dotykałem prawie głową o dach.
 
Last edited:

nnnnn

Pionier e-mobilności
Siedzenia można w TM3 wysoko ustawić i widocznośc jest bardzo dobra. A widocznością w TM3, to nie przesadzajcie. Ostatnio ktoś, w testówce TMY, siedzenia tak wysoko ustawił, że dotykałem prawie głową o dach.
Ja nie pisze o widoczności w TM3, tylko o tym, że nie lubię siedzieć nisko. Po ustawieniu siedziska wysoko nie mieszczę się w TM3 a w TMY mogę ustawić w niższym położeniu co i tak jest wyższe niż w TM3.
 

rookie

Zadomawiam się
4 osoby plus rowery na haku - nie jestem przekonany, czy do takiego użytku to jest wystarczająco duże auto. Jak częste i jak daleko te wypady poza miasto? Wersja plus to już 185k, do tego jakiś lakier, grzanie tyłka i kierownicy i jesteś niebezpiecznie blisko ceny TM3 RWD

Tripy to 2-3/miesiąc, odległość sumaryczna w dwie strony to 120-250km. Mam ICE na dłuższe wyprawy chociaz pokusa jechania BEV jest:).

Dodatkowe udogodnienia i przekraczasz cenę TM3. Patrząc na cennik Volvo wersja Core, łatwo sie pogubić, funkcje niby dostępne np. kamery cofania, a jak wejdziesz w porównanie z wersja PLUS, pisze tylko o czujnikach. Bałagan straszny. A jazdy dopiero grudzień-styczeń. Jednak wolał bym sie przejechać, a nie brać w ciemno. Zamówienie lipiec, przypuszczalny termin odbioru marzec-kwiecień. To na 100% będzie juz TM3 Higland :)
Wersja core ma czujniki tylko z tyłu. Wersja Plus ma dodatkowo przód. Kamery bez różnic.

Za podstawową różnicę uznałbym raczej dwa segmenty większe auto (no dobra, 1,5 segmentu, bo podwyższone nadwozie w EX30). A to przekłada się na zupełnie inny komfort podróżowania w trasie. Za to w mieście wygodniej będzie manewrować EX30. No i jeszcze jeden "drobiazg": 150km różnicy w WLTP (czyli tak realnie to ze 120km różnicy w zasięgu).
No właśnie samochodem będzie dużo jeździć żona (faworyzującą mniejsze samochody,. Mieszkamy w średnim PL miesicie, więc osobiście uważam że problem parkowania nie jest duży). Tesla jest większa co mi osobiście jakoś nie przeszkadza, ale właśnie to już trochę inna kategoria.

Dodatkowo jak słusznie zauważyliscie że jeżeli chodzi o wysokość siedzenia to TMY jest bliższa ex30.


No i robi się mętlik w głowie. Bo co bym nie rozważał to na końcu wychodzi T i to najlepiej Y. Co trochę burzy pierwotne założenia.
Ps. Coś poza teslami byście rozważali?
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
No i robi się mętlik w głowie. Bo co bym nie rozważał to na końcu wychodzi T i to najlepiej Y. Co trochę burzy pierwotne założenia.
Ps. Coś poza teslami byście rozważali?
Jak piszesz budżet jest istotny, a na chwilę obecną większość "innych wartych zainteresowania" (np. Niro) jest na tyle drogich, że blisko cen Tesli. Chyba, że coś używanego rozważasz.
Gdyby cena była mniej istotna, to bym polecił ID.Buzza :)
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Nie zawsze większy samochód równa się lepszy. Nie chodzi tylko o parkowanie - u mnie np Tesla nie zmieściła by się w garażu więc przy obecnej ofercie modelowej w ogóle nie wchodzi w grę. EX30 wydaje się dobrym wyborem, podstawowa wersja wymaga dopłacenia 2k do podgrzewanej kierownicy i foteli i spokojnie nadaje się do użytkowania jako BEV. Jeśli podpasuje wielkością w środku i pozwoli nie przekroczyć złożonego budżetu to będzie solidna propozycja. W przyszłym tygodniu będę miał okazję pomacać EX30 na żywo to opiszę coś więcej i może uda się jeszcze jakieś fotki wrzucić.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Proszę podzielęcie się opinią, jaka jest Wasza ocena EX30 na tle konkurencji?
Szukam samochodu:
-przede wszystkim wozidlo po mieście/podmiejskie
- podróżowanie max w 4os. w tym 2 foteliki dla dzieci
Dopóki faktyczne gabaryty auta nie będą znane, ciężko stwierdzić czy nie będzie za małe z tyłu na auto rodzinne.
A Twoje jakie są, wzrost waga?
 

rookie

Zadomawiam się
Dopóki faktyczne gabaryty auta nie będą znane, ciężko stwierdzić czy nie będzie za małe z tyłu na auto rodzinne.
A Twoje jakie są, wzrost waga?
182cm szczupły, żona mniejsza ode mnie. Dzieci w wieku przedszkolnym więc foteliki będą z nami długo. Na papierze ex30 podobny do id3 lub T-roc z wyraźnie mniejszym bagażnikiem od pozostałych samochodów w tych gabarytach.

Jaki realny zasięg strzelacie będzie ex30 51kwh, współczynnik oporu cd 0.28

Ps2. Co myślicie o nowym Hyundai Kona? Będzie drogo?
 

Attachments

  • Screenshot_20230707_162224_Chrome.jpg
    Screenshot_20230707_162224_Chrome.jpg
    671,4 KB · Liczba wyświetleń: 16
Top