Octopus Electroverse

nabrU

Pionier e-mobilności
Wszystko OK, tylko jak pisałem to są 2 różne rozwiązania:
- roaming GW działa ciutkę inaczej (jak sama nazwa mówi) i ma swoje ograniczenia (polityka uczciwego korzystania czy jak to się tam nazywa). Płacisz też abonament (wiem: płacisz i tak, ale jednak). Plus liczba ładowarek w roamingu GW to podobno ponad 140 tys.
- Electroverse z kolei to agregacja wielu operatorów z ich własnymi cenami (plus w UK trochę zniżek jeśli jest się abonentem Octopus). Brak miesięcznych opłat. Liczba ładowarek ponad 620 tys.

Jeśli więc zależy Ci na stałej cenie i jeździsz w rejony gdzie roaming GW ma 'pokrycie' to jest to rozwiązanie OK i co do tego nie ma wątpliwości.

Jeśli jednak potrzeba Ci karty z dużą ilością operatorów w Europie , potencjalnie jako karta back-up (przecież nie płacisz abo) to Electroverse jest bardzo OK. Karta Shell Recharge obsługuje chyba podobną ilość ładowarek co Electroverse, ale z tego co czytam macie problem z jej zamówieniem w PL. Elli chyba też ma ok 600 tys. więc to nastęna alternatywa jako karta 'w razie W'.
 

miv

Fachowiec
Ja miałem problem z zamówieniem jej w UK. Przez przeglądarkę pokazało, że sorry ale jest błąd (jaki już nie uszczegółowiło) kiedy podałem swoje dane. Dopiero jak przez apkę próbowałem, to zaznaczyło, że błąd jest w adresie (niedozwolony znak).
Swoją drogą to pierwsze wrażenia z apki negatywne: zapętla się, pokazuje niepotrzebne widoki. Wydaje się, że proces zamawiania karty nie jest wystarczająco przetestowany.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Hmm, jak mówiłem: ja nie używam, ale żona ma jako back-up w swoim Mii (w razie gdyby w pracy wszystkie ładowarki były zajęte). A ona do bardzo 'technicznych' nie należy ;) i zero problemów z setupem i działaniem apki, karta doszła szybko itp.

Electroverse jest tez na rynku od 2020 roku (wcześniej jako Octopus Electric Juice) więc na usprawnienie potencjalnych problemów z zamawianiem karty czy działaniem apki mieli czas (broń boże nie twierdzę, że Twoje problemy są wymyślone). Jak poczytasz SpeakEV to zobaczysz, że to chyba najpopularniejsza (choć nie najtańsza - Tesli tu nie przebije ;)) karta do EV na teraz w UK.
 

miv

Fachowiec
Bardzo mi się podoba to co Octopus robi. Jedna karta do wszystkich sieci, to coś co przybliża/ułatwia użytkowanie ev dla zwykłych śmiertelników. Jak ktoś tankuje paliwo w podróży to nie zastawia się na której stacji się zatrzymać bo wszędzie zatankuje i zapłaci bez używania apek i kart. Tak samo powinno być z elektrykami.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Bardzo mi się podoba to co Octopus robi. Jedna karta do wszystkich sieci, to coś co przybliża/ułatwia użytkowanie ev dla zwykłych śmiertelników. Jak ktoś tankuje paliwo w podróży to nie zastawia się na której stacji się zatrzymać bo wszędzie zatankuje i zapłaci bez używania apek i kart. Tak samo powinno być z elektrykami.
shell ma mniej wiecej to samo, podobnie ewego - ale w tych kartach masz sztywne cenniki (u nas tyle u partnertow tyle)
w octopusie nie znasz ceny dopuki nie wybierzesz konkretnego slupka - co moze byc zarowno plusem dodatnim jak i plusem ujemnym
 

viallos

Pionier e-mobilności
A mi się to wcale nie podoba. Kolejny pośrednik. Wolę swoją kartę bankową która powinienem w razie czego na każdym słupku zapłacić.
Rozumiem że Unia swoimi przepisami do tego dąży i wtedy takie Octopusy itp nie będą miały racji bytu.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
shell ma mniej wiecej to samo, podobnie ewego - ale w tych kartach masz sztywne cenniki (u nas tyle u partnertow tyle)
w octopusie nie znasz ceny dopuki nie wybierzesz konkretnego slupka - co moze byc zarowno plusem dodatnim jak i plusem ujemnym

Wolę wspierać Octopus, bo to firma która robi wiele 'dobrego' (mimo, że im płacę co miesiąc za prąd i gaz ;)). Trochę ładowarek Shell'a nie 'wybieli' w moim odczuciu tej firmy, nawet jak będą mieli tańsze ładowarki o parę pensów. Ale to mój osobisty punkt widzenia z UK, w PL każda ładowarka jest na wagę złota więc ocena może być z goła inna.

A mi się to wcale nie podoba. Kolejny pośrednik. Wolę swoją kartę bankową która powinienem w razie czego na każdym słupku zapłacić.
Rozumiem że Unia swoimi przepisami do tego dąży i wtedy takie Octopusy itp nie będą miały racji bytu.

U mnie praktycznie każda ładowarka DC ma obsługę kartą bankową. Czego nie da się powiedzieć o ładowarkach / słupkach AC więc usługi typu Electroverse chyba długo będą jeszcze miały rację bytu. Plus jako abonent Octopusa mogę kartę Electroverse podpiąć pod mój rachunek za prąd (a nie pod kartę bankową) i mieć (przy moim abo) wszystko 8% taniej. Plus mają czasami spore zniżki dodatkowe jak bardziej wieje lub świeci słońce:


Co prawda 'Plunge Pricing' jest tylko dla 2 operatorów ładowarek w UK (Ionity i Osprey), ale to popularni operatorzy w UK, więc większość ma takie ładowarki w zasięgu.

Podsumowując, każdy i tak wybierze co jemu/jej najlepiej pasuje we własnych warunkach. Ja nie używam, bo darmowego ładowania z referrali na SuC i taniego domowego (7,5p/kWh od Octopusa pomniejszonego o udział z PV) nic nie przebije ;). Żona ma (jak wspomniałem) w razie 'W', ale użyła tylko raz.
 
Last edited:

p0li

Pionier e-mobilności
Wolę wspierać Octopus, bo to firma która robi wiele 'dobrego' (mimo, że im płacę co miesiąc za prąd i gaz ;)). Trochę ładowarek Shell'a nie 'wybieli' w moim odczuciu tej firmy, nawet jak będą mieli tańsze ładowarki o parę pensów. Ale to mój osobisty punkt widzenia z UK, w PL każda ładowarka jest na wagę złota więc ocena może być z goła inna.
jak jest w .pl to za bardzo nie wiem bo mieszkam w .de i tu shell ma jedna zalete - jak juz zadna karta ci nie zadziala - to na shellu pojdzie kazdy slupek
gdyby nie ceny to moglaby byc jedyna karta w .de
 

nabrU

Pionier e-mobilności
@p0li, To samo mógłbym napisać o Electroverse w .uk. ;)
Mam wrażenie, że Shell i Electroverse mają podobnych operatorów w wachlarzu, więc mając również kartę Shell (używałem na początku mojej przygody z EV czyli ostatnio chyba prawie 3 lata temu :unsure:) wybiorę zawsze Electroverse (y)
 
Top