Od stycznia 2026 nowe zasady rozliczania aut w firmie

solik

Pionier e-mobilności
Najważniejsza zmiana dotyczy wprowadzenia nowych limitów rozliczania kosztów podatkowych w zależności od emisji CO₂ pojazdu. Dotyczy to zarówno amortyzacji samochodów będących środkami trwałymi, jak i opłat z tytułu leasingu czy najmu.

Nowe limity odliczeń od stycznia 2026 roku:

  • 225 000 zł – pojazdy elektryczne i wodorowe (status preferencyjny),
  • 150 000 zł – pojazdy niskoemisyjne (emisja do 50 g/km CO₂),
  • 100 000 zł – wszystkie pozostałe auta, czyli praktycznie cały rynek spalinowy i większość hybryd.

 

Chmielinski

Zadomawiam się
Bardzo niski limit CO2 dla środkowego progu. Nie miały jeszcze wchodzić jakieś zmiany dot. liczenia emisji dla PHEV-ów? Może się okazać, że część z nich też wypadnie z tego progu.
 

eSUBA94

Posiadacz elektryka
Bardzo niski limit CO2 dla środkowego progu. Nie miały jeszcze wchodzić jakieś zmiany dot. liczenia emisji dla PHEV-ów? Może się okazać, że część z nich też wypadnie z tego progu.

to chyba nie do końca u nas ten temat poruszono(w sensie ma to być liczone dla całkiem nowych wypustów aut a nie starych z już przypisaną normom według testów)

w sensie nowelizacja norm to się już od dobrych 3 lat zapowiada a temat nowego liczenia pluginów to najnowsze dzieje, sam się już pobugiłem i jak to wygląda rynkowo
 
Top