Od stycznia 2026 nowe zasady rozliczania aut w firmie

solik

Pionier e-mobilności
Najważniejsza zmiana dotyczy wprowadzenia nowych limitów rozliczania kosztów podatkowych w zależności od emisji CO₂ pojazdu. Dotyczy to zarówno amortyzacji samochodów będących środkami trwałymi, jak i opłat z tytułu leasingu czy najmu.

Nowe limity odliczeń od stycznia 2026 roku:

  • 225 000 zł – pojazdy elektryczne i wodorowe (status preferencyjny),
  • 150 000 zł – pojazdy niskoemisyjne (emisja do 50 g/km CO₂),
  • 100 000 zł – wszystkie pozostałe auta, czyli praktycznie cały rynek spalinowy i większość hybryd.

 

Chmielinski

Zadomawiam się
Bardzo niski limit CO2 dla środkowego progu. Nie miały jeszcze wchodzić jakieś zmiany dot. liczenia emisji dla PHEV-ów? Może się okazać, że część z nich też wypadnie z tego progu.
 

eSUBA94

Posiadacz elektryka
Bardzo niski limit CO2 dla środkowego progu. Nie miały jeszcze wchodzić jakieś zmiany dot. liczenia emisji dla PHEV-ów? Może się okazać, że część z nich też wypadnie z tego progu.

to chyba nie do końca u nas ten temat poruszono(w sensie ma to być liczone dla całkiem nowych wypustów aut a nie starych z już przypisaną normom według testów)

w sensie nowelizacja norm to się już od dobrych 3 lat zapowiada a temat nowego liczenia pluginów to najnowsze dzieje, sam się już pobugiłem i jak to wygląda rynkowo
 

Kona EV

Fachowiec
PHEV wypadną z limitu 150.000 zł bo od 1 stycznia wchodzi norma Euro 6e-bis.
Z przepisów przejściowych wynika, że pojazdy wprowadzone do ewidencji środków trwałych do końca 2025 r. będą rozliczane na obecnych zasadach.
Dla leasingu ustawodawca nie przewidział przepisów przejściowych.
Kij zamiast marchewki.
A dofinansowania?
Program dofinansowań wystartował na początku lutego 2025 r. i trwa do 30 czerwca 2026 r. (nabór wniosków o dofinansowanie do 30 kwietnia 2026 r.)
Statystyka - do 31 lipca wniosków złożonych 9159, wypłaconych 207.
Ktoś obliczył, że wypłacanych jest 20 dziennie.
Wygląda na to, że jeśli Fundusz nie otrzyma wsparcia przy weryfikacji i wypłacaniu środków to składający wnioski w sierpniu 2025 mają nikłe szanse na otrzymanie pieniędzy.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Program dofinansowań wystartował na początku lutego 2025 r. i trwa do 30 czerwca 2026 r. (nabór wniosków o dofinansowanie do 30 kwietnia 2026 r.)
A zakup do 30 marca.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
PHEV wypadną z limitu 150.000 zł bo od 1 stycznia wchodzi norma Euro 6e-bis.
Z przepisów przejściowych wynika, że pojazdy wprowadzone do ewidencji środków trwałych do końca 2025 r. będą rozliczane na obecnych zasadach.
Dla leasingu ustawodawca nie przewidział przepisów przejściowych.
Kij zamiast marchewki.
A dofinansowania?
Program dofinansowań wystartował na początku lutego 2025 r. i trwa do 30 czerwca 2026 r. (nabór wniosków o dofinansowanie do 30 kwietnia 2026 r.)
Statystyka - do 31 lipca wniosków złożonych 9159, wypłaconych 207.
Ktoś obliczył, że wypłacanych jest 20 dziennie.
Wygląda na to, że jeśli Fundusz nie otrzyma wsparcia przy weryfikacji i wypłacaniu środków to składający wnioski w sierpniu 2025 mają nikłe szanse na otrzymanie pieniędzy.
Ciekawe jak wplynie to na rynek samochodowy, ja mysle ze bedzie zapasc na rok, dwa…
 
Top