Opony całoroczne vs zimowe w zimowych warunkach

inter

Pionier e-mobilności
Polecam opony z kolcami na takie warunki. Opona zimowa nie pozwala na bezpieczną jazdę w takich warunkach, nie tak bezpieczną jak opona z kolcami.
A wiesz, że praktycznie tylko w kilku krajach, można stosować kolce. W Polsce na 100% nie można.
Kraje, które dopuszczają jazdę na oponach z kolcami to:

  • Włochy
  • Szwecja
  • Norwegia
  • Finlandia
  • Francja
  • Szwajcaria
  • Hiszpania
  • Austria
  • Litwa
  • Łotwa
  • Estonia
Każde z wymienionych państw nakłada na opony zimowe z kolcami regulacje prawne. Określają one, kiedy można wykorzystywać takie ogumienie i jaka jest maksymalna prędkość jazdy na oponach z kolcami. Czasem konieczne jest również odpowiednie oznakowanie samochodu. Kraje skandynawskie – Norwegia, Finlandia i Szwecja – wymagają dodatkowej opłaty za wjazd do niektórych miast na oponach z kolcami.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
prawdziwą zimę mam dzisiaj w centralnej Polsce i ma być jeszcze przez tydzień, a mamy dopiero listopad.
Jutro stopnieje i drogi będą czarne.
Ostatnio też prawdziwa zima była w listopadzie, do połowy grudnia.
ale brakuje, a tak jak pisałem, priorytetem jest dla mnie bezpieczeństwo.
Przejrzałeś już te testy opon całorocznych?
Zapewne nie, bo nie musiałbyś się bać.

Wyjechać w trasę muszę dzisiaj i przez kolejny tydzień, a ja nie będę czekał na

Dzisiaj po południu w centralnej Polsce ma być 0, -1 . Czyli roztopi się część śniegu z rana i zacznie wieczorem przymarzać. To są typowe polskie warunki obecnie
Tak, obecnie przez kilka dni w roku.
A przez pozostałe 175 dni musisz zdjąć zimówkę, bo nie zapewnia maksymalnego bezpieczeństwa na mokrym asfalcie i zachowuje się gorzej od całorocznej.
A przecież chodzi o maksymalne bezpieczeństwo, więc nie może tak być, że jedziesz na oponie o kilka procent gorzej się zachowującej.....
i opona wielosezonowa nie pozwala na bezpieczną jazdę w takich warunkach
Ta wiedza to skąd?
Z superekspresu?

, nie tak bezpieczną jak na zimowych.
Gdzie to porównałeś i z czym?
 

inter

Pionier e-mobilności
Kurcze wg niektórych powinienem się bać na wielosezonowych, bo dzisiaj wyjechałem przy padającym śniegu i wróciłem uff.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Panowie a nie może każdy powychwalać albo ganić tego co ma?
Po co kogoś przekonywać do wyższości swojej teorii nad tą konkurencyjną?
NP. mieszkam w górach auto takie i takie z takim napędem, wielosezonówka jest zajebista podjeżdża pod górę 45%, albo popruszyło i zajeb... w bramę bo mam 3% spadku terenu i zsunoł się. Każdy sam sobie wyciągnie wnioski, a nie studiowania kilku podstron najeżdżanie na teorię tych przeciwnych.
 

inter

Pionier e-mobilności
Panowie a nie może każdy powychwalać albo ganić tego co ma?
Po co kogoś przekonywać do wyższości swojej teorii nad tą konkurencyjną?
NP. mieszkam w górach auto takie i takie z takim napędem, wielosezonówka jest zajebista podjeżdża pod górę 45%, albo popruszyło i zajeb... w bramę bo mam 3% spadku terenu i zsunoł się. Każdy sam sobie wyciągnie wnioski, a nie studiowania kilku podstron najeżdżanie na teorię tych przeciwnych.
To tak, znajomy ma lexusa tylny napęd opona zimowa (niepamietam marki), lekki spadek do wyjazdu z bramy po lekkim łuku. Śnieg na podjeżdzie i przydzwonił bo auto jechało jak na nartach.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Dobra, ja pasuję i dodaję do ignorowanych bo mi iq spada od zastanawiania się czy 2+2 jest 4.
Na razie usiłujesz przekonać, że 175<5.
A że słabo Ci idzie, to pas jest na miejscu.
Teraz możesz się obrazić na matematykę.
 
Last edited:
Top