Opony koła do TM3P

bart

Zadomawiam się
Mi dokładnie tak samo wycenili. Zrobiłem jakieś 1 tys km na tych kołach. Czuje się większy ciężar felgi, rozpędzanie, sam start od zera jest lekko bardziej przymulony (chyba, że ustawienie w menu opon na zimowe powoduje taki efekt) , no i generalnie Pirelli Winter powyżej 120 km/h jest jednak dosyć głośne, a na mokrej nawierzchni zauważalnie gwiżdże. Natomiast przyczepność na mokrej i zimnej nawierzchni jest naprawdę ok. Zużycie energii wzrosło zauważalnie, ale nie wiem co do końca bardziej za to winić - spadek temperatury (mam kierownicę i fotel ustawione grzanie na auto), czy cięższą felgę bez kołpaków aero i większe opory toczenia opony zimowej. Czy wszystko po trochu.
Mógłbyś się podzielić informacją co znaczy zauważalnie? Ile % mniej więcej?
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Do mnie jadą też te Pirelli co oni mieli. Wyszło korzystniej w PL, a poza tym jak przy wyważaniu coś wyjdzie to mi je łatwiej reklamować/odesłać. W mojej ulubionej Rce raz tak miałem z Michelinami PS4. Dwie były totalnie skopane.
Dlatego wziąłem u nich usługę wyważania z testem drogowym, żeby ewentualne wady wyszły już u nich. Ale dziś jadę zweryfikować wszystko do zaprzyjaźnionego wulkanizatora, bo nie jestem do końca zadowolony z tego jak toczą sie te opony. W takim ruchu do ca 100 km/h są przyjemnie ciche, do 120 km/h trochę je słychać, ale przy 140 km/h i powyżej są już dosyć głośne.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Mógłbyś się podzielić informacją co znaczy zauważalnie? Ile % mniej więcej?
Najbardziej widzę to na takich moich codziennych trasach (13-17 km w jedną stronę przez zakorkowane centrum) z 16-17 kWh/100 km wzrosło do 19-20 kWh/100 km. Choć coraz bardziej skłaniam się do zdania, że najwięcej wnosi tutaj ogrzewanie wnętrza, a szczególnie kierownicy i fotela, bo tutaj działa prosta grzałka elektryczna. Wczorajsza trasa Poznań-Ząbki była ciekawa - w tamtą stronę przejechałem na jednym ładowaniu (ale dotarłem na 4%) i przy tempomacie 130 km/h miałem o ile pamiętam średnie zużycie 23 kWh, natomiast droga powrotna z doładowywaniem w Lućmierzu i związanym z tym podgrzewaniem baterii 3 razy od Ząbek do Lućmierza, tempomat 140 km/h, było 3 stopnie plus mżawka większość czasu, i wyszło 21 kWh. Ale może wiatr był inny albo więcej jest z górki. Słabe to porównanie. Najbardziej widzę to na krótkich trasach kiedy jest zimno. A akurat zdecydowany spadek temperatur zbiegł się u mnie z montażem zimówek. Więc przyczyna jest mało jednoznaczna.
 
Last edited:

bart

Zadomawiam się
Najbardziej widzę to na takich moich codziennych trasach (13-17 km w jedną stronę przez zakorkowane centrum) z 16-17 kWh/100 km wzrosło do 19-20 kWh/100 km. Choć coraz bardziej skłaniam się do zdania, że najwięcej wnosi tutaj ogrzewanie wnętrza, a szczególnie kierownicy i fotela, bo tutaj działa prosta grzałka elektryczna. Wczorajsza trasa Poznań-Ząbki była ciekawa - w tamtą stronę przejechałem na jednym ładowaniu (ale dotarłem na 4%) i przy tempomacie 130 km/h miałem o ile pamiętam średnie zużycie 23 kWh, natomiast droga powrotna z doładowywaniem w Lućmierzu i związanym z tym podgrzewaniem baterii 3 razy od Ząbek do Lućmierza, tempomat 140 km/h, było 3 stopnie plus mżawka większość czasu, i wyszło 21 kWh. Ale może wiatr był inny albo więcej jest z górki. Słabe to porównanie. Najbardziej widzę to na krótkich trasach kiedy jest zimno. A akurat zdecydowany spadek temperatur zbiegł się u mnie z montażem zimówek. Więc przyczyna jest mało jednoznaczna.
A to jeszcze nie tak źle, powiedziałbym, że jest w normie jak na obecne warunki. Spodziewałem się bardziej 22-24 :)
 

jarqu

Posiadacz elektryka
Mi dokładnie tak samo wycenili. Zrobiłem jakieś 1 tys km na tych kołach. Czuje się większy ciężar felgi, rozpędzanie, sam start od zera jest lekko bardziej przymulony (chyba, że ustawienie w menu opon na zimowe powoduje taki efekt) , no i generalnie Pirelli Winter powyżej 120 km/h jest jednak dosyć głośne, a na mokrej nawierzchni zauważalnie gwiżdże. Natomiast przyczepność na mokrej i zimnej nawierzchni jest naprawdę ok. Zużycie energii wzrosło zauważalnie, ale nie wiem co do końca bardziej za to winić - spadek temperatury (mam kierownicę i fotel ustawione grzanie na auto), czy cięższą felgę bez kołpaków aero i większe opory toczenia opony zimowej. Czy wszystko po trochu.
Ciekawe spostrzeżenie z tym startem od zera ostatnio właśnie miałem podobną obserwacje tylko że w swojej SR RWD po zmianie opon na zimowe felgi te same photon 18" start jest taki jakby bardziej miękki łagodny. Może właśnie po zmianie ustawień na koła zimowe kontrola trakcji działa trochę inaczej. Jak już się toczę i zrobię kickdown to przyspieszenie jest normalne. Więc albo mi się wydaje albo soft start jest jakby zaprogramowany dla opon zimowych.
 

kswad12

No to z prądem
Najbardziej widzę to na takich moich codziennych trasach (13-17 km w jedną stronę przez zakorkowane centrum) z 16-17 kWh/100 km wzrosło do 19-20 kWh/100 km. Choć coraz bardziej skłaniam się do zdania, że najwięcej wnosi tutaj ogrzewanie wnętrza, a szczególnie kierownicy i fotela, bo tutaj działa prosta grzałka elektryczna. Wczorajsza trasa Poznań-Ząbki była ciekawa - w tamtą stronę przejechałem na jednym ładowaniu (ale dotarłem na 4%) i przy tempomacie 130 km/h miałem o ile pamiętam średnie zużycie 23 kWh, natomiast droga powrotna z doładowywaniem w Lućmierzu i związanym z tym podgrzewaniem baterii 3 razy od Ząbek do Lućmierza, tempomat 140 km/h, było 3 stopnie plus mżawka większość czasu, i wyszło 21 kWh. Ale może wiatr był inny albo więcej jest z górki. Słabe to porównanie. Najbardziej widzę to na krótkich trasach kiedy jest zimno. A akurat zdecydowany spadek temperatur zbiegł się u mnie z montażem zimówek. Więc przyczyna jest mało jednoznaczna.
Myślę, że to jednak brak areo-kapsli może wpływać na zwiększone zużycie.
U mnie po zmianie na te Pirelli P-Zero Winter 2 (pozostając na kołach wrap) zużycie kręcąc się wokół komina praktycznie takie samo jak na letnich. Auto stoi w garażu domu wiec ogrzewanie jest praktycznie pomijalne na tych trasach ~15-20km. Opony wymienione 07.10, zresetowałem jeden z przebiegów i nadal zużycie Tesla pokazuje ~17kwh/100
 
Top