Opony zimowe 18"

Przemmo

Posiadacz elektryka
Takie mam info odnośnie M3P
 

Attachments

  • Screenshot_20240925_234941_com_teslamotors_tesla_MainActivity.jpg
    Screenshot_20240925_234941_com_teslamotors_tesla_MainActivity.jpg
    178,6 KB · Liczba wyświetleń: 44

Jeffero

Zadomawiam się
Podbije wątek, co raz bardziej skłaniam się w stronę wielosezonowych. Na fabrycznych, tak bardzo hejtowanych, Michelinach przejechałem już 11kkm i tył mi lekko uciekł tylko raz, gdy podjeżdżałem krętą drogą z kostki brukowej w deszczu. Do tego w zakręcie przyspieszyłem, więc to wyłącznie moja wina.

Na narty nie jeżdżę, w zimę pewnie mało tras będzie, więc wielosezonowe wydają się ok. Nie chciałbym jedynie, żeby było wyraźnie głośniej niż na fabrycznych letnich Michelinach. Czy jest to osiągalne? Nie wiem na ile ufać tym ilościom decybeli w specyfikacjach, w odbiorze hałasu liczy się też częstotliwość i regularność.

Myślę też o całkowitym koszcie użytkowania na przestrzeni 4-5 lat - nie trzeba zmieniać opon, co najwyżej przełożyć dla równego zużycia bieżnika. Ale czy powiedzmy 2 komplety te same wielosezonowe nie zużyją się finalnie szybciej, niż używane na zmianę letnie i zimowe? Jako że wielosezonowe nie są idealnie przystosowane pod żaden z warunków, a elektrykiem latem kusi żeby czasami agresywnie przyspieszyć? Więc zamiast przejeździć powiedzmy 40-50kkm na zestawie letnie+zimowe, musiałbym mieć 3-4 komplety wielosezonowych?
 

Michal

Moderator
Mi wychodzi że jestem w stanie przejechać koło 100 000 km na zestawie letnie plus zimowe. Rekuperacja bejbe!
 
Last edited:

bart

Nowy na Forum
Porównywaliście może poniższe opony:
- Pirelli PZero Winter T0 PNCS ELECT
- Hankook Winter i*cept evo3

Czy ten hankook jest faktycznie taki głośny? Przy modelu iw01 już to poprawili podobno. Pozostałe parametry ma bardzo dobre.
 

solik

Pionier e-mobilności
Podbije wątek, co raz bardziej skłaniam się w stronę wielosezonowych. Na fabrycznych, tak bardzo hejtowanych, Michelinach przejechałem już 11kkm i tył mi lekko uciekł tylko raz, gdy podjeżdżałem krętą drogą z kostki brukowej w deszczu. Do tego w zakręcie przyspieszyłem, więc to wyłącznie moja wina.

Na narty nie jeżdżę, w zimę pewnie mało tras będzie, więc wielosezonowe wydają się ok. Nie chciałbym jedynie, żeby było wyraźnie głośniej niż na fabrycznych letnich Michelinach. Czy jest to osiągalne? Nie wiem na ile ufać tym ilościom decybeli w specyfikacjach, w odbiorze hałasu liczy się też częstotliwość i regularność.

Myślę też o całkowitym koszcie użytkowania na przestrzeni 4-5 lat - nie trzeba zmieniać opon, co najwyżej przełożyć dla równego zużycia bieżnika. Ale czy powiedzmy 2 komplety te same wielosezonowe nie zużyją się finalnie szybciej, niż używane na zmianę letnie i zimowe? Jako że wielosezonowe nie są idealnie przystosowane pod żaden z warunków, a elektrykiem latem kusi żeby czasami agresywnie przyspieszyć? Więc zamiast przejeździć powiedzmy 40-50kkm na zestawie letnie+zimowe, musiałbym mieć 3-4 komplety wielosezonowych?

ja mam pirelli sf2 wielosezonowe i zaskakujaco powoli sie scieraja

sa tez bardzo popularne w DE chyba juz bardziej niz CrossClimate, teraz wyszla nowa wersja bodajze SF3
 

TomRS

Posiadacz elektryka
Porównywaliście może poniższe opony:
- Pirelli PZero Winter T0 PNCS ELECT
- Hankook Winter i*cept evo3

Czy ten hankook jest faktycznie taki głośny? Przy modelu iw01 już to poprawili podobno. Pozostałe parametry ma bardzo dobre.
Ja kupiłem te PZero WInter, ale założę dopiero w listopadzie. Bardzo trudno znaleźć coś w necie na ich temat, poza opiniami użytkowników na Oponeo, ale do nich mam spory dystans. Na Youtube znalazłem film Tyre Reviews gdzie porównywali Tm3P z Audi RS4 w bardzo zimowych warunkach. Auta były na tych P Zero Winter. Testujący chwalił te opony. I to w zasadzie tyle. Na rynku jest następca Winter 2 i jest mocno chwalony. Ale to opona kierunkowa a nie jak poprzedni Winter asymetryczna. Co akurat jest istotne w przypadku TM3PHL, bo przy mieszanej szerokości ogumienia jest możliwość rotacji kół (w sensie zmiany kierunku obracania). Jak pojeżdżę, to dam znać jak się sprawują.
 

PioTab

Nowy na Forum
Porównywaliście może poniższe opony:
- Pirelli PZero Winter T0 PNCS ELECT
- Hankook Winter i*cept evo3

Czy ten hankook jest faktycznie taki głośny? Przy modelu iw01 już to poprawili podobno. Pozostałe parametry ma bardzo dobre.
Dzisiaj przyszły do mnie te Hankook'i, będę zakładał we wtorek to mogę dać Ci znać. Faktycznie parametry przyzwoite, opinie różne, zdarzają się mocno negatywne ze względu na hałas w przedziale 90 - 100 km/h.
 
Top