OTA - ostatnia wersja SYNC / PowerUP 2.8.2

miken

Zadomawiam się
Cześć,

Szukałem ostatnio informacji o ostatniej wersji SYNC w MME dla Europy... Na niemieckim forum znalazłem info, że ludzie dostają od drugiej połowy października PowerUp, tak więc mam nadzieję, że i mnie ten przywilej w końcu spotka... W sumie schemat wygląda podobnie, bo tam ludzie piszą, że przed tą dużą aktualizacją dostawali co 2-3 dni mały update (u mnie czasami jest codziennie), który po kliknięciu w szczegóły pokazuje info, że "system jest aktualny"...

Jeśli chodzi o nowe funkcje, czy usprawnienia ktore ten PowerUp wprowadza, to oprócz tego, że teraz zamiast 3 gier jest 7... "wow!"... to pewnie sa tam jakieś dodatkowe tweaki i poprawki, albo udogodnienia zwiazane z aktywnym tempomatem, chociaz na działający BlueCruise chwilowo nie liczę... Mimo że oczywiście mam nadzieję...

Jak tam u was? Którą wersję SYNCa macie?

U mnie jak na załączonej fotce...
 

Attachments

  • Screenshot_20221026-062914~3.png
    Screenshot_20221026-062914~3.png
    492,8 KB · Liczba wyświetleń: 21
Last edited:

miken

Zadomawiam się
Znalazłem jeszcze taki opis skopiowany z FordPassa przez jednego z użytkowników:

"Mach-E BRB
Beginner
Freitag, 23:06
Update 22-PU0727-VI-FXB today

1st update 07/10/2022 deep sleep mode
2. Update 09/19/2022 PowerUP 2.8.2
3. Update 22-PU0727-VI-FXB today

Year of construction 07/2021 (Job 2)
21180 rev 176

He pulled the 1 update via WLAN all other updates outside of the WLAN. Today I only moved the vehicle for 2 minutes after 2 days of standing and then parked it again. A few hours later the update info came via the APP.

Here is the description of today's update from the Ford Pass APP:

Ford power up

Ford BlueCruise delivery plus minor changes

If your Ford Mustang Mach-E™ is equipped with the Ford Co-Pilot360™ Active 2.0 Prep Package, your Ford BlueCruise hands-free highway driving feature has now been delivered. This completes what we call Product Improvement Program 21G01. There is nothing you need to do except enjoy the update.

Ford BlueCruise allows you to drive hands-free on prequalified sections of divided highways called Hands-Free Blue Zones. You'll know BlueCruise is active when your instrument lighting turns blue and the words “Hands-Free” appear with a steering wheel graphic. At that point, you can remove your hands from the steering wheel. Of course, you are still expected to keep your eyes on the road, and you'll be monitored by the driver-facing camera. Remember, your FordPass™ Connect modem must be connected for BlueCruise to work. See your Owner's Manual for details.

If you purchased the Mustang Mach-E Select but did not purchase the Comfort/Technology Package, then your vehicle does not have the hardware necessary to support BlueCruise. However, this update still prepares your vehicle for future upgrades.

Note: You may have already received some of this functionality in a prior update, but this version has been fine-tuned and includes additional tweaks to other features.

Ongoing updates like this help you enjoy the best possible version of your vehicle.

On Sunday I'm going on the Autobahn - I'll try it out."
 

kdldz

Zadomawiam się
Dużo tematów na raz poruszyłeś, choć nie wiem czy wiesz;)

Wersja SYNC która widzisz to wersje systemu multimedialnego, który jest tylko jednym z dziesiątek modułów w samochodzie. Gdy pojawia sie OTA to zazwyczaj zwiększa się wersja SYNC, ale tak do końca nie wiadomo co innego zostało zaaktualizowane. Ford, niestety, nie przedstawia tego w przejrzysty sposób. Jedyna opcja aby sprawdzic wersje softu konkretnych modułów to albo zapytać po znajomości w ASO, albo u kogoś kto ma wykupioną płatną licencje FDRS (można ja wykupic samemu, ale jest raczej droga). Zakładam, ze masz w miarę nowy samochód, to pewnie masz już fabrycznie sporo aktualizacji o które pierwsi uzytkownicy musieli prosić się w ASO w ramach akcji gwarancyjnych oraz/lub serwisowych :)

Z tego co wiem to aktualizacje OTA znacznie przyśpieszyły w ostatnim kwartale, ale też ilość zmian "ukrytych", poprawiających niezawodność znacznie się zmniejszyła (np. krzywe ladowania, aktualizacje PAAK itp, byly częste na początku a teraz są już sporadyczne), więc może auta z RM 2022 nie będą tak bardzo do tyłu z softem w porównaniu do RM2023 jak np. RM2021 był do RM2022.

Z dużych, nadchodzących zmian, to czytałem o tym że Mach-E ma dostać zupełnie nowy soft do SYNC'a, oparty na Android Automotive (to co jest np. w Volvo), a to oznacza kompletny redesign, no i ma to trafić do wszystkich egzemplarzy - również tych z początku produkcji. Poczekamy, zobaczymy - mowa o tym jest od jakiegoś czasu i miało to być do końca tego roku, w co chyba nikt już nie wierzy. BlueCruise w USA jest spóźnione o ponad rok :) A w to, że ta aktualizacja trafi do aut z początku produkcji, uwierzę dopiero jak będzie działa w nich otwieranie Frunka z pilota :D

Update: Po napisaniu tego posta postanowiłem odświeżyć temat Android Automotive w Mach-E, i okazuje się że on nie trafi do starszych aut jako aktualizacja. Nie trafi nawet do świeżutkich F150 które obecnie wyjeżdżają z taśmy produkcyjnej - będzie albo obecny Sync 4A albo nowy system, bez opcji aktualizacji dla istniejących aut.

Co do samego BlueCruise, to nie wiem czy zauważyłeś ale ten feature w ogóle nie jest wymieniony w żadnym kraju w Europie - a to dlatego ze jest na starym kontynencie niezgodny z przepisami EU. Nie ma co liczyć na to ze feature w stylu BlueCruise/Tesla FSD będą u nas dostępne przez następnych kilka lat, pomijając już kwestie tego, że z tego co wiem nawet w samym USA BC jest dostępne jako opcja na abonament.
 
Last edited:

PeBruY

Zadomawiam się
Update: Po napisaniu tego posta postanowiłem odświeżyć temat Android Automotive w Mach-E, i okazuje się że on nie trafi do starszych aut jako aktualizacja. Nie trafi nawet do świeżutkich F150 które obecnie wyjeżdżają z taśmy produkcyjnej - będzie albo obecny Sync 4A albo nowy system, bez opcji aktualizacji dla istniejących aut.
To prawda, ale te zapowiedziane duże zmiany w interfejsie dotyczyły chyba aktualizacji SYNCa, a nie przejścia na Android Automotive. Android Automotive to pieśń przyszłości, nikt nie wie chyba kiedy do tego dojdzie (a może w ogóle nie?), ale póki co nic nie wskazuje na to żeby rocznik 2023 to miał. Więc może 2024?
 

kdldz

Zadomawiam się
Zmiana rocznika modelowego w fordzie nastepuje okolo wrzesnia/pazdziernika, przynajmniej dla Mach-E, wiec skoro obecnie maja to wprowadzic w 2023 to pewnie wlasnie auta zamawiane pod koniec tego roku - oznaczone jako rocznik modelowy 2024. Zmiana jest na tyle duża ze raczej nie wprowadza tego w środku roku.

A co do redesignu obecnego Sync 4A to szczerze mówiąc sam już nie wiem, mógłbym przysiąść że właśnie miało być coś dużego dla wszystkich MME, więc może faktycznie coś planują takiego. Poczekamy, zobaczymy :)
 

miken

Zadomawiam się
Cześć! Właśnie zrobili mi w serwisie update, zaktualizowali dosłownie wszystko i zajęło im to 2 dni... Mam "pełnoekranowy" Android Auto, dodatkowe bajery takie jak gry i inne usprawnienia... Ktorych odkrycie dopiero przede mną... 😉

PXL_20221214_115704834.jpg
PXL_20221214_113232443.jpg
PXL_20221214_115617100.jpgPXL_20221214_115821194.jpg
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ciekaw jestem tylko, z kiedy masz auto. Czy to Job1 czy Job2? U mnie w Job1 nie byłem w stanie zaktualizować do najnowszej wersji. W sensie w ogóle nie widzę jej dostępnej. Aktualnie jestem na 2.6.0.
 
Top