Cav

Pionier e-mobilności
Cytat z EW:
"Mazda zaprezentowała model MX-30 e-Skyactiv R-EV, ładowaną z gniazdka hybrydę ze stosunkowo dużą baterią i silnikiem spalinowym. W porównaniu do wersji elektrycznej akumulator okrojono o połowę, do 17,8 kWh. Oprócz niego w samochodzie znalazł się zbiornik paliwa mieszczący 50 litrów benzyny i silnik z wirującym tłokiem o pojemności 0,83 litra. Mazda MX-30 PHEV – bo w zasadzie tak można ją nazywać – kosztuje od 161 100 złotych, jest w dokładnie tej samej cenie, co czysto elektryczna MX-30."

Jak dla mnie bez sensu.
Tak jak miało sens z normalną baterią, tak z tą, ma dużo mniejszy.
Ale i tak duuuuuużo większy niż e-power w nissanie - tyle razy większy ile razy większa jest ta bateria.
Czyli ponad 8 krotnie.
 
Last edited:
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Cytat z EW:
"Mazda zaprezentowała model MX-30 e-Skyactiv R-EV, ładowaną z gniazdka hybrydę ze stosunkowo dużą baterią i silnikiem spalinowym. W porównaniu do wersji elektrycznej akumulator okrojono o połowę, do 17,8 kWh. Oprócz niego w samochodzie znalazł się zbiornik paliwa mieszczący 50 litrów benzyny i silnik z wirującym tłokiem o pojemności 0,83 litra. Mazda MX-30 PHEV – bo w zasadzie tak można ją nazywać – kosztuje od 161 100 złotych, jest w dokładnie tej samej cenie, co czysto elektryczna MX-30."

Jak dla mnie bez sensu.
Tak jak miało sens z normalną baterią, tak z tą dużo mniejszy.
Ale i tak duuuuuużo większy niż e-power w nissanie - tyle razy większy ile razy większa jest ta bateria.
Czyli ponad 8 krotnie.
na stronie mazdy zuzycie paliwa to 1L/100km ciekawe jak oni to zrobili ;)
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2023-01-15 o 09.27.58.png
    Zrzut ekranu 2023-01-15 o 09.27.58.png
    45,9 KB · Liczba wyświetleń: 43

Kuba K.

Posiadacz elektryka
na stronie mazdy zuzycie paliwa to 1L/100km ciekawe jak oni to zrobili ;)
Zgodnie z metodologia wyliczania WLTP. Liczy się zuzycie bez baterii a następnie koryguje o wskaźnik wynikający z zasięgu na baterii. Przy zasięgu ok. 80km z wykresów wynika ze przyjmuje się 85%-90% na baterii czyli przy 1l/100km realne zuzycie w cyklu spalinowym to gdzieś między 6.6 a 10

 

CFA

Nowy na Forum
Przebrnąłem ten wątek z ciekawości. Na koniec jestem tylko rozczarowany takim zaparciem w krańcowych stanowiskach. Tak jakby nikt nie potrafił zrozumieć, że coś innego jest więcej warte dla innego użytkownika, albo, że ktoś może mieć inny model użytkowania, w którym sprawdza się takie a nie inne rozwiązanie. I każdy jakoś to sobie przeliczył. No takie życie: jednym się opłaca a innym nie. Są nawet tacy, który nie mają samochodu, bo go nie potrzebują.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Przebrnąłem ten wątek z ciekawości. Na koniec jestem tylko rozczarowany takim zaparciem w krańcowych stanowiskach. Tak jakby nikt nie potrafił zrozumieć, że coś innego jest więcej warte dla innego użytkownika, albo, że ktoś może mieć inny model użytkowania, w którym sprawdza się takie a nie inne rozwiązanie. I każdy jakoś to sobie przeliczył. No takie życie: jednym się opłaca a innym nie. Są nawet tacy, który nie mają samochodu, bo go nie potrzebują.
rzeczywiście, dziwnie jest na forum. nie znajdziesz tu wiedzy tylko osądy. przy całym tym bałaganie z elektrośmieciami przychodzi mi na myśl cytat Marka Twaina - Łatwiej jest oszukać ludzi, niż przekonać ich, że zostali oszukani.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Przebrnąłem ten wątek z ciekawości. Na koniec jestem tylko rozczarowany takim zaparciem w krańcowych stanowiskach. Tak jakby nikt nie potrafił zrozumieć, że coś innego jest więcej warte dla innego użytkownika,
Ale dlaczego nikt?
Osobiście doceniam zarówno bev jak i niektóre phev i wiele razy o tym pisałem - również w tym wątku.
 

Rafalski

Posiadacz elektryka
Mi się wydaje, ze podejście typu elektryk już się nie opłaca i jest gorszy niż ice - change my mind jest bez sensu. To forum nie jest po to, żeby namówić na sprzedaż t-roca który pali 3 litry na 100 przy 150. Jest po to żeby wymienić się wiedza a autor wątku w ogóle po to go nie stworzył.
 
Top