Cav

Pionier e-mobilności
Zastanawiam się tez jaki odsetek osób faktycznie robi trasy 1000+km, bo może się okazać że takie zasięgi potrzebne są promilom,
Masz wątpliwości że dokładnie tak jest?
Bo ja nie.

Do tego nie tyle "są potrzebne" co to ich widzimisie, czy tam przyzwyczajenia.
Wystarczy zmiana podejścia i ogarną temat bez niego.
Zwłaszcza jak nie dostaną oferty z powodów, które wymieniłeś.
 

daniel

Señor Meme Officer
No ale jak na razie moim marzeniem była by taka Tesla model 3 z zasięgiem 600km na autostradzie przy 130-140kmph. Uwierz mi, to byłby prawdziwy game changer a nie kolejne udziwnienia softu typu pierdzenie przez głośnik. Skoro nie da się zrobić już nic efektywnością, zwiększmy baterię bo jak widać wbrew temu co mówi Elon, to co jest nie starcza to do bezproblemowej jazdy.
1673873648478.png
 

Michal

Moderator
Wzrost zużycia 36%. Nie pamiętam abym kiedykolwiek w ICE mia aż taki wzrost zużycia, coś tu poszło źle
Niestety jak w ICE ~70% paliwa idzie w komin, to nawet jak zużycie na jazdę wzrośnie o ~50%, to finalnie na spalaniu wzrośnie ~15%.
Tutaj na jazdę zużywasz ~80% energii, więc wzrost oporów o 50% da +40% zużycia.

Ps. Spokojnie mogłeś zimniejszyć prędkość i nie byłoby tylko oparów na koniec ;)
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
Ojtam zaraz oparów… W sobotę gdy miałem 2% to byłem dobrych kilkanaście kilometrów od domu. Okazuje się, że gdy moje auto pokazuje 0% z baterii, 0km zasięgu i wyświetla komunikat, żeby się bezpiecznie zatrzymać, to jeszcze spokojnie robi 6km i nadal nie ma żółwia.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Ojtam zaraz oparów… W sobotę gdy miałem 2% to byłem dobrych kilkanaście kilometrów od domu. Okazuje się, że gdy moje auto pokazuje 0% z baterii, 0km zasięgu i wyświetla komunikat, żeby się bezpiecznie zatrzymać, to jeszcze spokojnie robi 6km i nadal nie ma żółwia.
Kwestia tego czy producent przewidział bufory na baterii czy nie. Fajnie widać to na testach Bjorna gdzie jeździ aż samochód powie nie. Kto ma bufor to wskaźnik w samochodzie pokazuje zero a BMS 5%. Ciekawe tylko jak to jest rozwiązane z raportowaniem zużycia energii, skoro po naładowaniu do pełna i tu i tu jest pokazane 100%.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Doprawdy?
https://forum.elektrowoz.pl/threads/skoda-enyaq-iv.188/post-71319

Jeżdżenie 70-0% szkodzi mniej, niż 80-10%…
Fajnie że znalazłeś te statsy. Od dziś obniżam z daily 80 na daily 70%. Kurcze różnica jest dramatyczna.
Szkoda że programowo nie zrealizują takiego wycinka ładowania, powinna być opcja "battery longevity" gdzie 100% oznaczało by właśnie 70% rzeczywistej pojemności a 0% to było by jakieś 1-2%. A opcja Full Range dopiero odblokowywała by całą dostępną baterię np na trasę.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Tylko uważaj, bo przy 0% chemia baterii staje się nieprzewidywalna. Mocniejsze depnięcie na gaz i auto może się nagle wyłączyć. No i jeśli jedziesz na publiczną ładowarkę to masz zerowy bufor gdy okaże się zajęta/uszkodzona.
 
Top