Parującą od wewnątrz szyba przednia w zimne wilgotne dni

zibizz1

Pionier e-mobilności
U mnie zdarza się tylko jak się wsiada do zimnego samochodu i chucham na zimną szybę. Grzanie przedniej szyby działa tak że on najpierw zagrzewa sie a potem dmucha, więc na to dmuchanie na przednia szybe czeka sie ok 30sekund. Gdy już coś widać i chce wyłaczyć tornado MAX i przejść na zwykłe grzanie to przycisk ma 3 stany i trzeba na sekunde wyłaczyc i wtedy znów kilkadziesiat sekund myśli zanim zacznie ponownie wiać
Chyba lepiej by było:
nie grzeje->MAX->grzeje
zamiast
nie grzeje->grzeje->MAX
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
No i tak zrobię dla pewności. Odebrałem 04.09.2024 z ząbek. 3hl lr. Zdarzyło pierwszy raz po chyba 2 tygodniach przy przebiegu około 3k.
Już tłumaczę, dzięki za informacje.

Nasze tesle idą statkiem z chin, dość długo.
Niestety, obecnie warunki na statku to względnie duża wilgoć podczas transportu, nawet jeśli transport ma zapewniony HVAC.

W mojej wymiana filtra bardzo pomogła.
Może też być kwestia badziewnych filtrów(a cholera wie co na pierwszy montaż kitajec daje)
 

kamilthusz

Posiadacz elektryka
Może coś w tym być, kliknę oryginalny od elona i wymienię jak samochód będzie mieć chociaż chwilę przestoju. Swoją drogą ciekawe co tam znajdę, na ten moment 11k przebiegu. Doświadczenie z kabinowymi mam różne, w jednych samochodach po 50k potrafi być praktycznie czysty, a w innych po 10 aż się wysypuje.
 

kamilthusz

Posiadacz elektryka
Update tematu, nie zdążyłem nic zmienić w samochodzie, dzisiaj cały dzień w Tesli, warunki idealne do parowania, 2 osoby zaraz po prysznicu, 2 stopnie na dworzu, co chwilę popadywalo no i nic nie paruje. Magia. Mam wrażenie że przestało parować od kiedy kliknąłem mu zmianę opon na zimowe, ale może sobie wmawiam i błądzę. Za to kolejny wątek poboczny, pierwszy raz pojechałem daleko na zimowych kołach (oryginały Tesli z pirelli, 2022 bez aerokolpakow) i trochę przerazilem się wzrostem spalania. Jest ogromny, na przestrzeni całej baterii około 100km albo i więcej, im szybciej się jedzie tym gorzej. Kupię testowo kołpaki, ciekawe na ile to one są winne, a na ile sama guma. Wiem że Tesla jest generalnie czuła na gumy, testowkami na eprimacy wyciągałem 8,5kwh na krajowce, na bridgestone żeby zejść poniżej 10kwh to już trzeba się mocno starać, natomiast te zimówki to patologia, mam wrażenie że tempo 10-11kwh Bridgestone odpowiada około 14kwh na zimowych Pirelli. To raczej nie kwestia temperatury, robiłem trasy przy 2-3 stopniach na letnich nie było czuć wzrostu zużycia, oczywiście wyjeżdżając z ciepłego.
 

GGrraadd

Zadomawiam się
A czy ktoś wie jak ustawić tryb odszraniania, żeby auto po osiągnięciu zakładanej temperatury wyłączyło samo ten tryb. Dzisiaj rano przy temp. 2 stopnie o 7.30 włączyłem ten tryb z aplikacji i o 7.50 w aucie było jak w saunie… musiałem okna pootwierać. Wszystkie plastiki nagrzane jak w upał.
 

kswad12

No to z prądem
Update tematu, nie zdążyłem nic zmienić w samochodzie, dzisiaj cały dzień w Tesli, warunki idealne do parowania, 2 osoby zaraz po prysznicu, 2 stopnie na dworzu, co chwilę popadywalo no i nic nie paruje. Magia. Mam wrażenie że przestało parować od kiedy kliknąłem mu zmianę opon na zimowe, ale może sobie wmawiam i błądzę. Za to kolejny wątek poboczny, pierwszy raz pojechałem daleko na zimowych kołach (oryginały Tesli z pirelli, 2022 bez aerokolpakow) i trochę przerazilem się wzrostem spalania. Jest ogromny, na przestrzeni całej baterii około 100km albo i więcej, im szybciej się jedzie tym gorzej. Kupię testowo kołpaki, ciekawe na ile to one są winne, a na ile sama guma. Wiem że Tesla jest generalnie czuła na gumy, testowkami na eprimacy wyciągałem 8,5kwh na krajowce, na bridgestone żeby zejść poniżej 10kwh to już trzeba się mocno starać, natomiast te zimówki to patologia, mam wrażenie że tempo 10-11kwh Bridgestone odpowiada około 14kwh na zimowych Pirelli. To raczej nie kwestia temperatury, robiłem trasy przy 2-3 stopniach na letnich nie było czuć wzrostu zużycia, oczywiście wyjeżdżając z ciepłego.
U mnie zmiana filtrów kabinowych na nowe od Filter Man (wyglądają na dużo gęściejsze tez niż te z Chin co były) pomogły na nagle parowanie po paru km od wyjechania z ogrzewanego garażu.
 

daniel

Señor Meme Officer
A czy ktoś wie jak ustawić tryb odszraniania, żeby auto po osiągnięciu zakładanej temperatury wyłączyło samo ten tryb. Dzisiaj rano przy temp. 2 stopnie o 7.30 włączyłem ten tryb z aplikacji i o 7.50 w aucie było jak w saunie… musiałem okna pootwierać. Wszystkie plastiki nagrzane jak w upał.
20 minut? To zwykłe włączenie ogrzania samochodu powinno wystarczyć.
Chyba tylko parę razy używałem trybu odszraniania jak potrzebowałem auto "na już".
 

Pepek

Posiadacz elektryka
A czy ktoś wie jak ustawić tryb odszraniania, żeby auto po osiągnięciu zakładanej temperatury wyłączyło samo ten tryb. Dzisiaj rano przy temp. 2 stopnie o 7.30 włączyłem ten tryb z aplikacji i o 7.50 w aucie było jak w saunie… musiałem okna pootwierać. Wszystkie plastiki nagrzane jak w upał.
Nie wiem, czy tak się da. Ja albo odszraniam sam po wejściu do auta jak nie nagrzałem wcześniej a stało na dworze i wtedy sam po chwili wyłączam. Albo auto samo decyduje, żeby go włączyć i wtedy samo też po chwili wyłącza (jeżdżę z klimą na Auto).
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Zimą na krótkich odcinkach zalecane jest używanie grzanych stołków i kiery. Tak zrobiłem, wyłączyłem sterowanie ogrzewaniem nawiewami cały panel, i włączyłem tylko grzenie siedzeń i kiero. Owszem jest ok miło ciepło, tylko lekko po nogach chłodem wieje, kalesonów nie zakładałem. Ale nie da tak się jeździć, szyba cała zaparowana. Auto nowe z końca czerwca.
 

inter

Pionier e-mobilności
Zimą na krótkich odcinkach zalecane jest używanie grzanych stołków i kiery. Tak zrobiłem, wyłączyłem sterowanie ogrzewaniem nawiewami cały panel, i włączyłem tylko grzenie siedzeń i kiero. Owszem jest ok miło ciepło, tylko lekko po nogach chłodem wieje, kalesonów nie zakładałem. Ale nie da tak się jeździć, szyba cała zaparowana. Auto nowe z końca czerwca.
A obieg zamknięty ustawiony na AUTO?
 
Top