Parząca osłona wokół kamery wewnętrznej nad lusterkiem

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Wczoraj przypadkiem odkryłem bardzo wysoką temperaturę wokół kamery wewnętrznej nad lusterkiem wstecznym.

Plastikowa osłona do której przytwierdzone jest lusterko i pod która znajdują się czujniki/kamery w szybie przedniej był wręcz parzący. Nie wiem czy wpływ miała noc i dłuższa trasa - może tam są jakieś kamery podczerwieni wymagające wyższej temperatury.

Obawiam się normalnie jakiegoś samozapłonu (to było parzące a nie gorące) względnie że na mrozie pęknie szyba ze względu na różnice temperatur. Zanim to zgłoszę do serwisu chciałbym się od Was upewniać czy to przypadkiem nie normalny objaw. Zastrzegam że wymaga to dłuższej trasy aby osiągnęło to taką temperaturę. Wcześniej na to nie zwracałem uwagi bo to miejsce które rzadko się dotyka.
 

daniel

Señor Meme Officer
Wczoraj przypadkiem odkryłem bardzo wysoką temperaturę wokół kamery wewnętrznej nad lusterkiem wstecznym.

Plastikowa osłona do której przytwierdzone jest lusterko i pod która znajdują się czujniki/kamery w szybie przedniej był wręcz parzący. Nie wiem czy wpływ miała noc i dłuższa trasa - może tam są jakieś kamery podczerwieni wymagające wyższej temperatury.

Obawiam się normalnie jakiegoś samozapłonu (to było parzące a nie gorące) względnie że na mrozie pęknie szyba ze względu na różnice temperatur. Zanim to zgłoszę do serwisu chciałbym się od Was upewniać czy to przypadkiem nie normalny objaw. Zastrzegam że wymaga to dłuższej trasy aby osiągnęło to taką temperaturę. Wcześniej na to nie zwracałem uwagi bo to miejsce które rzadko się dotyka.
Nigdy nie dotykałem tego miejsca, ani nie czułem żaru podczas przestawiania lusterka.
Masz może termometr bezdotykowy? Np do mierzenia temperatury dziecku. Możesz zmierzyć ile to ma stopni.
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Nigdy nie dotykałem tego miejsca, ani nie czułem żaru podczas przestawiania lusterka.
Masz może termometr bezdotykowy? Np do mierzenia temperatury dziecku. Możesz zmierzyć ile to ma stopni.
Myślałem aby to zrobić niemniej musze wyruszyć w jakąś trasę powyżej 100km aby zdążyło się to rozgrzać. Wczoraj gdy to zauważyłem nie miałem termometru. Stawiam, ze temperatura była w przedziale 70-90 stopni biorąc pod uwagę jak gorący bywa kubek z zaparzoną świeżo herbatą. Zastanawia mnie jaki element może wytwarzać tam takie ciepło - chyba że jest to jakieś niedolutowanie
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Normalny objaw, tam jest podgrzewanie, żeby zimą rozpuszczać śnieg, tak żeby sentry mogło cały czas działać: https://www.carscoops.com/2021/01/teslas-sentry-mode-camera-will-melt-snow-to-give-it-a-clear-view/
Może tak być - stad moje pytanie było. Dziwne że podczas jazdy też to działa i tak głupio tracona jest pokaźna energia (to nie jest temperatuta pasków ogrzewania tylnej szyby) kiedy przecież sentry mode jest wyłączone. Może potrzebuje profilaktycznie roztopić i odparować wszystko - nawet kiedy termometr zewnętrzny wykazywał +10 stopni.
Ale tu jest odpowiedź czemu sentry mode przez noc jest w stanie zużyć kilka procent baterii - to po prostu energia cieplna.

Tak czy inaczej dziękuję za podpowiedź.
Bede jednak zobowiązany jeżeli ktoś przypadkiem potwierdzi, że u niego również ta część od wewnątrz jest parząca.
 
Last edited:
Może tak być - stad moje pytanie było. Dziwne że podczas jazdy też to działa i tak głupio tracona jest pokaźna energia (to nie jest temperatuta pasków ogrzewania tylnej szyby) kiedy przecież sentry mode jest wyłączone. Może potrzebuje profilaktycznie roztopić i odparować wszystko - nawet kiedy termometr zewnętrzny wykazywał +10 stopni.
Ale tu jest odpowiedź czemu sentury mode przez noc jest w stanie zużyć kilka procent baterii - to po prostu energia cieplna.

Tak czy inaczej dziękuję za podpowiedź.
Bede jednak zobowiązany jeżeli ktoś przypadkiem potwierdzi, że u niego również ta część od wewnątrz jest parząca.
Latem podgrzewanie nie działa i też sentry zjada baterie. To poprostu komputer autopilota pobiera 200W cały czas.

Co do temperatury to powinno raczej być jak przy podgrzewanej tylnej szybie. Spróbuję sprawdzić u siebie po dłuższej jeździe ale tutaj raczej przydałaby się konkretna zmierzona temperatura. Jeżeli faktycznie tam jest powyżej 60 stopni to może coś być nie tak bo to może poskutkować pęknięciem szyby jeżeli będzie duża różnica temperatur takiej szybie.
 
Może tak być - stad moje pytanie było. Dziwne że podczas jazdy też to działa i tak głupio tracona jest pokaźna energia (to nie jest temperatuta pasków ogrzewania tylnej szyby) kiedy przecież sentry mode jest wyłączone. Może potrzebuje profilaktycznie roztopić i odparować wszystko - nawet kiedy termometr zewnętrzny wykazywał +10 stopni.
Ale tu jest odpowiedź czemu sentury mode przez noc jest w stanie zużyć kilka procent baterii - to po prostu energia cieplna.

Tak czy inaczej dziękuję za podpowiedź.
Bede jednak zobowiązany jeżeli ktoś przypadkiem potwierdzi, że u niego również ta część od wewnątrz jest parząca.
Jeździłem dziś chwilę i sprawdziłem organoleptycznie jak to u mnie wygląda i mam następujące wnioski:
- Plastikowa obudowa była w temperaturze podobnej jak reszta wnętrza
- Szyba blisko plastikowej obudowy była odczuwalnie cieplejsza niż w np w jej lewym górnym rogu, jednak nie powiedziałbym, że była to różnica większa niż 10 stopni Celsjusza (przy obecnej temperaturze zewnętrznej na poziomie 3-5 stopni, to obstawiam jakieś 15 w okolicach kamery, na pewno wystarczająco dużo do stopienia śniegu, ale nie powiedziałbym, że w nadmiarze.

Chyba jednak czeka Cię zlecenie serwisowe bo podobny problem jest opisywany na Reddicie po aktualizacji do 2023.44.30.4 w https://www.reddit.com/r/TeslaLounge/comments/18nqt6n
 

jarqu

Posiadacz elektryka
Rozumiem że mowa o miejscu gdzie są te czujniki obok wewnętrznej kamery. Dziś je dotykałem podczas jazdy i były ciepłe nawet bardzo ale to l tyle.
 

Attachments

  • IMG_20231227_210150.jpg
    IMG_20231227_210150.jpg
    420,3 KB · Liczba wyświetleń: 27

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Rozumiem że mowa o miejscu gdzie są te czujniki obok wewnętrznej kamery. Dziś je dotykałem podczas jazdy i były ciepłe nawet bardzo ale to l tyle.
Dokładnie o te miejsce chodzi - ok 1-2 cm po obu stronach obiektywu kamery. Temperature wyraźnie czuć po przejechaniu fluzszego dystansu - zapewne minimum 50-100 km.
 
Top